
#21 Ako vytvoriť predajnú stratégiu ktorá víťazí. Psychológia predaja!
Matej Šucha, pôvodne študoval matematiku, ale jedna kniha nasmerovala jeho profesionálne záujmy iným a oveľa vzrušujúcejším smerom. Prepadol behaviorálnej ekonómii a sile, ktorú môže mať najmä v biznise. Matej je CEO v MINDWORX Behavioral Consulting | TEDx speaker | Šéfredaktor v insideBE.com
ZDROJE:
· MINDWORX (www.mindworx.net); insideBE (www.insidebe.com) – viac o Matej Šucha
· Odporúčaná kniha: 1. Aké drahé je zadarmo - Dan Ariely; 2. Vplyv Psychológia presviedčania - Robert Cialdini; 3. Bez pravidiel (No Rules Rules) - Reed Hastings a Erin Meyer
· Silna káva (www.silnakava.sk) – web podkastu
· DEKRA Development (www.dekra-development.sk) - partner podcastu
· Prihláste sa k odberu Extra obsahu Silnej kávy => tu
POZNÁMKY:
[01:47] Čo je najväčšia chyba v predaji z hľadiska psychológie predaja?
· Často prekážka v predaji nie je nedostatok motivácie zákazníka ale bariéra (dôvod) ako napríklad nejasnosť, komplikovanosť.
· Extra motivovať zákazníka ku kúpe je ťažšie ako odstrániť bariéry (obavy), ktoré mú bránia v kúpe.
[05:23] Ako prísť na to, čo sú prekážky/bariéry predaja?
· Rozprávať sa zo zákazníkmi a nájsť si niekoho kto nie je pod rovnakým vplyvom ako predajca (pohľad zvonka a relevantný feedback)
[07:01] Ako sa vyhnúť predaja na silu, ktorý nefunguje
· byť dostatočne pozorný a vnímať ako reaguje zákazník za zákazníkom a byť pripravený urobiť zmenu, experimentovať
[08:25] Najdôležitejší dôvod prečo zákazník odkladá predaj a ako ho odstrániť
· Zmapovať, čo sú opakujúce sa neistoty/obavy u zákazníka, vytipovať 1-2 najkľúčovejšie a tie potom v kľude proaktívne adresovať ako prvý
· Aj „Ste drahí...“ je neistota, ktorá sa dá proaktívne využiť
[15:03] Predajný proces
· veľmi veľa nákupných rozhodnutí sa deje podvedome a potom si hľadáme argumenty, ktoré vysvetľujú toto rozhodnutie
· ak sa zákazník rozhodne na základe emócie – potrebuje fakty, aby si rozhodnutie pre seba odobril
· predajný proces sa nekončí podaním si ruky so zákazníkom
[22:57] SILNÁ KÁVA NA ZÁVER
[29:07] Záverečná myšlienka
· Prečo NIE?(prečo zákazník nekúpi, nereaguje) a hľadať na ňu odpoveď!
Podcast Silná káva je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.