#129 Etika pre marketérov - ako má vyzerať reklama
Eva Tiko Rajčáková, výkonná riaditeľka Rady pre reklamu, sa venuje problematike etickej samoregulácie reklamy a novým trendom v marketingovej komunikácii. V podcaste sa rozprávame o reklame z etického aspektu. V prvej časti rozhovoru sa na to pozeráme z praktického hľadiska – čo to znamená, čo v reklame nesmie byť, čomu sa vyhýbať a aké najčastejšie chyby robia zadávatelia reklám. V druhej časti sa rozprávame o procese kontroly reklám a ako to celé vôbec funguje.
V podcaste sa dozviete:
- ako by mala vyzerať etická reklama
- kto vytvára Etický kódex
- prečo sa Etický kódex nevzťahuje na politickú reklamu
- aké základné etické pravidlá by mal každý jeden, kto tvorí reklamu, dodržať
- na čo sú spotrebitelia najviac citliví a či aj oni môžu posielať podnety na neetickú reklamu
- ako pristupovať k využívaniu superlatív ako najlepší, najlacnejší tak, aby to bolo etické
- ako vyzerá etická porovnávacia reklama
- kto preberá zodpovednosť za dodržiavanie kódexu
- ako prebieha posudzovanie reklamy či je, alebo nie je etická
- čo robiť v prípade, že si firma ktorá robí reklamu, nie je istá, či je eticky v poriadku, alebo nie
Eva nám na záver dáva radu v súvislosti s marketingom:
„Byť etickým je normálne. Etika by mala byť prirodzenou súčasťou reklamného bontónu.“
Podcast Marketing v praxi je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.