
Zakladateľ vôní Puella: Slováci najviac kupujú svieže vône, v Nemecku fičia korenisté
“U babky to vždy krásne voňalo, a keď som prišiel domov a povedal mame, že u babky to vonia viac, vysvetlila mi, že preto, lebo babka používa veľa aviváže a plytvá ňou.
O roky neskôr, keď sa ku mne dostal koncept parfumovaného oleja, ktorého stačí dať do prania len malý vrchnáčik a vonia to krásne, povedal som si, že to je super,” hovorí 29-ročný Martin Švenk, EY začínajúci podnikateľ roka 2025, ktorý vymyslel, založil a vedie firmu s vôňami do prania Puella.
Puella je na trhu 5 rokov a má 130 zamestnancov. Začali s olejmi do prania, postupne však sortiment rozšírili - dnes majú v ponuke aj parfumy, pásiky na pranie, prací gél, voňavé visačky, vonné sviečky, difuzéry, krémy či peny do kúpeľa.
Dnes vyvážajú svoje produkty aj na trhy v zahraničí. Začali Slovenskom, krátko na to dovážali aj do Česka a Maďarska a dnes sú aj na trhu v Nemecku, Rumunsku, Rakúsku, Poľsku, Taliansku, Chorvátsku či Slovinsku.
Ako prebieha proces výberu vôní? Aký je rozdiel medzi tým, čo vonia ľuďom u nás a v Nemecku? Čo ho naučila práca taxikára? Ako sa sám naučil podnikanie, marketing a prácu s ľuďmi?
Aj to sa dozviete v podcaste Prečo práve oni?, kde predstavujeme príbehy úspešných slovenských podnikateľov zo súťaže EY Podnikateľ roka. Podcast vychádza každú stredu a moderuje ho Adela Vinczeová.
Podcast PREČO PRÁVE ONI? je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.