#65 Rodinné podniky – keď emócie idú bokom
52:52

#65 Rodinné podniky – keď emócie idú bokom

23.09.2020

Monja Prole ako koučka a mentorka, pod hlavičkou Vonet GroUp, pomáha rodinným ale aj nerodinným podnikom s ich napredovaním. Téma rodinného podnikania možno na prvý pohľad nebude téma, na akú ste v našich podcastoch zvyknutí, ale keďže sa v praxi stretávame s problémami, ktoré rodinné podniky riešia a vidíme ich dopad na marketing, rozhodli sme sa vám priniesť hodnotné informácie aj z tejto oblasti.

Monja nám v podcaste rozpráva o tom, aký je rozdiel medzi koučingom a mentoringom. Častokrát sa v rodinných podnikoch stáva, že vzniká rozdiel medzi tým, čo potrebuje firma a medzi tým, aké sú očakávania od rodinných príslušníkoch, ktorí pracujú vo firme. Monja nám povedala, ako sa dá vyriešiť táto situácia.

„Dôležitá je obojsmerná komunikácia, aby sa veľa diskutovalo, a aby aj majiteľ pochopil, že práve vtedy, keď je ten tím súdržný a pracuje na spoločnom cieli, tak produktivita a efektivita je omnoho vyššia, ako keď sa zamestnanci podieľajú na vízií niekoho iného. Pretože položte si otázku, chceli by ste pracovať na snoch niekoho iného?“

Častým problémom v rodinných firmách je nálepka ako napr. „majiteľova dcéra“, ale aj rivalita medzi členmi rodiny. Monja nám hovorí o tom, ako sa to dá riešiť a ako napríklad vyriešiť aj problém nástupníctva.

„Majitelia častokrát svoje deti hodia akoby do ohňa, čo je na jednej strane fajn, ale na druhej strane, práve tí iní zamestnanci, ktorí nie sú rodinní príslušníci, im nič nedarujú a za každý chybný krok sú trestané. Rodičia veľmi často kladú na tieto deti oveľa vyššie nároky.“

„Staršia generácia chce vidieť výsledok toho, čo investovali do marketingu, v krátkej dobe. Nechápu dôležitosti budovania značky, ktorá je v dnešnej dobe naozaj nevyhnutná. Ak investujeme do marketingu správne, dokážeme sa týmto spôsobom odlíšiť od konkurencie. Potrebné je do marketingu investovať dlhodobo, nie iba chvíľkovo.“

V podcaste sa okrem toho dozviete aj:

  • v čom je rodinný podnik iný ako nerodinný podnik
  • ako sa vytvára vízia a poslanie v rodinných podnikoch
  • aký osobnostný test nám pomôže odhaliť našu osobnosť
  • aké problémy v oblasti HR riešia rodinné firmy
  • čo treba urobiť pred nástupníctvom člena rodiny na vyššiu pozíciu
  • že rodičia, majitelia, často posudzujú svoje deti podľa seba
  • aké sú najčastejšie chyby v rodinných podnikoch v rámci nastavenia procesov
  • ako to je so vzdelávaním v rodinnej firmy
  • ako sa jej darí presvedčiť rodinné firmy, aby s ňou spolupracovali
  • čo Monja považuje za svoju najväčšiu školu života
  • ako prebieha spolupráca s mentorom v rodinnej firme

Monja nám v podcaste zdôrazňuje to, že je veľmi dôležité, aby firmy mali stanovenú jasnú víziu a poslanie. Tie by mal majiteľ ďalej šíriť, a to nie len ku ostatným rodinným príslušníkom, ale všetkým zamestnancom.

Ak by ste sa chceli hlbšie ponoriť do pojmov poslanie a vízia, vypočujte si 2. epizódu zo série Kotler v praxi, v ktorej sme ich rozoberali.

Podcast Marketing v praxi je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.

Táto webová stránka používa súbory cookies, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie a skvalitňovanie webovej stránky. Ďalšie informácie o tom, ako používame súbory cookies, nájdete tu.
Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov ako aj o súboroch cookies nájdete tu.

Technické cookies

Vždy aktívne cookies sú nevyhnutne potrebné na základné fungovanie. Bez týchto súborov by sme nemohli poskytovať služby, ktoré umožňujú tejto stránke fungovať.

Funkčné cookies

Funkčné cookies vylepšujú fungovanie webových stránok, nakoľko si môžu pamätať napríklad informácie ako používateľské meno, jazyk alebo preferovanú polohu. Vďaka zapamätaniu si Vašich volieb môže stránka poskytovať vylepšené a osobnejšie služby.

Analytické cookies

Tieto cookies zhromažďujú anonymné informácie o tom, ako používatelia využívajú webové stránky. Z týchto dát sa dozvieme, ako používatelia reagujú na stránku poskytnutím informácií o tom, aké oblasti navštívili, aký čas na našej stránke strávili, a či sa pri tom vyskytli nejaké problémy, napríklad chybové hlásenia, čo nám pomáha vylepšovať webovú stránku.

Marketingové cookies

Marketingové cookies pomáhajú sledovať Vaše online návštevy a aktivitu na našich webových stránkach. Uvedené pomáha poskytovať a zobrazovať Vám relevantnejšie reklamy alebo obmedzujú počet zobrazení reklamy. Tieto súbory cookie môžu zdieľať tieto informácie s inými organizáciami alebo inzerentmi. Ide o trvalé súbory cookie a takmer vždy pochádzajú od tretích strán.