Michal Truban: Ako od nuly vybudovať, manažovať, financovať a predať profitabilnú firmu
01:04:19

Michal Truban: Ako od nuly vybudovať, manažovať, financovať a predať profitabilnú firmu

11.11.2022

Michala Trubana asi nemusíme veľmi predstavovať. Je to verejne známy úspešný podnikateľ, športovec, investor a posledné roky aj politik, ktorému sa podarilo v živote napriek mladému veku dosiahnuť viacero úspechov. Vybudoval a za rádovo milióny EUR predal hostingovú firmu Websupport a dnes v rámci projektu bezcyklenia.sk konzultačne pomáha majiteľom slovenských firiem naberať strategické know-how, nastavovať priority a robiť lepšie rozhodnutia. Zároveň má vynikajúci podcast, v ktorom do hĺbky spovedá podnikateľov, coachov, psychológov a ďalších inšpiratívnych ľudí, od ktorých sa viete veľa naučiť. Posledné roky je tiež aktívny v politike ako podpredseda strany Progresívne Slovensko. S našim Michalom Králom sa rozprával o tom, prečo väčšina firiem failuje a len veľmi málo ich uspeje. A najmä o tom, ako od nuly vybudovať, manažovať, financovať a predať profitabilnú firmu.  

V rozhovore sa dozviete:
01:20 Aké sú najčastejšie príčiny, prečo firmy "failujú"?  
04:18 Čo všetko musí obsahovať biznis plán?
05:30 Ako funguje virtual CFO?
08:14 Čo sú kľúčové vlastnosti úspešného lídra pre riadenie spoločnosti?   
12:48 Aká je úloha CEO v jednotlivých fázach rozvoja firmy?  
14:28 Kde hľadať, v prípade potreby, nového CEO v období rastu firmy?
17:04 Ako je vnímaná zmena CEO firmy Dedoles?
21:12 Ako sa vyvarovať tomu, aby úspech firmy nešiel na úkor iných oblastí(napr. rodiny)?
25:05 Ako identifikovať a vybudovať konkurenčnú výhodu v hyperkonkurenčnom prostredí ako je e-commerce?
30:12 Aké sú spoločné znaky úspešných e-shopov?   
32:49 Ako veľmi je dôležité mať/plánovať vlastný produkt v e-commerce?
34:41 Nakoľko je dôležité budovanie značky v e-commerce?   
36:18 Ako majitelia e-shopov pristupujú k financovaniu rozvoja, aké chyby pri tom robia a aké sú vhodné formy financovania?  
43:25 Kde je najčastejšie problém vo firmách s vysokým obratom, ale s nízkou ziskovosťou?
44:39 Akým spôsobom riešiť problém so profitabilitou?
46:52 Je správne uvažovať nad predajom firmy už vo fáze založenia?  
50:50 Aké metriky sú rozhodujúce pre stanovenie hodnoty firmy?   
53:13 Aký bo bol postup pri predaji e-commerce projektu s obratom napr. 1mil. Eur?  
57:12 Ako vznikol podcast Michala Trubana, podľa čoho si vyberá hostí a aký má feedback?  

Michalov konzultačný projekt bezcyklenia si môžete pozrieť tu: https://bc.truban.sk/

A určite počúvajte jeho vymakaný podcast, ktorý vás vo vašom myslení posunie určite dopredu: https://www.truban.sk/category/podcast/

Tip 1: Dajte nám follow a budete o nových videách informovaní ihneď po zverejnení.      
Tip 2: Naše rozhovory môžete počúvať aj s parádnym videom z Forbes Business Lounge na našom Youtube kanáli: https://www.youtube.com/pricemaniaacademy.
Tip 3: Ďalšie videorozhovory a články nájdete aj na blogu Pricemania Academy: https://www.pricemaniaacademy.sk/blog.          
Tip 4: Pri výbere kvalitných dodávateľov odporúčame sledovať aj náš projekt https://www.ecommerce-katalog.sk.

Podcast Pricemania Academy je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.

Táto webová stránka používa súbory cookies, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie a skvalitňovanie webovej stránky. Ďalšie informácie o tom, ako používame súbory cookies, nájdete tu.
Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov ako aj o súboroch cookies nájdete tu.

Technické cookies

Vždy aktívne cookies sú nevyhnutne potrebné na základné fungovanie. Bez týchto súborov by sme nemohli poskytovať služby, ktoré umožňujú tejto stránke fungovať.

Funkčné cookies

Funkčné cookies vylepšujú fungovanie webových stránok, nakoľko si môžu pamätať napríklad informácie ako používateľské meno, jazyk alebo preferovanú polohu. Vďaka zapamätaniu si Vašich volieb môže stránka poskytovať vylepšené a osobnejšie služby.

Analytické cookies

Tieto cookies zhromažďujú anonymné informácie o tom, ako používatelia využívajú webové stránky. Z týchto dát sa dozvieme, ako používatelia reagujú na stránku poskytnutím informácií o tom, aké oblasti navštívili, aký čas na našej stránke strávili, a či sa pri tom vyskytli nejaké problémy, napríklad chybové hlásenia, čo nám pomáha vylepšovať webovú stránku.

Marketingové cookies

Marketingové cookies pomáhajú sledovať Vaše online návštevy a aktivitu na našich webových stránkach. Uvedené pomáha poskytovať a zobrazovať Vám relevantnejšie reklamy alebo obmedzujú počet zobrazení reklamy. Tieto súbory cookie môžu zdieľať tieto informácie s inými organizáciami alebo inzerentmi. Ide o trvalé súbory cookie a takmer vždy pochádzajú od tretích strán.