165. Jakub Šiška (DNA ERA): V priebehu piatich až siedmich rokov otestujú v Estónsku pomocou DNA testov celú populáciu
46:59

165. Jakub Šiška (DNA ERA): V priebehu piatich až siedmich rokov otestujú v Estónsku pomocou DNA testov celú populáciu

30.12.2021
Jakub Šiška je spoluzakladateľ slovenského biotechnologického startupu DNA ERA, ktorého hlavným poslaním je priblížiť ľuďom ich gény. V 165. epizóde povedal o tom, či ho odjakživa fascinovalo ľudské DNA, ako získavajú vzorky, koľko trvá samotný proces, ale aj to, aký presný je ich test a ako vznikla cenotvorba. Detailnejšie povedal:  či ho vždy fascinovala ľudská DNA (1:47), prečo robia analýzu zo slín a nie z krvi (3:28), prečo americký startup Theranos analyzoval vzorky z krvi a nie zo slín (4:28), ako vyzerá celý proces (4:57), ako sa klient dozvie výsledky (7:24), prečo vzorky posielajú do Nemecka (8:18), či sa dostávajú do styku so vzorkami (9:22), či sa považujú viac za biotechnologický, alebo za technologický startup (9:51), prečo trvá proces päť týždňov (10:27), či plánujú skrátiť dobu procesu a či je možné sa dozvedieť výsledky do dvoch dní (11:20), či je na trhu veľa ľudí, ktorí si hľadajú prácu v tomto priemysle (12:50), aký presný je ich test (13:53), ako to prebiehalo, keď boli súčasťou akcelerátu (16:18), ako spočiatku financovali DNA ERA (18:51), kto bol ich prvý externý investor (19:25), do čoho investovali prvé peniaze (20:38), aký obrat budú mať za tento rok (21:11), či plánujú hľada rastový kapitál (21:23), či sú v štádiu, že určujú valuáciu firmy a podľa čoho ju môžu určovať (25:13), aká je ich východisková pozícia pri vyjednávaní (26:40), vďaka čomu sa im podarilo cieľ takmer zdvojnásobiť (27:03), kedy uvideli potenciál B2B sektora (28:28), kto bude v Estónsku hradiť testovanie populácie a aké sú ich očakávania (31:10), či ponúkanie DNA testov nie je kontraproduktívne (32:18), či sa dá odobrať vzorka DNA aj novorodencovi (35:15), či si myslí, že tento test bude v budúcnosti súčasťou lekárskeho vyšetrenia (35:54), či sa tvorba svalových vlákien nedá dohnať tréningom (37:30), či majú vlastné štatistiky (37:57), ako vyzerá ich tím pracovníkov (38:45), akému marketingu sa venujú (39:23), čo je ich cieľom (40:54), či majú na Slovensku a v Európe konkurenciu (41:21), ako vznikala cenotvorba (42:29), či vidia cenu ako udržateľnú (43:41), aká je ich vízia do budúcna (44:08), či premýšľajú nad spoluprácou so štátom (44:40).  Sponzorom 165. epizódy je Affial, spoľahlivá affiliate sieť.Affiliate marketing využíva v zahraničí 80 % veľkých značiek. Ide o druh výkonnostného marketingu, v ktorom platíte vopred dohodnutú províziu z každého predaja. Affial pomáha slovenským a českým e-shopom. Klikajte na affial.com a presvedčte sa o tom, že affiliate marketing je aj pre vás.Všetky epizódy Podnicastu nájdete na podnicast.com alebo na Spotify, Apple Podcasts a Google Podcasts.Týždenný (ne)biznisový newsletter SEDMIČKA, v ktorom sa dozviete zaujímavé tipy a triky, môžete začať odoberať na podnicast.com/sedmicka.Ak nám chcete dať spätnú väzbu, máte nápad na zlepšenie alebo by ste v Podnicaste chceli počuť niečo konkrétne, napíšte nám na peter@podnicast.com. Ďakujeme, že ste s nami a počúvate Podnicast s Petrom Chodelkom. Support the show

Podcast Podnicast s Peťom Chodelkom je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.

Táto webová stránka používa súbory cookies, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie a skvalitňovanie webovej stránky. Ďalšie informácie o tom, ako používame súbory cookies, nájdete tu.
Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov ako aj o súboroch cookies nájdete tu.

Technické cookies

Vždy aktívne cookies sú nevyhnutne potrebné na základné fungovanie. Bez týchto súborov by sme nemohli poskytovať služby, ktoré umožňujú tejto stránke fungovať.

Funkčné cookies

Funkčné cookies vylepšujú fungovanie webových stránok, nakoľko si môžu pamätať napríklad informácie ako používateľské meno, jazyk alebo preferovanú polohu. Vďaka zapamätaniu si Vašich volieb môže stránka poskytovať vylepšené a osobnejšie služby.

Analytické cookies

Tieto cookies zhromažďujú anonymné informácie o tom, ako používatelia využívajú webové stránky. Z týchto dát sa dozvieme, ako používatelia reagujú na stránku poskytnutím informácií o tom, aké oblasti navštívili, aký čas na našej stránke strávili, a či sa pri tom vyskytli nejaké problémy, napríklad chybové hlásenia, čo nám pomáha vylepšovať webovú stránku.

Marketingové cookies

Marketingové cookies pomáhajú sledovať Vaše online návštevy a aktivitu na našich webových stránkach. Uvedené pomáha poskytovať a zobrazovať Vám relevantnejšie reklamy alebo obmedzujú počet zobrazení reklamy. Tieto súbory cookie môžu zdieľať tieto informácie s inými organizáciami alebo inzerentmi. Ide o trvalé súbory cookie a takmer vždy pochádzajú od tretích strán.