Balet SND: Čajkovskij si zanechal schopnosť vidieť svet detskými očami a všetkému sa čudovať. Preto pôsobí na diváka tak autenticky. Dušan Štefánek a Nora Galovičová o Luskáčikovi.
Najznámejší rozprávkový balet s vianočnou tematikou uviedlo Slovenské národné divadlo po prvýkrát už v roku 1928 a odvtedy sa s malými prestávkami uvádza na našich javiskách takmer nepretržite. Milujú ho deti aj dospelí.
Jeho autor P. I. Čajkovskij – hoci bol ruský skladateľ – v ňom použil všetky vedomosti, ktoré zozbieral na svojich cestách po Európe. Je plný vplyvov talianskej, francúzskej, španielskej, dokonca orientálnej hudby, čo z neho robí kozmopolitné dielo.
V čase, keď Čajkovskij komponoval Luskáčika, bol jeho príbeh každému dobre známy. Preto sa v ňom skladateľ nesústredil na vyrozprávanie celého príbehu, len si vyberal jednotlivé situácie, ktoré sa dali umelecky dobre hudobne vyjadriť.
O tom, ako dokáže Luskáčik obohatiť dnes nielen deti, ale aj nás dospelých, sa v dnešnej epizóde podcastu zhovára dramaturgička Baletu SND Eva Gajdošová s baletnou majsterkou Norovu Galovičovou a dirigentom orchestra SND Dušanom Štefánekom. Započúvajte sa s nami do podcastu o najobľúbenejšom a najnavštevovanejšom detskom balete vôbec.
Autor: Eva Gajdošová
Podcast SND – Sme Národné je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.