P. Král (Factcool): Ako sme utiekli hrobárovi z lopaty a dostali sa na viac ako 100 mil. EUR obratu
45:26

P. Král (Factcool): Ako sme utiekli hrobárovi z lopaty a dostali sa na viac ako 100 mil. EUR obratu

04.04.2023

Factcool sa môže na prvý pohľad zdať ako bežný e-shop. V skutočnosti je hlavným zdrojom obratu marketplace-ový model (cca 17+ merchantov), okrem toho firma robí aj B2B biznis (veľkoobchod) a spustila tiež vlastnú značku produktov Frogies. Zároveň pôsobí na 19+ trhoch a ostatné trhy pokrýva prostredníctvom anglickej verzie webu. Tým pádom majú zdroje obratu pekne rozložené a rok 2022, ktorý bol v e-commerce náročný (po úrodných covid-ových rokoch), dosiahli viac ako 100 mil. EUR obratu, 1 mil. EUR+ EBITDA (zisk) a v tíme pôsobí 250+ zamestnancov. V minulosti nebolo vo Factcool všetko ružové a firma nebola ďaleko od krachu a aj o tom nášmu Michalovi porozprával Petr Král, CEO spoločnosti Factcool. V rozhovore sa dozviete: 01:12 Ako vznikla značka Factcool, aká je ich vízia a USP-s? 03:19 Aký je ich biznis model a ako sa ich stratégia vyvíjala v čase? (B2C/B2B/marketplace/vlastný brand...) 08:50 Aký bol rok 2022, akým výzvam čelili a aké majú plány a očakávania od roku 2023? 13:52 Článok na Czechcrunch-i, hovoril o finančných problémoch a zmenách vo firme v roku 2019. Čo presne sa vtedy dialo a aké ponaučenie si z toho zobrali? 19:43 Téma finančného plánovania a riadenia špeciálne po covid-e nabrala ešte viac na dôležitosti. Čo by Petr poradil e-shopom, ktoré vo financiách zatiaľ nemajú úplne poriadok, ako celú problematiku uchopiť a ako túto oblasť efektívne riadiť? 21:43 Ktoré KPI-s vo firme Petr sleduje, koľko ľudí riadi a aký štýl riadenia ľudí sa mu osvedčuje? 24:11 V akej finančnej kondícii je Factcool dnes a ako ich ovplyvnilo ochladenie trhu po covid-e (Ukrajina, inflácia, energie...)? 27:24 Ktoré marketingové kanály im najlepšie performujú a ako sa to vyvíja v čase? Akým spôsobom vyhodnocujú efektivitu brandových kampaní? 31:27 Ako vyhodnotili TV kampaň v roku 2021, koľko ich stála a aké boli výsledky? 38:10 V ktorých krajinách sa im najviac darí z hľadiska obratu/zisku a ako prebieha u nich vstup na nový trh krok po kroku? 43:55 Ktoré knihy/podcasty/školenia by Petr odporučil majiteľom e-shopov?
Tip 1: Dajte nám follow a budete o nových videách informovaní ihneď po zverejnení.


Tip 2: Naše rozhovory môžete počúvať aj s parádnym videom z Forbes Business Lounge na našom Youtube kanáli: ⁠⁠⁠https://www.youtube.com/pricemaniaacademy⁠⁠⁠.


Tip 3: Ďalšie videorozhovory a články nájdete aj na blogu Pricemania Academy: ⁠⁠⁠https://www.pricemaniaacademy.sk/blog⁠⁠⁠.          

Tip 4: Pri výbere kvalitných dodávateľov odporúčame sledovať aj náš projekt ⁠⁠⁠https://www.ecommerce-katalog.sk⁠⁠⁠.

Podcast Pricemania Academy je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.

Táto webová stránka používa súbory cookies, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie a skvalitňovanie webovej stránky. Ďalšie informácie o tom, ako používame súbory cookies, nájdete tu.
Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov ako aj o súboroch cookies nájdete tu.

Technické cookies

Vždy aktívne cookies sú nevyhnutne potrebné na základné fungovanie. Bez týchto súborov by sme nemohli poskytovať služby, ktoré umožňujú tejto stránke fungovať.

Funkčné cookies

Funkčné cookies vylepšujú fungovanie webových stránok, nakoľko si môžu pamätať napríklad informácie ako používateľské meno, jazyk alebo preferovanú polohu. Vďaka zapamätaniu si Vašich volieb môže stránka poskytovať vylepšené a osobnejšie služby.

Analytické cookies

Tieto cookies zhromažďujú anonymné informácie o tom, ako používatelia využívajú webové stránky. Z týchto dát sa dozvieme, ako používatelia reagujú na stránku poskytnutím informácií o tom, aké oblasti navštívili, aký čas na našej stránke strávili, a či sa pri tom vyskytli nejaké problémy, napríklad chybové hlásenia, čo nám pomáha vylepšovať webovú stránku.

Marketingové cookies

Marketingové cookies pomáhajú sledovať Vaše online návštevy a aktivitu na našich webových stránkach. Uvedené pomáha poskytovať a zobrazovať Vám relevantnejšie reklamy alebo obmedzujú počet zobrazení reklamy. Tieto súbory cookie môžu zdieľať tieto informácie s inými organizáciami alebo inzerentmi. Ide o trvalé súbory cookie a takmer vždy pochádzajú od tretích strán.