#135 Ako dosiahnuť, aby zákazníci robili, čo chcete
01:13:35

#135 Ako dosiahnuť, aby zákazníci robili, čo chcete

16.02.2022

Veronika Šustrová je koučka a zaoberá sa neurovedami a evolučnou psychológiou. Spolu sa rozprávame o neuromarketingu, ktorý je stále tak trochu skrytý pod rúškom tajomstva. Veronika nám prakticky vysvetľuje, ako mu správne porozumieť, prečo je dôležité vedieť, čo sa odohráva v hlavách zákazníkov a ako to vôbec zistiť. Táto téma sa týka azda každého, no najviac by mala zaujímať marketérov, obchodníkov, či podnikateľov, pretože práve tí musia pochopiť svojich zákazníkov.

„Neuromarketing je neuroveda prenesená do marketingu za účelom zmeniť, alebo nasmerovať spotrebiteľské správanie.“

V rozhovore sa dostávame k tomu, že existujú 3 faktory, ktorých sa my ľudia bojíme. Jedným z nich je strach, že nám niekto iný, alebo aj my sami, spôsobí bolesť. Ďalšie 2 faktory spomíname v podcaste. Je potrebné poznať tieto faktory a rovnako aj to, kto je naša cieľová skupina, aké je ich prirodzené prostredie a prirodzené správanie. Keď toto spoznáme, potom môžeme nasmerovať ich prirodzené správanie takým smerom, akým chceme my.

Veronika v rozhovore spomína, že značka je nejaký obraz, ktorému ľudia veria. Mozgu je úplne jedno, či verí človeku, alebo veci. On len verí. Z toho pramení tendencia, že ak niečomu veríme, budeme podvedome vyhľadávať informácie, ktoré nám potvrdia to, v čo veríme, a teda sa v tom budeme utvrdzovať.

V podcaste sa ďalej dozviete:

  • či je neuromarketing viac o emócií alebo ráciu
  • ako si máme predstaviť neuromarketing v praxi
  • aký je rozdiel medzi neuromarketingom a behaviorálnou ekonómiou
  • ako vieme získať a využiť poznatky neuromarketingu
  • čo je to kognitívne skreslenie
  • čo znamenajú kognitívne skreslenia priming, averzia k strate a haló efekt

Veronika spolu s Filipom Kunom vytvorili karty Neuromarketing v praxi, ktorých primárnou myšlienkou je to, aby sme sa na veci pozreli z iného pohľadu. Dokážu pomôcť zistiť, ako vylepšiť biznis. Nájdete ich na našom e-shope: https://www.levosphere.sk/eshop/neuromarketing-v-praxi/ 

Pre tých, ktorých táto téma zaujala, Veronika odporúča na prehĺbenie vedomosti ďalších autorov, osobností, ktorí sa jej venujú:

  • Robert Sapolsky
  • Steven Pinker
  • František Koukolík
  • biografia Leonarda da Vinciho
  • biografia Angely Merkelovej

Ďalšie zaujímavé a cenné informácie nájdete aj na Veronikinej webstránke, či LinkedIn.

Veronika nám na záver odporúča, aby sme skúsili používať menej reportov v exceli a menej powerpointových prezentácií. Namiesto toho by sme to mali dorovnať pozorovaním ľudí okolo seba.

Podcast Marketing v praxi je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.

Táto webová stránka používa súbory cookies, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie a skvalitňovanie webovej stránky. Ďalšie informácie o tom, ako používame súbory cookies, nájdete tu.
Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov ako aj o súboroch cookies nájdete tu.

Technické cookies

Vždy aktívne cookies sú nevyhnutne potrebné na základné fungovanie. Bez týchto súborov by sme nemohli poskytovať služby, ktoré umožňujú tejto stránke fungovať.

Funkčné cookies

Funkčné cookies vylepšujú fungovanie webových stránok, nakoľko si môžu pamätať napríklad informácie ako používateľské meno, jazyk alebo preferovanú polohu. Vďaka zapamätaniu si Vašich volieb môže stránka poskytovať vylepšené a osobnejšie služby.

Analytické cookies

Tieto cookies zhromažďujú anonymné informácie o tom, ako používatelia využívajú webové stránky. Z týchto dát sa dozvieme, ako používatelia reagujú na stránku poskytnutím informácií o tom, aké oblasti navštívili, aký čas na našej stránke strávili, a či sa pri tom vyskytli nejaké problémy, napríklad chybové hlásenia, čo nám pomáha vylepšovať webovú stránku.

Marketingové cookies

Marketingové cookies pomáhajú sledovať Vaše online návštevy a aktivitu na našich webových stránkach. Uvedené pomáha poskytovať a zobrazovať Vám relevantnejšie reklamy alebo obmedzujú počet zobrazení reklamy. Tieto súbory cookie môžu zdieľať tieto informácie s inými organizáciami alebo inzerentmi. Ide o trvalé súbory cookie a takmer vždy pochádzajú od tretích strán.