17.11.2023

Podcast novinky od Spotify: Kooperácia s AI od Google Cloud & otvorenie nových reklamných trhov

Spotify a umelá inteligencia od Google Cloud spájajú sily, čo umožňuje užívateľom objavovať nové podcasty a audioknihy oveľa jednoduchšie a efektívnejšie. Okrem toho otvára aj nové možnosti pre tvorcov. Spoločnosť plánuje rozšíriť svoj reklamný trh pre podcasty do piatich nových krajín.

Na začiatku októbra 2023 na jednom z New Yorských eventov Daniel Ek (zakladateľ a CEO Spotify) oznámil, že okrem hudby a podcastov si na Spotify vypočujeme už aj audioknihy. Aj v tejto súvislosti americký technologický web The Verve informoval, že Spotify vstúpil do spolupráce s umelou inteligenciou od Google Cloud. Práve s jej pomocou užívatelia Spotify ľahšie objavia nové podcasty a audio knihy.

Umelá inteligencia pracuje na princípe vyhodnocovania a porovnávania metadát. Metadáta pochádzajú z viac ako 5 miliónov podcastov a 350-tisíc audio kníh, ktoré sú uchované práve v Google Cloud. Metadáta podcastu alebo audio knihy obsahujú informácie, ako sú názov, informácia o hostingu, meno autora či producenta a popis v profile, ktorý podcast či knihu ďalej bližšie špecifikuje. V princípe ide o všetky bežne dostupné údaje, ktoré ako poslucháč podcastu či audio knihy máme v podcast aplikáciách dostupné.


V praktickej rovine to spôsobí to, že odporúčané podcast relácie v našich užívateľských účtoch nám bude Spotify ponúkať nielen podľa nášho predošlému užívateľského správania, ale aj na základe porovnávania podobných prvkov v metadátach toho, čo konzumujeme a čo by sme teoreticky chceli konzumovať ďalej. Odporúčané podcasty či audioknihy sa už teraz zobrazujú v lište podcastu, ktorý aktuálne počúvame. Pribudla tu záložka „Ďalšie podobné“. Tu nájdete najskôr dve odporúčania priamo od producenta podcastu, ktoré si vie on sám manuálne nastaviť. Aj takto Spotify umožnil tvorcom odpromovať svoju ďalšiu produkciu.

Spotify rozširuje reklamný trh do ďalších 5 krajín

Spoločnosť Spotify tiež vo štvrtok 16. novembra 2023 oznámila,že plánuje rozšíriť svoj reklamný trh pre podcasty do ďalších piatich krajín, vrátane Švédska a Indie. Spotify Audience Network, spustený od roku 2021, je teraz k dispozícii v deviatich krajinách, napríklad v Nemecku a v Spojených štátoch. 

Vydavateľom a tvorcom podcastov umožňuje monetizovať ich podcastový obsah. Pre zaujímavosť, v porovnaní s predchádzajúcim rokom, v poslednom štvrťroku vzrástli príjmy spoločnosti z reklamy o 16 %  a príjmy z reklamy v podcastoch vzrástli takmer dvojnásobne. O tejto novinke informovala agentúra Reuters.

Zdroj titulnej fotografie: Midjourney / SM

Zdieľať článok:

Najnovšie podcasty

Oklamaní

Oklamaní

Kto stojí za vznikom najznámejších konšpiračnýc...

Top podcasty

PEKLO V PAPULI

PEKLO V PAPULI

Žiadne nebíčko v papuľke... Tento podcast budete ž...

Táto webová stránka používa súbory cookies, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie a skvalitňovanie webovej stránky. Ďalšie informácie o tom, ako používame súbory cookies, nájdete tu.
Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov ako aj o súboroch cookies nájdete tu.

Technické cookies

Vždy aktívne cookies sú nevyhnutne potrebné na základné fungovanie. Bez týchto súborov by sme nemohli poskytovať služby, ktoré umožňujú tejto stránke fungovať.

Funkčné cookies

Funkčné cookies vylepšujú fungovanie webových stránok, nakoľko si môžu pamätať napríklad informácie ako používateľské meno, jazyk alebo preferovanú polohu. Vďaka zapamätaniu si Vašich volieb môže stránka poskytovať vylepšené a osobnejšie služby.

Analytické cookies

Tieto cookies zhromažďujú anonymné informácie o tom, ako používatelia využívajú webové stránky. Z týchto dát sa dozvieme, ako používatelia reagujú na stránku poskytnutím informácií o tom, aké oblasti navštívili, aký čas na našej stránke strávili, a či sa pri tom vyskytli nejaké problémy, napríklad chybové hlásenia, čo nám pomáha vylepšovať webovú stránku.

Marketingové cookies

Marketingové cookies pomáhajú sledovať Vaše online návštevy a aktivitu na našich webových stránkach. Uvedené pomáha poskytovať a zobrazovať Vám relevantnejšie reklamy alebo obmedzujú počet zobrazení reklamy. Tieto súbory cookie môžu zdieľať tieto informácie s inými organizáciami alebo inzerentmi. Ide o trvalé súbory cookie a takmer vždy pochádzajú od tretích strán.