Podcast:Zoom

Vedci zisťovali, ako sa dožiť stovky

21.07.2020

Mali skrátka šťastie. Žili tak alebo onako, postili sa alebo si dopriali, no jednoducho sa dožili dlhého veku.

Lenže, nech už sú povery a anekdoty akékoľvek, nie sú vedou. A vedci chcú tiež zistiť, čo sa ukrýva za dlhovekosťou a čo má vplyv na to, akého sa nakoniec môže dožiť veku. A zdá sa, že teraz našli odpovede.

Tento týždeň sa v podcaste Zoom pozrieme, aké faktory vplývajú na dlhovekosť ľudí a ako sa dožiť stovky, zistíme, aký nový liek by mohol pomôcť v boji proti HIV, ale aj ako súvisia genetika a prejavy náklonnosti u žien.

Krátke správy z vedy

Nový matematický model by mohol zlepšiť predpovede zemetrasení. Vedci začali experimentmi v mikroskopickom meradle a vďaka nim sformulovali rovnice, ktoré by mohli pomôcť pri príprave a predvídaní problémov.

Náš Mesiac je zrejme o trošku mladší, ako sme si dosiaľ mysleli. Nový model ukazuje, že Mesiac ako pozostatok po zrážke mladej Zeme s protoplanétou veľkou asi ako Mars vznikol pred 4,425 miliardami rokov.

Uhlíková daň môže znížiť emisie skleníkových plynov, naznačuje nová štúdia, ktorá preskúmala politiky viac ako 140 krajín a ich dopady na emisie oxidu uhličitého. Zdá sa, že krajiny s uhlíkovou daňou majú o niekoľko percent nižšie emisie.

Vedci objavili kľúčovú zložku, vďaka ktorej imunitný systém dokáže reagovať na nákazu novým koronavírusom. Zistili, že prakticky všetky protilátky sú kódované istým génom. Tento objav by mohol pomôcť pri vývoji vakcín a liekov.

Podcast Zoom je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.

Autor:SME.sk