Za volantom 17: Volkwagen, Toyota, či Škoda. Aké novinky pripravili v roku 2019?
14:34
Podcast: Za volantom

Za volantom 17: Volkwagen, Toyota, či Škoda. Aké novinky pripravili v roku 2019?

25.01.2019
Nové modely áut značky Toyota, ale aj Kie, či Volkswagenu. Aj takéto novinky budú môcť vodiči vidieť v predajniach áut v tomto roku. Na čo sa teda môžu vodiči tešiť v predajniach áut a začne sa tam elektrická revolúcia, o ktorej hovoria jednotlivé automobilky? Aj o tom sa Marek Poracký rozprával s Petrom Kálmánom, vedúcim sekcie auto.sme.sk. Správy v podcaste Vyššie pokuty za mobil v šoférovej ruke, zrušenie obmedzenia rýchlosti pred železničnými priecesťami, ale aj menej byrokracie na dopravných inšpektorátoch. Ministerstvo vnútra predložilo novelu zákona o cestnej premávke, v ktorej navrhuje viaceré novinky. Napríklad horná hranica za používanie mobilov sa zvýši z 50 na 100 eur v blokovom konaní a na 200 eur v riadnom konaní. Slovenskému úpravcovi elektrických dodávok sa darí a zvyšuje výrobu. Ide o spoločnosť Voltia, ktorá zväčšuje sériový elektromobil Nissan e-NV200. Len vlani v decembri ohlásila, že jej sa podarilo upraviť 150-te vozidlo, no už teraz má záujem o ďalších 300 kusov. Výrobca ponúka prerobené vozidlo za 37 500 eur alebo konverziu existujúceho Nissanu e-NV200 za 9 550 eur. Automobilka Škoda Auto zahajuje vývoj nových áut pre Indiu. Ako prvé príde na rad SUV vozidlo. Bude to tak ďalší pokus o dobytie indického trhu, ktorý má obrovský potenciál. Patrí totiž medzi najväčšie na svete. V prvej polovici minulého roka bol dokonca štvrtým najväčším po Číne, USA a Japonsko, keď preskočilo Nemecko. Pri Škodovke ešte ostaneme. Tá od svojho materského koncernu Volkswagen dostala zodpovednosť za rozširovanie na indickom trhu. V indickej Pune otvorila nové technologické centrum. Bude tam pracovať 250 zamestnancov, ktorí sa zamerajú na výskum a vývoj dielov pre autá, ktoré bude Škoda Auto a Volkswagen predávať na indickom trhu. Najnebezpečnejším hitom pri šoférovaní je pieseň American Idiotod skupiny Green day. Vyplýva to zo štúdie, ktorú pripravila britská spoločnosť Moneybarn. Britská spoločnosť skúmala 96 najobľúbenejších hitov do auta poskladaných v aplikácii Spotify. Sledovala v nich ako tempo tak energiu piesne. Viac ako 70 percent vybraných hitov neprešlo.

Podcast Za volantom je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.

Autor: SME.sk
Kategórie: Voľný čas
Táto webová stránka používa súbory cookies, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie a skvalitňovanie webovej stránky. Ďalšie informácie o tom, ako používame súbory cookies, nájdete tu.
Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov ako aj o súboroch cookies nájdete tu.

Technické cookies

Vždy aktívne cookies sú nevyhnutne potrebné na základné fungovanie. Bez týchto súborov by sme nemohli poskytovať služby, ktoré umožňujú tejto stránke fungovať.

Funkčné cookies

Funkčné cookies vylepšujú fungovanie webových stránok, nakoľko si môžu pamätať napríklad informácie ako používateľské meno, jazyk alebo preferovanú polohu. Vďaka zapamätaniu si Vašich volieb môže stránka poskytovať vylepšené a osobnejšie služby.

Analytické cookies

Tieto cookies zhromažďujú anonymné informácie o tom, ako používatelia využívajú webové stránky. Z týchto dát sa dozvieme, ako používatelia reagujú na stránku poskytnutím informácií o tom, aké oblasti navštívili, aký čas na našej stránke strávili, a či sa pri tom vyskytli nejaké problémy, napríklad chybové hlásenia, čo nám pomáha vylepšovať webovú stránku.

Marketingové cookies

Marketingové cookies pomáhajú sledovať Vaše online návštevy a aktivitu na našich webových stránkach. Uvedené pomáha poskytovať a zobrazovať Vám relevantnejšie reklamy alebo obmedzujú počet zobrazení reklamy. Tieto súbory cookie môžu zdieľať tieto informácie s inými organizáciami alebo inzerentmi. Ide o trvalé súbory cookie a takmer vždy pochádzajú od tretích strán.