Martin Marek - DoDo: Ako vďaka same day delivery zvýšiť mieru konverzie a spokojnosť zákazníkov
Rýchle doručenie tovaru zásadným spôsobom ovplyvňuje mieru konverzie e-shopu a vo finále spokojnosť koncového zákazníka. Kým pár rokov dozadu nemal zákazník problém počkať si na zásielku 4-5 dní, dnes už očakáva doručenie na druhý deň, alebo ešte lepšie dokonca v deň objednávky. E-shopy, ktoré to dokážu, získavajú zásadnú konkurenčnú výhodu, výrazne zvyšujú spokojnosť zákazníkov a vyvolávajú tak osobné odporúčania, ktoré sú veľmi cenné. O problematike lastmile (posledná fáza doručenia ku koncovému zákazníkov) a same day delivery (doručenie v ten istý deň od objednávky) sme sa rozprávali s Martinom Marekom, riaditeľom spoločnosti DoDo, ktorá na SK/CZ/PL trhu doručuje už 120 000 zásielok mesačne prostredníctvom 300+ vozidiel a 500+ kuriérov a "pešiakov". Odporúčam vypočuť si aj globálne trendy v doručovaní, kde je len otázka času, kedy zo "západu" dorazia aj ku nám.
Vo videorozhovore sa dozviete:
00:40 - čo vlastne je lastmile delivery a aká je jeho dôležitosť v rámci logistiky
1:45 - ako začal príbeh DoDo a kde sa zakladatelia inšpirovali pri službe virtuálneho asistenta
3:15 - aké služby pre e-commerce DoDo poskytuje a čo dnes koncoví zákazníci od e-shopov v rámci doručenia tovaru očakávajú a vyžadujú
5:40 - aký je trend v doručovaní z pohľadu DoDo - bude prevažovať doručenie tovaru "do ruky" alebo naopak osobný odber na niektorom z odberných miest
7:00 - existuje už dnes nejaký spoľahlivý spôsob ako "za behu" zmeniť čas a/alebo miesto doručenia zásielky kuriérom?
9:05 - v akom vzťahu je DoDo voči klasickým prepravným spoločnostiam - sú konkurenti alebo partneri
10:35 - akú sú globálne trendy v doručovaní a čo dnes ponúka zákazníkom napr. Amazon (doručenie do predsiene, doručenie do auta...)
12:30 - aký dopad má same-day delivery na miery konverzie e-shopu
13:50 - v ktorých segmentoch e-commerce je rýchlosť doručenie vyslovene kľúčová
14:50 - aký je stav SK/CZ/PL trhu z pohľadu lastmile delivery a aké je pokrytie služby na SK trhu
17:20 - ako si porovnať výhody/nevýhody vlastného riešenia logistiky voči oustourcingu
22:00 - je DoDo viac technologická alebo logistická firma a na akých technológiách DoDo beží
24:45 - ako funguje napojenie e-shopov na DoDo po technickej stránke a aké sú možnosti
29:00 - ako funguje cenotvorba DoDo voči podmienkam klasických prepravcov
32:30 - aká je vízia DoDo na ďalšie 2-3 roky a aké nové služby pripravuje pre B2C aj B2B
Viac info o službách DoDo pre e-shopy sa dozviete na www.idodo.sk.
Tip 1:
Dajte nám follow a budete o nových videách informovaní ihneď po zverejnení.
Tip 2:
Naše rozhovory môžete počúvať aj v aute, vlaku či na bicykly aj ako podcasty a to na všetkých hlavných podcastových appkách, viac info tu:
https://anchor.fm/pricemaniaacademy
Tip 3:
Ďalšie videorozhovory a články nájdete aj na blogu Pricemania Academy: https://www.pricemaniaacademy.sk/blog.
Tip 4:
Pri výbere kvalitných dodávateľov odporúčame sledovať aj náš projekt https://www.ecommerce-katalog.sk.
Podcast Pricemania Academy je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.