R. Čechvala (Inventa) - Prečo a ako chrániť vlastnú značku či produkty nielen v e-commerce?
Duševné vlastníctvo je téma, ktorej sa v e-commerce na Slovensku doteraz venovala len veľmi malá pozornosť. Pritom téma ochranných známok, patentov a úžitkových vzorov zásadne ovplyvňuje jednak hodnotu vašej firmy, jednak vás môže dostať do veľkých problémov, ak túto oblasť zanedbáte. O tom, prečo a ako chrániť vlastnú značku a produkty nielen v e-commerce, s a náš Michal rozprával s Radom Čechvalom, partnerom spoločnosti Inventa.
Ak sa chcete poradiť v otázkach duševného vlastníctva, využite možnosť bezplatnej 1. konzultácie. Nechajte nám kontakt a odborníci z Inventa sa vám ozvú:
https://www.surveymonkey.com/r/inventask
(platí pri zaslaní dotazníka do 16.3.2023)
V prípade záujmu Vám spoločnosť inventa tiež pomôže so získaním finančného grantu na úradné poplatky súvisiace s prihláškou ochrannej známky až do výšky 1 000 Eur v rámci grantovej schémy EÚ Ideas Powered for Business.
V rozhovore sa dozvite:
00:24 Ahoj Rado, na začiatok pre tých, ktorí vás nepoznajú, predstav prosím seba a vašu spoločnosť Inventa, čomu sa venujete a prečo by to malo zaujímať majiteľov e-shopov a celkovo e-commerce firiem?
01:32 Kto to je vlastne patentový zástupca a aká je jeho úloha v celom procese?
03:00 Z mojej skúsenosti sa téme duševného vlastníctva v e-commerce venuje zatiaľ veľmi malá pozornosť (a často až keď vzniknú problémy), kedy by podľa sa podľa teba mal majiteľ e-shopu zaoberať touto témou? Čo všetko je možné chrániť z pohľadu duševného vlastníctva?
04:49 Aký odporúčaš zvoliť postup pri tvorbe novej značky (nielen v e-commerce) z pohľadu maximalizácie hodnoty firmy/značky v budúcnosti, ale aj ochrany a predchádzaniu problémom na trhoch, na ktorých budem pôsobiť?
11:48 Čo je to vlastne ochranná známka, aké typy poznáme a ako prebieha celý proces od rešeršu, podania prihlášky, až po zápis a monitoring?
20:20 Aký je rozdiel medzi národnou, Európskou a medzinárodnou OZ? Aké sú výhody/nevýhody a podľa čoho sa rozhodnúť, ktorý typ zvoliť?
24:35 Prečo a ako si monitorovať databázy OZ a aké situácie môžu v praxi nastať v súvislosti s OZ, ktoré treba aktívne riešiť.
27:40 Aké riziká/nevýhody majú všeobecné/generické názvy e-shopov ako Pneumatiky.sk, Parfemy.sk apod.?
30:25 Ako zistím, či moja aktuálna značka nie je "riziková" z pohľadu potenciálnej expanzie, resp. z pohľadu iných subjektov, ktoré potenciálne môžu vstúpiť na trhy, kde pôsobím?
32:32 V ktorých prípadoch jednoznačne odporúčaš majiteľovi firmy uvažovať o rebrandingu?
34:00 Okrem OZ existujú aj patenty a úžitkové vzory? Aké by si dal odporúčania v tejto oblasti, keďže už aj na Slovensku máme dosť e-shopov, ktoré majú vlastné produkty (napr. Be Lenka, Dajana Rodriguez, Gymbeam, Dedoles atď.)?
42:20 Aké práva má majiteľ OZ? Ako súvisia OZ s registráciou domén a čo ak má niekto registrovanú doménu na moju OZ?
46:23 Viem, že existuje možnosť, ako si znížiť náklady súvisiace s prihlásením OZ, povedz nám o tom viac.
Tip 1: Dajte nám follow a budete o nových videách informovaní ihneď po zverejnení.
Tip 2: Naše rozhovory môžete počúvať aj s parádnym videom z Forbes Business Lounge na našom Youtube kanáli: https://www.youtube.com/pricemaniaacademy.
Tip 3: Ďalšie videorozhovory a články nájdete aj na blogu Pricemania Academy: https://www.pricemaniaacademy.sk/blog.
Tip 4: Pri výbere kvalitných dodávateľov odporúčame sledovať aj náš projekt https://www.ecommerce-katalog.sk.
Podcast Pricemania Academy je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.