#162 Ako využiť marketingovú stratégiu pre rast e-shopu
viac informácií: https://www.levosphere.sk/
Anka a Naďa boli hostkami v rozhovore s Tomášom Vrtíkom z Expandeco, v ktorom sa rozprávali o tom, ako využiť marketingovú stratégiu pre rast e-shopu. Keďže máme na rozhovor veľmi pozitívne ohlasy, rozhodli sme sa ho zaradiť aj do našich podcastov.
V rozhovore sa dozviete:
- príklad z praxe, kedy z klišé komunikácie vznikol konkrétny odlišný positioning
- ako prebieha brainstorming a tvorba stratégie od myšlienky až ku claimu
- ako si poradiť s prípadom, keď značka len reselluje, nemá brand a veľkú konkurenciu
- prečo je nevyhnutné mať len 1 stratégiu, aj keď sa expanduje na zahraničné odlišné trhy a ako si s tým poradiť
- ako sa vyhnúť budovaniu znalosti značky cez zľavy
- ako vystúpiť z cenovej špirály, keď sú zákazníci zvyknutí na zľavy
- prečo sledovať konkurenciu a ako pristúpiť k jej analyzovaniu
Väčšina marketérov e-shopov sa zaoberá výkonnostným marketingom, ktorý podľa modelu STDC niekedy presahuje do značky prostredníctvom fázy SEE. Ak však nemáme definovanú stratégiu značky, tak tam nemáme čo dať. Potom začneme byť uponáhľaní, pretože nepredávame. Na Slovensku sa množstvo marketérov a majiteľov nezaoberá marketingovou stratégiou, avšak práve tá dokáže e-shop posunúť ďalej.
Chybou e-commercu je to, že je zameraný na krátkodobé výsledky. E-shop by sa však mal na to pozerať z dlhodobého hľadiska, a teda nie len na to, čo predá zajtra, ale čo mu prinesie dlhodobý rast bez toho, aby musel neustále liať peniaze do výkonnostného marketingu.
Každý e-shop, firma by si mala odpovedať na otázku, čo sa stane u jeho zákazníka, keď by sme z dňa na deň prestali predávať produkty, poskytovať služby? Som pre neho na toľko dôležitý, že si to všimne? Prečo by mal zákazník nakupovať práve u nás a nie u konkurencie? Zabudnite však na odpovede typu pretože sme najlepší, profesionáli, najrýchlejší a kvalitní. To hovorí každý, preto sú to tzv. hygienické parametre a bez nich by sme biznis ani robiť nemali. Musí to tam síce zaznieť, ale na tom sa značka, biznis nedá postaviť.
Tým, že je trh stále viac saturovaný, ponuka sa zväčšuje, no dopyt ostáva rovnaký, jediné, čo nám ostáva je odlíšiť sa a budovať si vlastnú značku. Navyše na to, aby sme mali zdravý biznis, nám musia perfektne fungovať aj marketingové 4P, teda produkt, cena komunikácia a distribúcia.
Podcast Marketing v praxi je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.