Martin Anderko: Ako riadia výkonnostný marketing s rozpočtom 500 000+ EUR mesačne v GymBeame?
GymBeam ako jeden z pomerne mála SK e-shopov raketovo rástol aj v roku 2022, kedy prišlo k ochladeniu dopytu na e-commerce trhu. Kľúčom je diverzifikácia tržieb vďaka expanzii, vlastné produkty a najmä špičkové riadenie celej firmy aj marketingového oddelenia. GymBeam len v rámci performance marketingu pracuje s rozpočtom na SK pomery neuveriteľných 500 000+ EUR mesačne. O tom, ako v GymBeame pristupujú k riadeniu výkonnostného marketingu, ako pristupujú k atribúcii a ako im performujú jednotlivé kanály, nášmu Michalovi porozprával Martin Anderko, Head of Performance v GymBeame.
V rozhovore sa dozviete:
0:45 Martin Anderko predstaví svoju pozíciu Head of Performance v GymBeam
01:58 Aká je marketingová stratégia, kľúčové piliere v GymBeam a akým spôsobom sa riadi celý marketing?
03:20 Aké náklady sú premietnuté do marže?
04:10 Aké kľúčové kanály sa využívajú v performance marketingu?
05:15 Ako pristupuje GymBeam k atribúcií? Ako sa vyhodnocuje efektivita jednotlivých kanálov?
07:42 Ako sa vyhodnocujú impresné dáta?
09:10 Aké základné metriky dosahuje GymBeam (miera konverzie a priemerná hodnota objednávky) v priemere za všetky trhy?
10:31 Aká je hodnota marže na jednu objednávku?
11:05 Akým spôsobom investuje GymBeam do performance vs. brandových kampaní a či rozdeľujú ešte tieto kanály?
13:15 Aktuálne na koľkých trhoch inzeruje GymBeam?
13:35 Mesačne koľko spenduje na perfomance marketing?
13:50 Sú dôležitejší nový zákazníci alebo retencia existujúcich? Čo najlepšie funguje pre zvyšovanie lifetime value zákazníkov?
16:23 Ako je riadený performance marketing (z inhouse alebo sa využívajú externé agentúry)?
17:40 S akými najväčšími výzvami sa stretol Martin Anderko v performance marketingu?
18:52 Ako rozlišujú stratégiu rastu na dominantných vs. nových trhoch?
20:47 Ako ovplyvňuje problematika cookies, cookie lišty, a ako to komplikuje analytiku v performance marketingu?
20:36 Aké percento užívateľov je autorizovaných a akú úlohu zohrajú v budúcnosti?
20:54 Aký je primárny cieľ venovať sa aktívne na Marketplace? Aká je motivácia a aké sú riziká?
28:35 Aký podiel na celkovom obrate budú tvoriť Marketplace v horizonte 3-5 rokov ?
29:17 Aké sú úlohy tímu Martina Anderku pre automatizáciu? 34:20 Aké sú ciele marketingového oddelenia na rok 2023, a ktoré kanály/trhy by mali byť tento rok kľúčové?
36:05 Aká je miera konverzie na nových trhoch a aké kanály sú najziskovejšie?
37:37 Akým spôsobom sa vzdeláva/rozvíja po odbornej ale aj osobnej stránke Martin Anderko a aké prípadné zdroje odporúča?
Tip 1: Dajte nám follow a budete o nových videách informovaní ihneď po zverejnení.
Tip 2: Naše rozhovory môžete počúvať aj s parádnym videom z Forbes Business Lounge na našom Youtube kanáli: https://www.youtube.com/pricemaniaacademy.
Tip 3: Ďalšie videorozhovory a články nájdete aj na blogu Pricemania Academy: https://www.pricemaniaacademy.sk/blog.
Tip 4: Pri výbere kvalitných dodávateľov odporúčame sledovať aj náš projekt https://www.ecommerce-katalog.sk.
Podcast Pricemania Academy je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.