Za volantom 19: Ako sa jazdí s plug-in hybridným BMW 530e?
16:55
Podcast: Za volantom

Za volantom 19: Ako sa jazdí s plug-in hybridným BMW 530e?

08.02.2019
Sme v akomsi medziobdobí, keď si mnohí na čistý elektromobil ešte netrúfajú (alebo naň nemajú peniaze), ale zároveň už poškuľujú po alternatíve k spaľovacím motorom. Jedným z riešení sú plug-in hybridné elektromobily, ktoré zatiaľ s elektrinou iba tak koketujú. Či má BMW 530e v dnešných podmienkach vôbec zmysel, ako jazdí a ako vyzerá proces nabíjania, sa pýtal Matej Ohrablo Petra Kálmána, vedúceho auto.sme.sk.sme. Podrobnejšie informácie o aute vrátane fotografií nájdete v samotnom teste. Správy Volkswagen zmodernizoval model Passat, ktorý je v Európe dlhodobo najpredávanejším autom v strednej triede. Inovácie sa dotkli všetkých verzií, od štvorkolky Alltrack po plug-in hybridnú verziu GTE. Tá má po novom kapacitu batérie 13 kWh a podľa nového merania WLTP je čisto elektrický dojazd 55 km. Novinkou je aj 150-koňový dvojlitrový diesel 2.0 TDI Evo. Mitsubishi zverejnilo predajné výsledky za uplynulý roka hlási nárast predajov. Celkovo sa automobilke podarilo predať 1 218 897 áut, čo znamená medziročne nárast o 19 percent. Najväčšiu popularitu má Mitsubishi v Juhovýchodnej Ázii a veľký nárast predajov zaznamenala aj východná Európa najmä vďaka Rusku. Najpredávanejším modelom ostáva Outlander. Malé SUV Škoda Kamiq sa postupne odhaľuje verejnosti. Po skicách automobilka zverejnila aj prvý pohľad do interiéru, ktorý vyzerá rovnako, ako pri Scale. Škoda Kamiq je na podvozkovej platforme MQB A0, takže bude súrodencom pre Seat Arona a Volkswagen T-Cross. Premiérovo sa Kamiq predstaví na jarnom autosalóne v Ženeve. Renault Kadjar v modernizovanej verziisa začal predávať už aj na Slovensku. Prináša dva nové motory, automatickú prevodovku aj návrat k pohonu všetkých kolies. Základ tvorí nový 1,3-litrový štvorvalec TCe s turbom a výkonom 140 koní, silnejšia verzia má 160 koní. Dieselová ponuka obsahuje dva motory - Slabšie 1,5-litrové Blue dCi s výkonom 115 koní alebo nové 1,7-litrové turbo s výkonom 150 koní. Základná cena Kadjaru začína pri 20 490 eur. Máte pripomienku alebo námet? Napíšte nám na auto@sme.sk, prípadne do skupiny na Facebooku.

Podcast Za volantom je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.

Autor: SME.sk
Kategórie: Voľný čas
Táto webová stránka používa súbory cookies, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie a skvalitňovanie webovej stránky. Ďalšie informácie o tom, ako používame súbory cookies, nájdete tu.
Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov ako aj o súboroch cookies nájdete tu.

Technické cookies

Vždy aktívne cookies sú nevyhnutne potrebné na základné fungovanie. Bez týchto súborov by sme nemohli poskytovať služby, ktoré umožňujú tejto stránke fungovať.

Funkčné cookies

Funkčné cookies vylepšujú fungovanie webových stránok, nakoľko si môžu pamätať napríklad informácie ako používateľské meno, jazyk alebo preferovanú polohu. Vďaka zapamätaniu si Vašich volieb môže stránka poskytovať vylepšené a osobnejšie služby.

Analytické cookies

Tieto cookies zhromažďujú anonymné informácie o tom, ako používatelia využívajú webové stránky. Z týchto dát sa dozvieme, ako používatelia reagujú na stránku poskytnutím informácií o tom, aké oblasti navštívili, aký čas na našej stránke strávili, a či sa pri tom vyskytli nejaké problémy, napríklad chybové hlásenia, čo nám pomáha vylepšovať webovú stránku.

Marketingové cookies

Marketingové cookies pomáhajú sledovať Vaše online návštevy a aktivitu na našich webových stránkach. Uvedené pomáha poskytovať a zobrazovať Vám relevantnejšie reklamy alebo obmedzujú počet zobrazení reklamy. Tieto súbory cookie môžu zdieľať tieto informácie s inými organizáciami alebo inzerentmi. Ide o trvalé súbory cookie a takmer vždy pochádzajú od tretích strán.