J. Aštary (Dexfinity): Ako zvýšiť ziskovosť e-shopu vďaka opakovaným nákupom a vyššej lojalite
Dlhodobo dosahovať ziskovosť v e-shope nie je dnes vôbec jednoduchá úloha. Jedným z kľúčov je retencia a teda miera opakovaných nákupov, vďaka ktorým nemusíte zakaždým vašich zákazníkov „nakupovať“ cez PPC systémy, sociálne siete, porovnávače apod. Vďaka tomu zostáva celá marža "doma" a to má absolútne zásadný vplyv na ziskovosť vášho e-commerce biznisu. Takisto priemerná hodnota objednávky je pri opakovaných nákupoch väčšinou vyššia.O tom, ako zvyšovať retenciu a lojalitu zákazníkov a tiež o tom, ako nastaviť reporting v e-shope a pracovať s dátami, nášmu Michalovi porozprával Ján Aštary, CEO performance hub-u Dexfinity.
V rozhovore sa dozviete:
00:26 Retencia zákazníkov a ich lojalita je za mňa jeden z kľúčových predpokladov dlhodobej ziskovosti e-shopu. Ako to vnímaš ty a prečo sú podľa teba dôležité?
01:58 Čo presne je retencia a ako je možné ju merať v e-shope?
03:38 Ako ovplyvniť retenciu a lojalitu, ktoré taktiky/techniky sa najviac osvedčili pri práci s klientmi?
12:51 Ako zvýšiť retenciu aj pri produkte, ktorý sa štandardne kupuje raz za 2-3 roky alebo jediná cesta v takom prípade je rozšírenie sortimentu?
18:47 Ako na lojalitu zákazníkov? Akými spôsobmi ju dokážeme zvýšiť? Fungujú ešte dnes vernostné programy?
28:12 Ako by dnes mal vyzerať dobre nastavený reporting v e-shopy. Ktoré kľúčové metriky sledovať, v akom nástroji a ako na základe nich robiť rozhodnutia?
32:45 Je reálne, aby sme videli účtovný zisk e-shopu v reálnom čase? Ako na to?
35:24 Keď už máme dobre nastavený reporting, ako na základe dát efektívne riadiť marketing?
37:40 Ide o ručný proces alebo je vhodné už dnes celé riadenie automatizovať?
39:48 Ako sa dopracovať k tzv. "single source ot truth", resp. ako pristupovať k atribúcii a to špeciálne ak si malý/stredný shop a nemáš k dispozícii armádu analytikov?
42:07 Ako uriadiť marketing, ak si napr. na 15 trhoch a inzeruješ v 50+ reklamných systémoch?
44:34 Na záver, čo by Ján odporučil e-shopom, ako celkovo "skrotiť dáta" a začať všetko aktívnejšie riadiť v reálnom čase?
Tip 1: Dajte nám follow a budete o nových videách informovaní ihneď po zverejnení.
Tip 2: Naše rozhovory môžete počúvať aj s parádnym videom z Forbes Business Lounge na našom Youtube kanáli: https://www.youtube.com/pricemaniaacademy.
Tip 3: Ďalšie videorozhovory a články nájdete aj na blogu Pricemania Academy: https://www.pricemaniaacademy.sk/blog.
Tip 4: Pri výbere kvalitných dodávateľov odporúčame sledovať aj náš projekt https://www.ecommerce-katalog.sk.
Podcast Pricemania Academy je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.