#59 KOTLER V PRAXI 3. diel - Aké sú možnosti rastu podniku
25:28

#59 KOTLER V PRAXI 3. diel - Aké sú možnosti rastu podniku

12.08.2020

Chcete udržateľne rásť, však? Aké sú vaše možnosti? V tejto epizóde vám poradíme, ako pracovať s maticou rastu a podielu – BCG maticou a ako sa dá nájsť priestor na to, aby podnik rástol. Vysvetlíme si to v prepojení s tzv. Ansoffovou maticou. Tá rozdeľuje naše rozhodovanie na 4 dimenzie, kde porovnávame existujúce a nové trhy s existujúcimi a novými produktami. Detailne si rozoberieme každú jednu dimenziu, objasníme si, ktorá dimenzia je vhodná v akej fáze rastu a ukážeme si praktické príklady firiem, ktoré spadajú do danej dimenzie.

Akú úlohu má v strategickom plánovaní marketing? My zo skúsenosti vieme, že centrálnu a nosnú. O vzťahu oddelenia marketingu s ostatnými oddeleniami spoločnosti hovoríme, že: „Údernosť a kompatibilita všetkých oddelení je v strategickom plánovaní kľúčová.“

„Úsilím podnikania je vytvoriť si zákazníkov. To znamená, že funkciou marketingu je definovať poslanie, výrobky a trhy firmy a usmerňovať ostatné oddelenia firmy k úlohám, ktoré slúžia na uspokojovanie potrieb zákazníka. Firma existuje preto, aby uspokojovala potreby zákazníkov a všetky oddelenia majú tomu napomáhať.“

V podcaste sme spomínali príklady, ktoré detailnejšie nájdete rozbrané v nasledovných epizódach nášho Levosphere podcastu – Marketing v praxi:

Ako pristúpiť k značke zamestnávateľa

Ako vytvoriť značku pre vašich zamestnancov (Lidl)

LEGO - značka, ktorá fascinuje generácie

Expanzia do zahraničia a FB skupina Učíme sa podnikať

Ako dostať značku na zahraničné trhy?

Philip Kotler je vo svete marketingu uznávanou osobnosťou. Jeho schopnosť prepájať teóriu marketingu s praxou sa stalo inšpiratívnou pre celé generácie marketérov. V našom Levosphere podcaste - Kotler v praxi prerozprávavame jeho kultovú knihu – Marketing Management. Teóriu objasňujeme na praktických príkladoch, ktoré obohacujeme našimi skúsenosťami z marketingu, ktoré sme získali počas dlhoročnej praxe.

Vypočujte si aj predchádzajúce diely:

KOTLER V PRAXI 1.DIEL - 5 koncepcií marketingového riadenia

KOTLER V PRAXI 2.DIEL - Marketing a jeho úloha v rozvoji podniku

Podcast Marketing v praxi je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.

Táto webová stránka používa súbory cookies, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie a skvalitňovanie webovej stránky. Ďalšie informácie o tom, ako používame súbory cookies, nájdete tu.
Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov ako aj o súboroch cookies nájdete tu.

Technické cookies

Vždy aktívne cookies sú nevyhnutne potrebné na základné fungovanie. Bez týchto súborov by sme nemohli poskytovať služby, ktoré umožňujú tejto stránke fungovať.

Funkčné cookies

Funkčné cookies vylepšujú fungovanie webových stránok, nakoľko si môžu pamätať napríklad informácie ako používateľské meno, jazyk alebo preferovanú polohu. Vďaka zapamätaniu si Vašich volieb môže stránka poskytovať vylepšené a osobnejšie služby.

Analytické cookies

Tieto cookies zhromažďujú anonymné informácie o tom, ako používatelia využívajú webové stránky. Z týchto dát sa dozvieme, ako používatelia reagujú na stránku poskytnutím informácií o tom, aké oblasti navštívili, aký čas na našej stránke strávili, a či sa pri tom vyskytli nejaké problémy, napríklad chybové hlásenia, čo nám pomáha vylepšovať webovú stránku.

Marketingové cookies

Marketingové cookies pomáhajú sledovať Vaše online návštevy a aktivitu na našich webových stránkach. Uvedené pomáha poskytovať a zobrazovať Vám relevantnejšie reklamy alebo obmedzujú počet zobrazení reklamy. Tieto súbory cookie môžu zdieľať tieto informácie s inými organizáciami alebo inzerentmi. Ide o trvalé súbory cookie a takmer vždy pochádzajú od tretích strán.