D. Cikánek (Expando): Ako urýchliť vašu expanziu vďaka predaju cez marketplace-y Amazon, Kaufland...
49:09

D. Cikánek (Expando): Ako urýchliť vašu expanziu vďaka predaju cez marketplace-y Amazon, Kaufland...

22.03.2023

Expanzia sa najmä počas minulého roka ukázala ako veľmi efektívny spôsob, ako kompenzovať prípadný pokles na lokálnom trhu a diverzifikovať tržby a riziko celkovo. Pri expanzii viete ísť buď cez spustenie vlastného e-shopu na novom trhu, alebo môžete využiť zabehnuté marketplace-y (ako Amazon, Kaufland, eBay a ďalšie) a "zviezť sa" na ich návštevnosti a značke. Špeciálne na západných trhoch sa cez marketplace-y realizuje väčšina e-commerce obratu. O tom, kedy dávajú marketplace-y zmysel, ako ich spustiť a ako z nich vyťažiť maximum, sa náš Michal rozprával s Davidom Cikánekom, Head of Sales v spoločnosti Expando, ktorá pomáha e-shopom a vendorom komplexne manažovať všetky významné marketplace-s v EÚ. Ich služby a appku využíva takmer 1 000 klientov a v roku 2022 pomohli cez marketplace-y zrealizovať obrat viac ako 70 mil. EUR. V rozhovore sa dozviete: 00:48 Ahoj Davide, vitaj v našom podcaste! Prosím pre tých, ktorí Expando nepoznajú, keby si seba a firmu mohol v skratke predstaviť, čomu sa venujete, ako viete pomôcť e-shopom/vendorom a v čom je vaša pridaná hodnota? 05:28 Expanzia sa najmä počas minulého roka ukázala, ako jeden z kľúčov k udržaniu zdravej finančnej kondicie firmy vďaka diverzifikácii. Ako sa na expanziu pozeráte vy, pre aké e-shopy je podľa teba expanzia vhodná a ako spoznať, že som ako e-shop na expanziu pripravený a že mám šancu sa v zahraničí reálne presadiť? 10:02 Pri expanzii má e-shop na výber v zásade predaj cez vlastnú platformu alebo môže využiť predaj cez niektorý zo zabehnutých marketplace-ov na jednotlivých trhoch. Aké majú z tvojho pohľadu oba prístupy výhody a riziká? 14:14 Podľa čoho vybraným klientom odporúčate jednotlivé marketplace-y a ako si dokáže klient spočítať/odhadnúť potenciálny finančný prínos v jeho konkrétnom prípade? Aké dáta máte k dispozícii o jednotlivých segmentoch? 19:12 Čo je kľúčové z pohľadu úspechu a maximalizácie obratu z marketplace-u? Ako funguje radenie ponúk v kategóriách a ako viem nasmerovať zákazníkov práve na moje ponuky? 22:53 Na čo sa musím pripraviť z obchodného, finančného, technického či logistického hľadiska, ak chcem začať predávať cez marketplace-y? 29:42 Ako prebieha proces zalistovania produktov do marketplace-u až po spracovanie objednávok a účtovníctvo? Aké najčastejšie chyby merchanti robia v jednotlivých krokoch? 31:12 Aká je optimálna forma technického napojenia na marketplace a ako možnosť a rýchlosť integrácie ovplyvňuje e-commerce platforma, ktorú využívam? 34:27 Aké obraty generujú cez vybrané marketplace-y rádovo vaši klienti? Môžeš uviesť nejaké konkrétne príklady? 36:42 Ako máte nastavený váš biznis model, koľko vám cca platia klienti mesačne za appku / služby? 38:00 Aké doplnkové služby, prípadne nástroje poskytujete vašim klientom? 40:27 V blízkom období štartuje na SK/CZ trhu Kaufland Marketplace, aké máte od toho očakávania a ako by si porovnal ich benefity napr. voči Amazonu? 43:27 Aká je vaša vízia s Expando, povedzme v horizonte 3-5 rokov a ako si myslíš, že bude vyzerať CEE e-commerce trh z pohľadu predaja popularity marketplace-ov? Viac o tom, ako vám vie Expando pomôcť pri expanzii, sa dozviete aj na: https://sk.expan.do/ Tip 1: Dajte nám follow a budete o nových videách informovaní ihneď po zverejnení.

      Tip 2: Naše rozhovory môžete počúvať aj s parádnym videom z Forbes Business Lounge na našom Youtube kanáli: ⁠https://www.youtube.com/pricemaniaacademy⁠.

Tip 3: Ďalšie videorozhovory a články nájdete aj na blogu Pricemania Academy: ⁠https://www.pricemaniaacademy.sk/blog⁠.          

Tip 4: Pri výbere kvalitných dodávateľov odporúčame sledovať aj náš projekt ⁠https://www.ecommerce-katalog.sk⁠.

Podcast Pricemania Academy je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.

Táto webová stránka používa súbory cookies, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie a skvalitňovanie webovej stránky. Ďalšie informácie o tom, ako používame súbory cookies, nájdete tu.
Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov ako aj o súboroch cookies nájdete tu.

Technické cookies

Vždy aktívne cookies sú nevyhnutne potrebné na základné fungovanie. Bez týchto súborov by sme nemohli poskytovať služby, ktoré umožňujú tejto stránke fungovať.

Funkčné cookies

Funkčné cookies vylepšujú fungovanie webových stránok, nakoľko si môžu pamätať napríklad informácie ako používateľské meno, jazyk alebo preferovanú polohu. Vďaka zapamätaniu si Vašich volieb môže stránka poskytovať vylepšené a osobnejšie služby.

Analytické cookies

Tieto cookies zhromažďujú anonymné informácie o tom, ako používatelia využívajú webové stránky. Z týchto dát sa dozvieme, ako používatelia reagujú na stránku poskytnutím informácií o tom, aké oblasti navštívili, aký čas na našej stránke strávili, a či sa pri tom vyskytli nejaké problémy, napríklad chybové hlásenia, čo nám pomáha vylepšovať webovú stránku.

Marketingové cookies

Marketingové cookies pomáhajú sledovať Vaše online návštevy a aktivitu na našich webových stránkach. Uvedené pomáha poskytovať a zobrazovať Vám relevantnejšie reklamy alebo obmedzujú počet zobrazení reklamy. Tieto súbory cookie môžu zdieľať tieto informácie s inými organizáciami alebo inzerentmi. Ide o trvalé súbory cookie a takmer vždy pochádzajú od tretích strán.