#105 Zmysluplná a radostná práca, ktorá nás zároveň živí. Je to možné?
38:57
Podcast: Silná káva

#105 Zmysluplná a radostná práca, ktorá nás zároveň živí. Je to možné?

02.01.2024

Mojím dnešným hosťom je Tomáš HAJZLER – ktorý sa profesne venuje témam práce, budúcnosti podnikania, výchove, zdelávania a miestne ukotveného života. Do Česka priniesol hnutie Svoboda v práci – koncepciu slobodnej firmy, spolu založil spoločenstvo organizácií Slušná firma, vedie vydavateľstvo PeopleComm s víziou najekologickejšieho európskeho vydavateľstva. Všetko toto s cieľom – prispieť k zmene spôsobu akým sa v Česku a na Slovensku podniká a pracuje. Dnešná tém je: Každý by si mal vytvoriť zmysluplnú prácu, ktorá je užitočná radostná a zároveň nás živí. Je to však možné v našich podmienkach??


ZDROJE:


Každý by si mal vytvoriť zmysluplnú práu, ktorá je užitočná radostná a zároveň nás živí? Je to možné v našich podmienkach

  • GALLUP– Štúdia angažovanosti13-15% zamestnancov teší zamestnanie, 60-70% je to jedno, cca 15% sabotujú prácu

Ako začať, keď si človek uvedomí, že nepracuje na tom čo ho baví?

  • Robiť viac toho čo človek miluje a vedieť sa zamilovať do toho čo človek robí.
  • Robiť viacej toho čo ma teší, naplňuje, čo niekto potrebuje a v čom som dobrý.
  • Čím je práca zmysluplnejšia, tým je menej platená – platí pre zamestnanie a pre terajšiu dobu. Čím viac je práca viac na hovno, tým je viacej platená. Pre väčšinu je nemožné vytvoriť si prácu ktorá by človeka tešila, bola by pre druhých užitočná a zároveň ho uživila.
  • Komodifikácia – schopnosť speňažiť to čo si ľudia medzi sebou vymieňali radi, tak aby si to ľudia kúpili.
  • Lokalizovať život – prepojovať sa so susedmi, nachádzať hospodárske prepojenia v obci, podporovať miestne podniky; prechod z voľno tržnej anonymnej ekonomiky do komoditnej ekonomiky

Podmnožiny na ktorých stojí zmysluplná práca / Ako začať

  • 1. teší ma to, zaujíma ma to, zápal (vášeň), 2. naplňuje ma to, zmysluplné, je to moja téma, 3. som v tom dobrý (schopnosť, kvalita) , 4. niekto to potrebujeme (je to pre niekoho užitočný)
  • Ako začať v momente, keď si uvedomí, že nepracuje na tom čo ho baví/napĺňa: ísť za tým čo človeka baví/teší – robiť toho viacej. Sila proti je ekonomická pasca.

Podcast Silná káva je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.

Kategórie: Biznis
Táto webová stránka používa súbory cookies, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie a skvalitňovanie webovej stránky. Ďalšie informácie o tom, ako používame súbory cookies, nájdete tu.
Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov ako aj o súboroch cookies nájdete tu.

Technické cookies

Vždy aktívne cookies sú nevyhnutne potrebné na základné fungovanie. Bez týchto súborov by sme nemohli poskytovať služby, ktoré umožňujú tejto stránke fungovať.

Funkčné cookies

Funkčné cookies vylepšujú fungovanie webových stránok, nakoľko si môžu pamätať napríklad informácie ako používateľské meno, jazyk alebo preferovanú polohu. Vďaka zapamätaniu si Vašich volieb môže stránka poskytovať vylepšené a osobnejšie služby.

Analytické cookies

Tieto cookies zhromažďujú anonymné informácie o tom, ako používatelia využívajú webové stránky. Z týchto dát sa dozvieme, ako používatelia reagujú na stránku poskytnutím informácií o tom, aké oblasti navštívili, aký čas na našej stránke strávili, a či sa pri tom vyskytli nejaké problémy, napríklad chybové hlásenia, čo nám pomáha vylepšovať webovú stránku.

Marketingové cookies

Marketingové cookies pomáhajú sledovať Vaše online návštevy a aktivitu na našich webových stránkach. Uvedené pomáha poskytovať a zobrazovať Vám relevantnejšie reklamy alebo obmedzujú počet zobrazení reklamy. Tieto súbory cookie môžu zdieľať tieto informácie s inými organizáciami alebo inzerentmi. Ide o trvalé súbory cookie a takmer vždy pochádzajú od tretích strán.