Š. Maťovka (GymBeam): Finančné riadenie a plánovanie, KPIs, riadenie zásob, investori, účtovníctvo
28:15

Š. Maťovka (GymBeam): Finančné riadenie a plánovanie, KPIs, riadenie zásob, investori, účtovníctvo

26.02.2023

Finančnému riadeniu a plánovaniu sa v e-shopoch z našej skúsenosti nie vždy venuje taká pozornosť, akú by si táto téma zaslúžila. Pritom všetky rozhodnutia, ktoré v e-shope urobíte, sa vo finále prejavujú na stave cashflow, ktorý je absolútne zásadný pre to, aby bol váš biznis v dobrej finančnej kondicíi, vedeli ste rásť a expandovať a nedostali sa v prípade výkyvu trhu do problémov. Špeciálne v čase ochladenia v e-commerce je táto téma dôležitejšia ako kedykoľvek predtým. O tom, ako priebeha finančné riadenie a plánovanie v GymBeam-e, nášmu Michalovi porozprával Štefan Maťovka, CFO, ktorý aktuálne manažuje tím 17 ľudí v 5 oddeleniach.  

V rozhovore sa dozviete:
0:50 Čo obnáša Štefanova pozícia CFO v GymBeam-e?
1:23 Aké finančné ukazovatele sleduje a ktoré divízie má na starosti?
2:21 Do akej miery je sledovanie marže manuálne či automatizované?
3:06 Ako sa zmenilo riadenie financií pri náraste obratu z 1 mil. € na 100 mil. € za dva roky?
5:15 Aké kroky by majitelia malých a stredných e-shopov mali mať pod kontrolou z finančného hľadiska?
6:20 Ktoré kľúčové finančné metriky alebo signály by si mal z pohľadu financií sledovať majiteľ, resp. manažment e-shopu?
10:02 S akou maržou pracuje GymBeam?
12:18 Ako pristupujú k riadeniu skladových zásob a čo by odporučil e-shopom, ktoré riešia túto problematiku?
14:25 S akými najväčšími výzvami sa v GymBeam-e stretli za posledné roky v oblasti financií a aké riešenia použili?
16:10 Stretol sa Štefan Maťovka s komplikovanou situáciou v oblasti cashflow?
16:30 Čo je aktuálne v GymBeam kľúčové (obrat alebo profitabilita)? Ako sa to mení v čase?
18:05 Ako veľmi ovplyvnilo riadenie financií vstup investora?
19:06 Ako sa optimálne rieši medzinárodné účtovníctvo a aké je optimálne riadenie s lokálnymi menami?
20:57 Aké dôvody boli na outsourcovanie účtovníctva dcérskych firiem?
22:04 Aká je aktuálna valuácia GymBeamu a aký je cieľ ?
23:10 O aké kľúčové parametre sa zaujímajú potencionálni kupcovia?
25:20 Akým spôsobom sa vzdeláva/rozvíja Štefan Maťovka po odbornej, ale aj osobnej stránke? Aké prípadné zdroje odporúča a aké zdroje ho v poslednej dobe najviac ovplyvnili?

Tip 1: Dajte nám follow a budete o nových videách informovaní ihneď po zverejnení.      
Tip 2: Naše rozhovory môžete počúvať aj s parádnym videom z Forbes Business Lounge na našom Youtube kanáli: https://www.youtube.com/pricemaniaacademy.
Tip 3: Ďalšie videorozhovory a články nájdete aj na blogu Pricemania Academy: https://www.pricemaniaacademy.sk/blog.          
Tip 4: Pri výbere kvalitných dodávateľov odporúčame sledovať aj náš projekt https://www.ecommerce-katalog.sk.

Podcast Pricemania Academy je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.

Táto webová stránka používa súbory cookies, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie a skvalitňovanie webovej stránky. Ďalšie informácie o tom, ako používame súbory cookies, nájdete tu.
Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov ako aj o súboroch cookies nájdete tu.

Technické cookies

Vždy aktívne cookies sú nevyhnutne potrebné na základné fungovanie. Bez týchto súborov by sme nemohli poskytovať služby, ktoré umožňujú tejto stránke fungovať.

Funkčné cookies

Funkčné cookies vylepšujú fungovanie webových stránok, nakoľko si môžu pamätať napríklad informácie ako používateľské meno, jazyk alebo preferovanú polohu. Vďaka zapamätaniu si Vašich volieb môže stránka poskytovať vylepšené a osobnejšie služby.

Analytické cookies

Tieto cookies zhromažďujú anonymné informácie o tom, ako používatelia využívajú webové stránky. Z týchto dát sa dozvieme, ako používatelia reagujú na stránku poskytnutím informácií o tom, aké oblasti navštívili, aký čas na našej stránke strávili, a či sa pri tom vyskytli nejaké problémy, napríklad chybové hlásenia, čo nám pomáha vylepšovať webovú stránku.

Marketingové cookies

Marketingové cookies pomáhajú sledovať Vaše online návštevy a aktivitu na našich webových stránkach. Uvedené pomáha poskytovať a zobrazovať Vám relevantnejšie reklamy alebo obmedzujú počet zobrazení reklamy. Tieto súbory cookie môžu zdieľať tieto informácie s inými organizáciami alebo inzerentmi. Ide o trvalé súbory cookie a takmer vždy pochádzajú od tretích strán.