J. Aštary (Dexfinity): Ako zvýšiť ziskovosť e-shopu vďaka opakovaným nákupom a vyššej lojalite
46:16

J. Aštary (Dexfinity): Ako zvýšiť ziskovosť e-shopu vďaka opakovaným nákupom a vyššej lojalite

18.09.2023

Dlhodobo dosahovať ziskovosť v e-shope nie je dnes vôbec jednoduchá úloha. Jedným z kľúčov je retencia a teda miera opakovaných nákupov, vďaka ktorým nemusíte zakaždým vašich zákazníkov „nakupovať“ cez PPC systémy, sociálne siete, porovnávače apod. Vďaka tomu zostáva celá marža "doma" a to má absolútne zásadný vplyv na ziskovosť vášho e-commerce biznisu. Takisto priemerná hodnota objednávky je pri opakovaných nákupoch väčšinou vyššia.O tom, ako zvyšovať retenciu a lojalitu zákazníkov a tiež o tom, ako nastaviť reporting v e-shope a pracovať s dátami, nášmu Michalovi porozprával Ján Aštary, CEO performance hub-u Dexfinity.

V rozhovore sa dozviete: 00:26 Retencia zákazníkov a ich lojalita je za mňa jeden z kľúčových predpokladov dlhodobej ziskovosti e-shopu. Ako to vnímaš ty a prečo sú podľa teba dôležité? 01:58 Čo presne je retencia a ako je možné ju merať v e-shope? 03:38 Ako ovplyvniť retenciu a lojalitu, ktoré taktiky/techniky sa najviac osvedčili pri práci s klientmi? 12:51 Ako zvýšiť retenciu aj pri produkte, ktorý sa štandardne kupuje raz za 2-3 roky alebo jediná cesta v takom prípade je rozšírenie sortimentu? 18:47 Ako na lojalitu zákazníkov? Akými spôsobmi ju dokážeme zvýšiť? Fungujú ešte dnes vernostné programy? 28:12 Ako by dnes mal vyzerať dobre nastavený reporting v e-shopy. Ktoré kľúčové metriky sledovať, v akom nástroji a ako na základe nich robiť rozhodnutia? 32:45 Je reálne, aby sme videli účtovný zisk e-shopu v reálnom čase? Ako na to? 35:24 Keď už máme dobre nastavený reporting, ako na základe dát efektívne riadiť marketing? 37:40 Ide o ručný proces alebo je vhodné už dnes celé riadenie automatizovať? 39:48 Ako sa dopracovať k tzv. "single source ot truth", resp. ako pristupovať k atribúcii a to špeciálne ak si malý/stredný shop a nemáš k dispozícii armádu analytikov? 42:07 Ako uriadiť marketing, ak si napr. na 15 trhoch a inzeruješ v 50+ reklamných systémoch? 44:34 Na záver, čo by Ján odporučil e-shopom, ako celkovo "skrotiť dáta" a začať všetko aktívnejšie riadiť v reálnom čase?
Tip 1: Dajte nám follow a budete o nových videách informovaní ihneď po zverejnení.

Tip 2: Naše rozhovory môžete počúvať aj s parádnym videom z Forbes Business Lounge na našom Youtube kanáli: ⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠https://www.youtube.com/pricemaniaacademy⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠.

Tip 3: Ďalšie videorozhovory a články nájdete aj na blogu Pricemania Academy: ⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠https://www.pricemaniaacademy.sk/blog⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠.          

Tip 4: Pri výbere kvalitných dodávateľov odporúčame sledovať aj náš projekt ⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠https://www.ecommerce-katalog.sk⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠.

Podcast Pricemania Academy je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.

Táto webová stránka používa súbory cookies, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie a skvalitňovanie webovej stránky. Ďalšie informácie o tom, ako používame súbory cookies, nájdete tu.
Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov ako aj o súboroch cookies nájdete tu.

Technické cookies

Vždy aktívne cookies sú nevyhnutne potrebné na základné fungovanie. Bez týchto súborov by sme nemohli poskytovať služby, ktoré umožňujú tejto stránke fungovať.

Funkčné cookies

Funkčné cookies vylepšujú fungovanie webových stránok, nakoľko si môžu pamätať napríklad informácie ako používateľské meno, jazyk alebo preferovanú polohu. Vďaka zapamätaniu si Vašich volieb môže stránka poskytovať vylepšené a osobnejšie služby.

Analytické cookies

Tieto cookies zhromažďujú anonymné informácie o tom, ako používatelia využívajú webové stránky. Z týchto dát sa dozvieme, ako používatelia reagujú na stránku poskytnutím informácií o tom, aké oblasti navštívili, aký čas na našej stránke strávili, a či sa pri tom vyskytli nejaké problémy, napríklad chybové hlásenia, čo nám pomáha vylepšovať webovú stránku.

Marketingové cookies

Marketingové cookies pomáhajú sledovať Vaše online návštevy a aktivitu na našich webových stránkach. Uvedené pomáha poskytovať a zobrazovať Vám relevantnejšie reklamy alebo obmedzujú počet zobrazení reklamy. Tieto súbory cookie môžu zdieľať tieto informácie s inými organizáciami alebo inzerentmi. Ide o trvalé súbory cookie a takmer vždy pochádzajú od tretích strán.