Ondřej Holík - Swiss point: Ako zoptimalizovať back-office a logistiku e-shopu
Spolu s rastom e-shopu sa zvyknú v čase meniť požiadavky na riešenie back-office procesov (fakturácia, reklamácie, vratky, nákladové faktúry atď.) aj skladovania a doručovania produktov. Možným riešením pre zefektívnenie fungovania e-commerce firmy najmä pri väčších objemoch vie byť tzv. BPO (Business Process Outsourcing), resp, fulfillment (outsourcing skladu a logistiky). Tento typ služby je hlavne na západe veľmi rozšírený a postupne sa presadzuje aj v našom regióne. O tom, ako BPO a fulfillment funguje, v rozhovore prezradil Ondřej Holík riaditeľ spoločnosti Swiss point:
V rozhovore sa dozviete:
00:30 - čomu sa venuje spoločnosť Swiss point a prečo by to malo zaujímať majiteľov e-shopov
02:10 - čo je Business Process Outsourcing a aké konkrétne procesy v e-commerce je možné riešiť externe
03:55 - pre aký typ a veľkosť klientov v e-commerce je vhodný back-office outsourcing
06:20 - aké typy procesov najčastejšie klienti outsourcujú
07:25 - ako si spočítať náklady na interné spracovanie dokumentov a procesy s tým súvisiace a ako to vychádza v priemere oproti outsourcingu
10:20 - je možné služby outsourcingu využiť len krátkodobo v "peakových" obdobiach?
11:15 - ako je ošetrené spracovanie osobných údajov pri outsourcingu
12:20 - čo je to fulfillment a pri akom objeme objednávok má význam zvažovať túto možnosť
15:15 - ako je možné zabezpečiť, aby zásielka vyzerala identicky, ako keď je posielaná priamo z vlastného skladu e-shopu a s ktorými logistickými partnermi Swiss point spolupracuje
18:05 - kde sa fyzicky nachádzajú sklady Swiss point-u a ako sa rieši dodanie do zahraničia
20:35 - ako vychádza finančné porovnanie fulfillmentu voči vlastnému riešeniu skladu a/alebo logistiky a aké všetky náklady zohľadniť
24:00 - podľa akých kritérií sa rozhodovať pri výbere fullfilment partnera
25:20 - aký je trend vo využívaní outsourcingu v rámci SK/CZ oproti minulosti
26:50 - čo by ste odporučili majiteľom e-shopov, ktorí chcú nákladovo zoptimalizovať svoj e-commerce biznis
28:15 - ako funguje technické napojenie e-shopu na služby fulfillmentu alebo BPO (outourcingu procesov)
Tip 1:
Dajte nám follow a budete o nových videách informovaní ihneď po zverejnení.
Tip 2:
Naše rozhovory môžete počúvať aj v aute, vlaku či na bicykli aj ako podcasty a to na všetkých hlavných podcastových appkách, viac info tu:
https://anchor.fm/pricemaniaacademy
Tip 3:
Ďalšie videorozhovory a články nájdete aj na blogu Pricemania Academy: https://www.pricemaniaacademy.sk/blog.
Tip 4:
Pri výbere kvalitných dodávateľov odporúčame sledovať aj náš projekt https://www.ecommerce-katalog.sk.
Podcast Pricemania Academy je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.