Petr kúpil nové auto s 52 vadami. Výrobcovi spísal návod, ako ich opraviť a médiá ho podporili. Reakcia automobilky (166. podcast Autobazar.EU)
15:33

Petr kúpil nové auto s 52 vadami. Výrobcovi spísal návod, ako ich opraviť a médiá ho podporili. Reakcia automobilky (166. podcast Autobazar.EU)

08.09.2025

Zatiaľ čo motoristické médiá zvyknú automobilky len skritizovať, Petr Homoky zverejnil veľmi konkrétny 52-položkový zoznam nedostatkov svojho elektromobilu aj s riešeniami. Prvých odpovedí sa už dočkal a povedal nám o nich.

V dnešnom podcaste vypočujete rozhovor s nadšencom z Česka, ktorý spísal chyby svojho auta, navrhol ako ich opraviť a čaká na oficiálnu reakciu automobilky.

Ďalej sa dozviete, prečo automobilka Bugatti nemá v najbližších rokoch čo predávať, zaspomíname si na najpredávanejšie autá Európy spred 20 rokov a povieme si aj to, že na českej diaľnici budeme môcť ísť rýchlejšie ako 130kou. Vypočujte si novú časť podcastu inzertného portálu Autobazar.EU s Ďurom Sabom. Autobazar.EU - nielen o jazdenkách vieme všetko.

Navrhol, ako má Volvo opraviť nedostatky

Petr Homoky je softvérový architekt, ktorý si kúpil elektrické Volvo EX30. Je z toho auta nadšený, ale zároveň si všimol nedostatky hlavne v oblasti infotainmentu. A na rozdiel od nás, česť výnimkám, ktorí šomreme, ale nič viac preto neurobíme, vytvoril webovú stránku, kde nielenže chyby podrobne popísal, ale navrhol aj riešenie, ktoré ich odstráni. Toto je ona - www.pleasevolvofixthis.com. Pochopiteľne, že ma to zaujalo a tak som mu zavolal a začal som s jednoduchou otázkou: Prečo to všetko?

Dôvod prečo mi červená kontrolka zablikala práve teraz pri Volve, ktoré som si nakoniec kúpil, je ten, že infotainment v aute je veľmi podobný webovým alebo mobilným aplikáciám, ktoré tvorím v práci. Vďaka tomu, že je tam veľká podoba, tak som si začal všímať veci, ktoré by sa podľa mňa dali urobiť inak a tak vlastne ten projekt začal.

Ja na tejto vašej iniciatíve najviac oceňujem to, že vy nepíšete len čo je zlé, ale zároveň ponúkate aj riešenie, ako daný problém vyriešiť. Pretože mnohí, samozrejme aj ja, sme s niečím nespokojní, ale sme lenivý to riešiť, alebo si nemyslíme, že budeme vypočutí. Vy ste asi nastavený inak.

Ja som k tomu pristupoval tak, akoby som chcel dostať spätnú väzbu na nejaký produkt, ktorý som vytvoril ja. Na začiatku som na rôznych internetových fórach hľadal, či sa ľudia sťažujú na podobné nedostatky alebo nie. A narazil som na komunitu na sociálnej sieti Reddit, práve na Volvo EX30. 90 percent užívateľov sa tam sťažuje na funkcionalitu, ale nenapíšu, ako by to podľa nich fungovať malo. Mnohí písali, že tempomat nefunguje, bezpečnostné brzdenie nefunguje, nefunguje mi otváranie cez aplikáciu a podobne. Vďaka tomu, že ja do tej technológie pracovne vidím, tak pri písaní prvého problému som si povedal, že by bolo fajn napísať aj nejaký návrh riešenia a zároveň úskalia toho môjho návrhu. Pretože sa často stáva, že konkrétne zmeny môžu negatívne ovplyvniť užívateľov auta. Preto je podľa mňa fajn na tie veci upozorniť a nie sa len sťažovať.

Neriešme teraz na chvíľu značku Volvo. Keď novinári testujú autá, vždy majú výhrady k infotainmentu pri autách akejkoľvek značky. Ja ako laik si myslím, že v automobilových továrňach pracujú skúsení profíci, tak prečo to má toľko nedostatkov? 

To je veľmi laický názor. Ja mám kamaráta, ktorý je vysoko postavený v automobilke Škoda a mám aj kontakty na iných ľudí, ktorí pracujú v spoločnosti Automotive. Z toho, čo som počul, tak doba sa mení. Volvo, ale aj iné automobilky, používajú moderné infotainmenty ako je Google automotive, ale v minulosti bola situácia iná. Ten program musel byť napísaný na mieru, pre riadiace jednotky v autách a na konkrétne čipy. A tie zásahy a modifikácia software, podľa mňa, neboli pre nich tak jednoduché, ako sú dnes. A vďaka tomu, že ten infotainment bolo drahé robiť pre automobilky, aj tá pracovná sila z pohľadu vývojárov alebo ľudí, ktorí by tieto tímy mohli riadiť, bola menšia

Podcast Podcasty Aktuality.sk je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.

Táto webová stránka používa súbory cookies, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie a skvalitňovanie webovej stránky. Ďalšie informácie o tom, ako používame súbory cookies, nájdete tu.
Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov ako aj o súboroch cookies nájdete tu.

Technické cookies

Vždy aktívne cookies sú nevyhnutne potrebné na základné fungovanie. Bez týchto súborov by sme nemohli poskytovať služby, ktoré umožňujú tejto stránke fungovať.

Funkčné cookies

Funkčné cookies vylepšujú fungovanie webových stránok, nakoľko si môžu pamätať napríklad informácie ako používateľské meno, jazyk alebo preferovanú polohu. Vďaka zapamätaniu si Vašich volieb môže stránka poskytovať vylepšené a osobnejšie služby.

Analytické cookies

Tieto cookies zhromažďujú anonymné informácie o tom, ako používatelia využívajú webové stránky. Z týchto dát sa dozvieme, ako používatelia reagujú na stránku poskytnutím informácií o tom, aké oblasti navštívili, aký čas na našej stránke strávili, a či sa pri tom vyskytli nejaké problémy, napríklad chybové hlásenia, čo nám pomáha vylepšovať webovú stránku.

Marketingové cookies

Marketingové cookies pomáhajú sledovať Vaše online návštevy a aktivitu na našich webových stránkach. Uvedené pomáha poskytovať a zobrazovať Vám relevantnejšie reklamy alebo obmedzujú počet zobrazení reklamy. Tieto súbory cookie môžu zdieľať tieto informácie s inými organizáciami alebo inzerentmi. Ide o trvalé súbory cookie a takmer vždy pochádzajú od tretích strán.