#106 Cenotvorba si pýta vašu pozornosť, nie peňaženku
Peter Krišťák pôsobí v spoločnosti Pricewise, v ktorej pomáhajú klientom zvyšovať ich výnosy. V podcaste sa rozprávame na tému cena a jej tvorba. Táto téma môže na prvý pohľad znieť nudne, no jej dôležitosť v marketingovej stratégii je nespochybniteľná. Koniec koncov, práve toto P zo 4P marketingového mixu nás živí.
Cenotvorba je rozhodovanie o cene a všetkom, čo s tým súvisí, ale je zamontovaná aj do úplne všetkého, čo sa na strane výnosov deje. Dôležité je uvedomenie si, že cenotvorba je zo strategického pohľadu priamo v produkte. Ľudia zabúdajú, že toto P je súčasťou úvodného rozhodnutia. Nejde o to, čo budeme robiť, ale čo za koľko budeme robiť, aby v tom bola požadovaná hodnota a aby sme mohli byť úspešní.
Peter nám na záver odkazuje, na čo si pri cenotvorbe máme dávať pozor.
- Netreba sa báť experimentovať a treba sa snažiť načúvať. Sú rôzne prieskumy, ale nič nenahradí one to one rozhovor so zákazníkom. Treba sa ho snažiť pochopiť, prečo tak rozmýšľa, čo sa mu páči, čo nepáči, čo bolo zlé a prečo.
- Netreba si myslieť si, že cena je len jedna, a to aj keď máme jednoduchý produkt. Ceny sú rôzne. Nemusí to byť ideálne, ale stačí, aby sme aspoň kľúčové segmenty uspokojili trochu inak a prípadne nemali len jednu možnosť, ale aspoň 2, či 3. Tá prvá najlacnejšia láka zákazníkov do obchodu, tá druhá a tretia je určená na upsell.
- Máme byť presní, najmä v nákladoch, počítať konzervatívne a skúsiť pochopiť, či nemrháme energiu na niečo, čo nemusíme robiť.
Podcast Marketing v praxi je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.