#124 Blockchain a kryptomeny marketingovou optikou
56:45

#124 Blockchain a kryptomeny marketingovou optikou

17.11.2021

Peter Dendis, ktorý pôsobí vo FinTech platforme Salus Populi, sa špecializuje na blockchain a kryptomeny. Práve týmto témam venujeme tento rozhovor. Na prvý pohľad to nie je téma, ktorá sa spája s marketingom, no po vypočutí rozhovoru s Petrom zistíte, že kryptomeny nie sú len o investovaní, ale majú v biznise aj iné výhody.

V úvode si prakticky vysvetľujeme základné pojmy a témy, ktoré sa pri kryptomenách a blockchaine objavujú a v druhej časti sa rozprávame o ich prepojení s marketingom. Keďže je to téma, ktorej mnoho ľudí nerozumie, rozhodli sme sa ju poňať prakticky a zrozumiteľne, preto veríme, že sa nám podarilo túto tému priblížiť tak, aby vás to bavilo a aby ste jej porozumeli.

  • Blockchain predstavuje databázu, ktorú si vieme prirovnať ku excelovskej tabuľke na Google drive. Je verejný a decentralizovaný, preto neexistuje možnosť, aby bol manipulovaný. Kryptomena je digitálna obdoba meny.
  • Blockchain má 3 základné funkcionality: currency (určovanie, presúvanie a udržiavanie hodnoty peňazí), utility (vykonanie nejakej funkcionality ako napríklad overenie dodávateľov) a security (kontrola nad transakciami).
  • Sú odhady, že 10% celého HDP sveta pôjde nejakým spôsobom cez blockchain.
  • Peter hovorí, že blockchain môže pomôcť nášmu biznisu – pomôcť ho updatnúť, urobiť ho lepším, rýchlejším, či decentrilovanejším. Blockchain jednoducho znamená prinesenie slobody vďaka technológiám do bežného sveta.
  • Čo je pri kryptomenách zaujímavé z marketingového pohľadu je to, že to, akú cenu bude mať bitcoin, a to, že je volatilný, je spôsobené ľuďmi, ktorí sú „panikári“. Ako povedal Warren Buffet: na trhoch prechádzajú peniaze od netrpezlivých ľudí k trpezlivým, čo v kryptomenách platí špeciálne.
  • Jedným prepojením kryptomien s marketingom je FOMO (strach, že prídete o príležitosť), ktorý je tvorený word of mouth. Tým, že bitcoin nemá firmu, ktorá je za ňou, nemá svojich ľudí, a vlastne ani nikto nevie, kto za ním je, preto sa to šíri iba ústne.
  • Peter dáva radu tým, ktorí by chceli začať s investovaním do kryptomien. V prvom rade je potrebné sa snažiť tomu pochopiť, skúsiť to v menšom a pozerať sa na to z pohľadu 4-8 rokov. Dať do toho toľko, čo nás nebude bolieť, dávať to tam dlhodobo a ísť tam vtedy, keď to nerastie.

    Na záver nám Peter necháva svoju radu v súvislosti s marketingom:

    Money making, money taking. Nerobte marketing pre marketing. Vždy za tým musí byť produkt, biznis a produkt sa rovná riešenie problému. Čiže ak niekto robí biznis, tak biznis by mal riešiť niekomu problém. A ak robíte marketing, musí byť v súlade s biznisom. Čiže robiť marketing pre marketing je neprirodzenosť, ktorá vám skôr či neskôr dá feedback a skrachujete. Ak robíte marketing, tak ho robte s pohľadom na komplexnosť biznisu.

    Podcast Marketing v praxi je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.

    Táto webová stránka používa súbory cookies, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie a skvalitňovanie webovej stránky. Ďalšie informácie o tom, ako používame súbory cookies, nájdete tu.
    Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov ako aj o súboroch cookies nájdete tu.

    Technické cookies

    Vždy aktívne cookies sú nevyhnutne potrebné na základné fungovanie. Bez týchto súborov by sme nemohli poskytovať služby, ktoré umožňujú tejto stránke fungovať.

    Funkčné cookies

    Funkčné cookies vylepšujú fungovanie webových stránok, nakoľko si môžu pamätať napríklad informácie ako používateľské meno, jazyk alebo preferovanú polohu. Vďaka zapamätaniu si Vašich volieb môže stránka poskytovať vylepšené a osobnejšie služby.

    Analytické cookies

    Tieto cookies zhromažďujú anonymné informácie o tom, ako používatelia využívajú webové stránky. Z týchto dát sa dozvieme, ako používatelia reagujú na stránku poskytnutím informácií o tom, aké oblasti navštívili, aký čas na našej stránke strávili, a či sa pri tom vyskytli nejaké problémy, napríklad chybové hlásenia, čo nám pomáha vylepšovať webovú stránku.

    Marketingové cookies

    Marketingové cookies pomáhajú sledovať Vaše online návštevy a aktivitu na našich webových stránkach. Uvedené pomáha poskytovať a zobrazovať Vám relevantnejšie reklamy alebo obmedzujú počet zobrazení reklamy. Tieto súbory cookie môžu zdieľať tieto informácie s inými organizáciami alebo inzerentmi. Ide o trvalé súbory cookie a takmer vždy pochádzajú od tretích strán.