#111 Na čom stojí email marketing bez spamu?
51:58

#111 Na čom stojí email marketing bez spamu?

18.08.2021

Jožko Kozák je majiteľom úspešného e-shopu top-nechty.sk, ktorý je teraz už známy pod značkou Noezon. V podcaste sa spolu rozprávame na tému email marketing. Dozvedáme sa, prečo má stále svoje čestné zastúpenie v komunikačnom mixe a ako s ním správne pracovať, aby bol efektívny.

V podcaste sa dozvedáme veľa praktických informácií na uvedomenie si toho, že email marketing nie je len vyklikávanie a vytvorenie rýchleho obsahu, aby sme odberateľom len niečo rýchlo odoslali.

  • Veľkou chybou pri email marketingu je to, že väčšina podnikateľov hovorí to, čo chce povedať a nie to, čo chce zákazník počúvať. Práve preto ho treba využívať vtedy, keď má značka čo povedať.
  • Stratégia email marketingu je veľmi podstatná a mala by byť dlhodobo udržateľná. Netreba však ísť na ňu prvoplánovo a hovoriť o sebe, že sme najlepší. To nikoho nezaujíma. Naopak, treba sa pozrieť na cieľovú skupinu, zistiť čo ich zaujíma a pohladiť im ich potreby.
  • Dôvodmi, prečo končia maily v spame, môže byť to, že máme nezdravú emailovú databázu, alebo nesprávne nastavenie domény.
  • V email marketingu je najčastejšou metrikou miera otvorenia mailu. Jožko však hovorí, že to je najväčšia chyba, čo môžeme urobiť. Open rate závisí napríklad aj od technického nastavenia, a tak to, že máme veľký open rate neznamená ešte úspech. Skôr by sme sa mali zamerať na to, či nám to prinieslo ciele, ktoré sme si stanovili na začiatku kampane.
  • Pri výbere vhodnej databázy by sme sa mali pozerať na to, aby tam bola možnosť importovať kontakty s parametrami a zároveň aby tam bolo možné použitie šablón, ktoré sú predvytvorené. Ďalším rozhodujúcim faktorom môže byť aj to, či chceme cez systém posielať aj transakčné emaily, alebo len tie marketingové.
  • Email marketing je efektívny nástroj, ale treba vedieť, ako s ním správne pracovať. Patrí do komunikačného mixu, prostredníctvom ktorého sa môžeme zákazníkovi pripomínať. Značka by mala byť videná, pretože na to, aby zákazník nakúpil, potrebuje so značkou priemerne 11 interakcií. Aj na to slúži email marketing.

    Čo nám Jožko odkazuje na záver v súvislosti s marketingom?

    „Skúste sa ako firma pozrieť do zrkadla a opýtajte sa kto som, prečo tu som, pre koho tu som a prečo ma majú mať radi. Menej sa chváľte a nechávajte sa chváliť, pretože pochvala príde vtedy, kedy má prísť. Nemusíte presadzovať svoj názor, ale majte ho, pretože značky s názorom tu v dnešnej dobe majú svoje miesto. Odlíšenie značky nie je vo farbe loga, alebo názve, ale odlíšením je práve značka s názorom.“

    Podcast Marketing v praxi je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.

    Táto webová stránka používa súbory cookies, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie a skvalitňovanie webovej stránky. Ďalšie informácie o tom, ako používame súbory cookies, nájdete tu.
    Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov ako aj o súboroch cookies nájdete tu.

    Technické cookies

    Vždy aktívne cookies sú nevyhnutne potrebné na základné fungovanie. Bez týchto súborov by sme nemohli poskytovať služby, ktoré umožňujú tejto stránke fungovať.

    Funkčné cookies

    Funkčné cookies vylepšujú fungovanie webových stránok, nakoľko si môžu pamätať napríklad informácie ako používateľské meno, jazyk alebo preferovanú polohu. Vďaka zapamätaniu si Vašich volieb môže stránka poskytovať vylepšené a osobnejšie služby.

    Analytické cookies

    Tieto cookies zhromažďujú anonymné informácie o tom, ako používatelia využívajú webové stránky. Z týchto dát sa dozvieme, ako používatelia reagujú na stránku poskytnutím informácií o tom, aké oblasti navštívili, aký čas na našej stránke strávili, a či sa pri tom vyskytli nejaké problémy, napríklad chybové hlásenia, čo nám pomáha vylepšovať webovú stránku.

    Marketingové cookies

    Marketingové cookies pomáhajú sledovať Vaše online návštevy a aktivitu na našich webových stránkach. Uvedené pomáha poskytovať a zobrazovať Vám relevantnejšie reklamy alebo obmedzujú počet zobrazení reklamy. Tieto súbory cookie môžu zdieľať tieto informácie s inými organizáciami alebo inzerentmi. Ide o trvalé súbory cookie a takmer vždy pochádzajú od tretích strán.