Netflix - Nová digitálna éra filmov
34:39
Podcast: portrét

Netflix - Nová digitálna éra filmov

18.11.2023

V septembri 1999 Reed Hastings implementoval obchodný model založený na predplatnom. Netflix, hoci bol do polovice roku 2000 nerentabilný, prežil dot com bublinu(Dot-com bublina (alebo dot-com boom) bola bublina akciového trhu na konci 90. rokov. Obdobie sa zhodovalo s masívnym rastom adopcie internetu, šírením dostupného rizikového kapitálu a rýchlym rastom hodnotenia nových dot-com startupov.). Spoločnosť ponúkala DVD prostredníctvom americkej poštovej služby a svoj katalóg sprístupnila online. Spoliehanie sa na dodávku US Postal Service znamenalo, že Netflix sa mohol zamerať na svoju hlavnú ponuku: personalizovaného katalógu.


Jedinečnou ponukou Netflixu bol jeho webový katalóg filmov. Namiesto výkladov bol internet primárnym prostriedkom, pomocou ktorého mali zákazníci prístup ku katalógu. To znamenalo, že každý používateľ v každej časti krajiny mohol mať prístup k úplnej knižnici, ktorú Netflix vlastnil, namiesto toho, aby bol obmedzený na tituly, ktoré mali najbližšie obchody. To tiež znamenalo, že používatelia mohli nakupovať filmy, ktoré si chceli pozrieť vo voľnom čase v pohodlí domova.

Podcast portrét je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.

Kategórie: História
Táto webová stránka používa súbory cookies, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie a skvalitňovanie webovej stránky. Ďalšie informácie o tom, ako používame súbory cookies, nájdete tu.
Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov ako aj o súboroch cookies nájdete tu.

Technické cookies

Vždy aktívne cookies sú nevyhnutne potrebné na základné fungovanie. Bez týchto súborov by sme nemohli poskytovať služby, ktoré umožňujú tejto stránke fungovať.

Funkčné cookies

Funkčné cookies vylepšujú fungovanie webových stránok, nakoľko si môžu pamätať napríklad informácie ako používateľské meno, jazyk alebo preferovanú polohu. Vďaka zapamätaniu si Vašich volieb môže stránka poskytovať vylepšené a osobnejšie služby.

Analytické cookies

Tieto cookies zhromažďujú anonymné informácie o tom, ako používatelia využívajú webové stránky. Z týchto dát sa dozvieme, ako používatelia reagujú na stránku poskytnutím informácií o tom, aké oblasti navštívili, aký čas na našej stránke strávili, a či sa pri tom vyskytli nejaké problémy, napríklad chybové hlásenia, čo nám pomáha vylepšovať webovú stránku.

Marketingové cookies

Marketingové cookies pomáhajú sledovať Vaše online návštevy a aktivitu na našich webových stránkach. Uvedené pomáha poskytovať a zobrazovať Vám relevantnejšie reklamy alebo obmedzujú počet zobrazení reklamy. Tieto súbory cookie môžu zdieľať tieto informácie s inými organizáciami alebo inzerentmi. Ide o trvalé súbory cookie a takmer vždy pochádzajú od tretích strán.