#63 KOTLER V PRAXI 4. diel - Zákazník v centre pozornosti
Marketingový manažment je pre mnohých abstraktný pojem a nerozumejú mu správne. V podcaste sme vysvetlili, aký je jeho proces a z čoho sa skladá.
Základom marketingového myslenia je, že zákazník je vždy v centre záujmu. Všetko ostatné, čo sa tam deje, sa deje okolo neho.
Zákazník a cieľová skupina nemusia byť totožné osoby, preto sa zvlášť pozrieme aj na cieľovú skupinu a na analýzu, ktorú potrebujeme pred jej definovaním vykonať.
Rozoberieme si aj segmentáciu - proces, ktorý nás dovedie ku výberu cieľovej skupiny. „Je veľmi dôležité poznať svoje segmenty a spotrebiteľov v nich a priniesť im na trh to, čo bude fungovať a uspokojovať ich potreby a želania.“
Záverom sa pozrieme na proces marketingového riadenia, jeho časti a podstatu a povieme si, čo všetko musí firma dokonale poznať, aby si bola schopná vymedziť vlastnú pozíciu na trhu.
V podcaste sa ďalej dozviete:
· kritériá, podľa ktorých môžeme rozdeliť spotrebiteľov
· na čo nám slúži marketingová persóna
· z akých krokov sa skladá segmentácia
· z čoho sa skladá trh
· čo je to pozícia na trhu
· 4 marketingové funkcie, ktoré podnik musí využiť na to, aby uviedol do praxe marketingový mix
· čo sa skúma v marketingovej analýze
· na čo slúži marketingová kontrola
A nakoniec, nezabúdajte na to, že „celé marketingové snaženie je proces - má začiatok, ale nikdy nekončí a je potrebné ho riadiť“.
Podcast Marketing v praxi je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.