with Katka about UX
39:35

with Katka about UX

01.09.2023

Notes

  • while she originally hate the idea of implementing Salesforce in their company, she felt in love, become consultant and finally found her niche in the Salesforce Designer role, for which her hobbies such as photography prepared her well;
  • Strategy Design - what you should make;
  • User eXperience Design - what could be the low hanging fruit;
  • User Interface Design - how it should look like from page layout perspective - are the fields at the right place? - and even page loading time;
  • when developing custom UI component they can prepare mock, which looks like native Salesforce component and developer can just do it;
  • why the UX Designer (and Business Analyst) role appeared after 20 years on the market? Maybe the projects grow more complex and it is fair to admit it isn't one person job anymore;
  • feasibility (architect's job), viability (business analyst's and product owner's job), desirability (designer's job);
  • who should be first - business analyst or designer - when preparing user story? They work close together and each has a different angle;
  • copywriting is part of the job as well. No easier with ChatGPT (haha), but besides that we completely forgot to talk about how the GPT will help designers in the future, sorry;
  • when to involve them? They can provide value at any moment, if they are around from the beginning the project should be better. Surprisingly (or not) the Strategy Designer might ask even better questions than Business Analyst, because they probably are able to step back even more and see bigger picture;
  • anyone can do pretty decent designer job, just learn the principles and basis and you will deliver better solutions;
  • it is still new area, you cannot really be specialized only in one "part" of the job, but the whole Strategy Designer - UX Designer - UI Designer combo might be needed;
  • if you are a designer AND know Salesforce you might be way more productive, because you know the limits and possibilities of the platform and fully utilize the capabilities;
  • research is an important part of the job;
  • accessibility is a big topic, sadly still not solved out of the box;
  • how to start? The Trailmix is really good and getting the cert might be great start. At the same time if you don't have Salesforce nor designer experience, it won't be easy, start from different angle. As always start from something smaller and gradually build on that;
  • extra resources mentoring circle of aspiring user designers run by Katka and Nielsen Norman Group.

Podcast Salesforce v Česku je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.

Kategórie: Technológia
Táto webová stránka používa súbory cookies, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie a skvalitňovanie webovej stránky. Ďalšie informácie o tom, ako používame súbory cookies, nájdete tu.
Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov ako aj o súboroch cookies nájdete tu.

Technické cookies

Vždy aktívne cookies sú nevyhnutne potrebné na základné fungovanie. Bez týchto súborov by sme nemohli poskytovať služby, ktoré umožňujú tejto stránke fungovať.

Funkčné cookies

Funkčné cookies vylepšujú fungovanie webových stránok, nakoľko si môžu pamätať napríklad informácie ako používateľské meno, jazyk alebo preferovanú polohu. Vďaka zapamätaniu si Vašich volieb môže stránka poskytovať vylepšené a osobnejšie služby.

Analytické cookies

Tieto cookies zhromažďujú anonymné informácie o tom, ako používatelia využívajú webové stránky. Z týchto dát sa dozvieme, ako používatelia reagujú na stránku poskytnutím informácií o tom, aké oblasti navštívili, aký čas na našej stránke strávili, a či sa pri tom vyskytli nejaké problémy, napríklad chybové hlásenia, čo nám pomáha vylepšovať webovú stránku.

Marketingové cookies

Marketingové cookies pomáhajú sledovať Vaše online návštevy a aktivitu na našich webových stránkach. Uvedené pomáha poskytovať a zobrazovať Vám relevantnejšie reklamy alebo obmedzujú počet zobrazení reklamy. Tieto súbory cookie môžu zdieľať tieto informácie s inými organizáciami alebo inzerentmi. Ide o trvalé súbory cookie a takmer vždy pochádzajú od tretích strán.