O. Proksa (CTO Muziker): Ako sme vďaka silnému vývoju narástli na 80 mil. EUR obratu a 350+ ľudí
58:53

O. Proksa (CTO Muziker): Ako sme vďaka silnému vývoju narástli na 80 mil. EUR obratu a 350+ ľudí

29.08.2023

Muziker tento rok oslavuje 25 rokov od založenia a má tak už za sebou veľmi bohatú históriu. Za toto obdobie sa Muziker vypracoval na 80 mil. EUR obratu a 350+ ľudí, pričom jedným z kľúčových dôvodov je aj silný development tím, ktorý ma aktuálne 40 ľudí a je silno previazaný s ostatnými divíziami v rámci firmy. Kľúčovou postavou development tímu je jeho CTO Ondrej Proksa, ktorého príbeh je zaujímavý tým, že sa z externého dodávateľa e-commerce platformy po čase stal so svojim tímom internou súčasťou Muziker-u a dnes významne ovplyvňuje smerovanie celej firmy. Nášmu Michalovi v rozhovore prezradil, ako sa to celé udialo, na prečo je práve development kľúčový z hľadiska ďalšieho rastu firmy, ale zhodnotili spoločne aj rok 2022, ktorý nebol z hľadiska finančných výsledkov úplne ideálny.

V rozhovore sa dozviete:

00:52 Na finančných výsledkoch Muzikeru za rok 2022, je vidno výrazný pokles zisku aj obratu. Čím to bolo spôsobené a aké opatrenia prijali, aby tento rok dopadol inak? 02:54 Ako sa z dodávateľa riešenia stal CTO Muzikeru a celkovo ako sa po technickej stránke vyvíjal Muziker za posledných 5-6 rokov? 09:05 Ako prebiehalo rozhodovanie v roku 2017, či ísť do custom riešenia alebo napr. Magento, ktoré kritériá najviac zavážili a urobili by dnes rovnaké rozhodnutie? 12:38 Koľko ľudí aktuálne pracuje v DEV tíme, ktoré oddelenia tam spadajú a ktoré všetky oblasti riešia? 22:35 Veľkou témou posledných rokov je atribúcia a teda schopnosť správne identifikovať zdroje konverzií a na základe toho optimalizovať MKT výdavky? Aký je prístup v tomto smere a čo všetko robia v Muzikeri, aby získali čo najviac dát o konverziách? 26:27 Ktoré hlavné MKT/analytické nástroje využívajú a v čom vidia ich najväčšiu hodnotu? 32:26 Ako z hľadiska obratu/zisku performujú jednotlivé produktové kategórie či krajiny a aký je dlhodobý trend? 35:24 Ktoré MKT kanály najlepšie performujú z hľadiska obratu/zisku a ako sa to líši medzi jednotlivými krajinami? 39:57 Tento rok oslavujú 25 rokov, aká je ich stratégia z hľadiska odlíšenia sa od top hráčov ako Alza či Mall a akým spôsobom ju presadzujú? Aké strategické výhody im dáva vlastný silný DEV tím? 45:33 Aký je ich prístup k marketplace-om, na ktorých sú/budú aktívni a podľa čoho sa rozhodujú, do ktorých sa zapojiť? 47:50 Aký bude podľa Ondreja dlhodobý trend v e-commerce z hľadiska technického/technologického riešenia e-shopov, čiže krabice vs. open-source vs. custom vývoj vs. headless..., aké vidí trendy v tomto smere? 54:40 Ako vidí Ondrej dlhodobý vývoj v e-commerce v EÚ zo strategického hľadiska, ako sa podľa neho bude vyvíjať celý trh počas najbližších 3-5 rokov? Aké typy e-shopov, prípadne biznis modelov budú úspešné a ktorým naopak hrozí "vyhynutie"?


Tip 1: Dajte nám follow a budete o nových videách informovaní ihneď po zverejnení.

Tip 2: Naše rozhovory môžete počúvať aj s parádnym videom z Forbes Business Lounge na našom Youtube kanáli: ⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠https://www.youtube.com/pricemaniaacademy⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠.

Tip 3: Ďalšie videorozhovory a články nájdete aj na blogu Pricemania Academy: ⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠https://www.pricemaniaacademy.sk/blog⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠.          

Tip 4: Pri výbere kvalitných dodávateľov odporúčame sledovať aj náš projekt ⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠https://www.ecommerce-katalog.sk⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠.

Podcast Pricemania Academy je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.

Táto webová stránka používa súbory cookies, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie a skvalitňovanie webovej stránky. Ďalšie informácie o tom, ako používame súbory cookies, nájdete tu.
Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov ako aj o súboroch cookies nájdete tu.

Technické cookies

Vždy aktívne cookies sú nevyhnutne potrebné na základné fungovanie. Bez týchto súborov by sme nemohli poskytovať služby, ktoré umožňujú tejto stránke fungovať.

Funkčné cookies

Funkčné cookies vylepšujú fungovanie webových stránok, nakoľko si môžu pamätať napríklad informácie ako používateľské meno, jazyk alebo preferovanú polohu. Vďaka zapamätaniu si Vašich volieb môže stránka poskytovať vylepšené a osobnejšie služby.

Analytické cookies

Tieto cookies zhromažďujú anonymné informácie o tom, ako používatelia využívajú webové stránky. Z týchto dát sa dozvieme, ako používatelia reagujú na stránku poskytnutím informácií o tom, aké oblasti navštívili, aký čas na našej stránke strávili, a či sa pri tom vyskytli nejaké problémy, napríklad chybové hlásenia, čo nám pomáha vylepšovať webovú stránku.

Marketingové cookies

Marketingové cookies pomáhajú sledovať Vaše online návštevy a aktivitu na našich webových stránkach. Uvedené pomáha poskytovať a zobrazovať Vám relevantnejšie reklamy alebo obmedzujú počet zobrazení reklamy. Tieto súbory cookie môžu zdieľať tieto informácie s inými organizáciami alebo inzerentmi. Ide o trvalé súbory cookie a takmer vždy pochádzajú od tretích strán.