17.01.2024

Trendy podcastov v roku 2024

Aké trendy budú in v tomto roku?

Bez rozdielu odvetvia, nový rok so sebou tradične prináša predpovede a očakávania na nadchádzajúce obdobie. Inak tomu nie je ani v rámci sveta podcastov, ktorý podľa portálu podcasthawk.com zaznamená významný nárast v roku 2024. Pozrime sa, čo nás čaká a na čo sa treba pripraviť. 

Vysokokvalitná produkcia

Čistý zvuk a kvalitne spracovaná postprodukcia sú dnes už nevyhnutným základom pre úspech podcastu. Portál libsyn.com zdôrazňuje, že predtým, ako začnú tvorcovia podcastov experimentovať s inými formami, akými sú video, mali by sa najprv zamerať práve na kvalitu zvuku. Neschopnosť naplniť tento štandard má za následok úpadok poslucháčov, aj tých potencionálnych.

AI

Umelú inteligenciu sme spomínali v spojitosti s podcastmi už v novembri v článku o Kooperácií Spotify s umelou inteligenciou od Google Cloud prináša revolúciu aj sem, do tvorby podcastov. Podcasterom môže pomôcť so zlepšovaním zvukovej kvality, s búraním jazykových bariér či zefektívneniť tvorbu obsahu a samotnou postprodukciou.

Live podcasting

Live podcasting začína zaznamenávať veľký rast, vzhľadom k možnosti angažovania publika v reálnom čase. Ľudia sú hladní po informáciách a interakciách, a preto sa ženú za live eventami, počas ktorých môžu dostať odpovede na otázky, ktoré ich popri počúvaní napadnú. Zároveň sa z podcasterov stávajú verejne známe osoby, a tak niet divu, že ich poslucháči chcú vidieť naživo a stretnúť sa s nimi.

Recyklácia a opätovné použitie obsahu 

Tvorba podcastov neznamená nevyhnutne, že každá epizóda musí byť úplne nová a jedinečná. Pridanú hodnotu majú dnes aj recyklované či prerobené archívne epizódy, čím môžeme ukázať nadčasovú hodnotu nášho obsahu a potencionálne pritiahneme nových poslucháčov. Vhodné je pridávanie nových perspektív či reagovanie na rozoberané témy v starých epizódach.

Podcastové konferencie a networkingové podujatia

Podcastové konferencie sa stávajú hnacím motorom pre inovácie a zároveň sú priestorom na zdieľanie vedomostí vo sfére podcastov. Panelové diskusie, workshopy a prezentácie sú miestom, kde majú jednotlivci možnosť zdieľať svoje skúsenosti, diskutovať a prichádzať tak s novými pohľadmi a zároveň pomáhať nováčikom v tejto oblasti. Na konferenciách sa objavujú aj predajcovia rôznych technológií, čo napomáha s vývojom nových technologických riešení, ktoré toto odvetvie posúvajú ďalej a inovuje.

Video podcasty 

Video podcasty sú najrýchlejšie rastúcim trendom. Mnoho ľudí preferuje pozeranie videa nad jeho počúvaním, a preto si skôr podcast pozrú než vypočujú. Zároveň, možnosť využívať vizuálne elementy, akými sú napríklad prezentácie, podporujú rozprávanie príbehu a zlepšujú zážitok publika. Určité typy ľudí potrebujú práve aj obraz, aby lepšie spracovali podané informácie. Poskytnutie tejto možnosti tým pádom dokáže, zvýšiť záujem väčšieho publika ľudí.

Instagram ako propagačná platforma

Posty, reels a krátke videá z podcastov zohrávajú významnú úlohu v propagovaní podcastov. Napomáhajú zvýšiť povedomie o jednotlivých podcastoch a vzbudiť záujem o ich vypočutie.

 

Zdieľať článok:

Najnovšie podcasty

Petr Škuta

Petr Škuta

"Krátké i dlouhé monology o technologiích v životě...

PODĽA MŇA

PODĽA MŇA

PODĽA MŃA je špeciálny hudobný podcast, ktorý pre ...

Záhradkár

Záhradkár

Milí záhradkári, vitajte pri počúvaní podcas...

Top podcasty

Velká Žranice

Velká Žranice

Nový podcast Velká žranice Lukáše Hejlíka. Čtyři c...

Ľudskosť

Ľudskosť

Reportérka Barbora Mareková sa s hosťami a hosťkam...

Nevýchova

Nevýchova

Jak doma zastavit zlobení, vztekání, pláč a křik a...

Táto webová stránka používa súbory cookies, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie a skvalitňovanie webovej stránky. Ďalšie informácie o tom, ako používame súbory cookies, nájdete tu.
Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov ako aj o súboroch cookies nájdete tu.

Technické cookies

Vždy aktívne cookies sú nevyhnutne potrebné na základné fungovanie. Bez týchto súborov by sme nemohli poskytovať služby, ktoré umožňujú tejto stránke fungovať.

Funkčné cookies

Funkčné cookies vylepšujú fungovanie webových stránok, nakoľko si môžu pamätať napríklad informácie ako používateľské meno, jazyk alebo preferovanú polohu. Vďaka zapamätaniu si Vašich volieb môže stránka poskytovať vylepšené a osobnejšie služby.

Analytické cookies

Tieto cookies zhromažďujú anonymné informácie o tom, ako používatelia využívajú webové stránky. Z týchto dát sa dozvieme, ako používatelia reagujú na stránku poskytnutím informácií o tom, aké oblasti navštívili, aký čas na našej stránke strávili, a či sa pri tom vyskytli nejaké problémy, napríklad chybové hlásenia, čo nám pomáha vylepšovať webovú stránku.

Marketingové cookies

Marketingové cookies pomáhajú sledovať Vaše online návštevy a aktivitu na našich webových stránkach. Uvedené pomáha poskytovať a zobrazovať Vám relevantnejšie reklamy alebo obmedzujú počet zobrazení reklamy. Tieto súbory cookie môžu zdieľať tieto informácie s inými organizáciami alebo inzerentmi. Ide o trvalé súbory cookie a takmer vždy pochádzajú od tretích strán.