#32 Anat Admati - Economist & Professor /Stanford University/
40:58
Podcast: PFI Talks

#32 Anat Admati - Economist & Professor /Stanford University/

14.03.2025

Anat R. Admati is the George G.C. Parker Professor of Finance and Economics at Stanford Graduate School of Business and a senior fellow at Stanford Institute for Economic Policy Research. Her disciplinary interests lie in the interaction of business, law and policy, and specifically governance and accountability mechanisms in the private sector and in government. Admati is also Faculty Director of the Corporations and Society Initiative at the GSB, whose mission is to raise awareness and increase understanding of the complex interactions among people, corporations and governments.Since 2010, Admati has been engaged in the policy debates around the globe related to financial regulations and corporate accountability. Her insights have been featured in media outlets, including the New York Times, Washington Post, Wall Street Journal, Bloomberg, the Financial Times, CNN, and PBS. In 2014, Admati was named by Time Magazine as one of the 100 most influential people in the world and by Foreign Policy Magazine as among 100 global thinkers.Admati has written academic papers on information dissemination in financial markets, portfolio management, financial contracting, corporate governance, and banking. She is the co-author, with Martin Hellwig, of the award-winning and highly acclaimed book, The Bankers’ New Clothes: What’s Wrong with Banking and What to Do about It (Princeton Press 2013). A 10th anniversary update will be published in 2023.Admati holds BSc from the Hebrew University, MA, MPhil, and PhD from Yale University and an honorary doctorate from University of Zurich. She is a fellow of the Econometric Society, the recipient of multiple fellowships, research grants, and paper recognition, and is a past board member of the American Finance Association. She has served on a number of editorial boards and is a former member of the FDIC’s Systemic Resolution Advisory Committee, the CFTC’s Market Risk Advisory Committee, and visiting scholar at the International Monetary Fund.Leoš Rousek, the Head Of Corporate Communications at PPF Group (https://www.ppf.eu/en) and contributor of PFI Talks, talked with Anat Admati.

Podcast PFI Talks je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.

Táto webová stránka používa súbory cookies, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie a skvalitňovanie webovej stránky. Ďalšie informácie o tom, ako používame súbory cookies, nájdete tu.
Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov ako aj o súboroch cookies nájdete tu.

Technické cookies

Vždy aktívne cookies sú nevyhnutne potrebné na základné fungovanie. Bez týchto súborov by sme nemohli poskytovať služby, ktoré umožňujú tejto stránke fungovať.

Funkčné cookies

Funkčné cookies vylepšujú fungovanie webových stránok, nakoľko si môžu pamätať napríklad informácie ako používateľské meno, jazyk alebo preferovanú polohu. Vďaka zapamätaniu si Vašich volieb môže stránka poskytovať vylepšené a osobnejšie služby.

Analytické cookies

Tieto cookies zhromažďujú anonymné informácie o tom, ako používatelia využívajú webové stránky. Z týchto dát sa dozvieme, ako používatelia reagujú na stránku poskytnutím informácií o tom, aké oblasti navštívili, aký čas na našej stránke strávili, a či sa pri tom vyskytli nejaké problémy, napríklad chybové hlásenia, čo nám pomáha vylepšovať webovú stránku.

Marketingové cookies

Marketingové cookies pomáhajú sledovať Vaše online návštevy a aktivitu na našich webových stránkach. Uvedené pomáha poskytovať a zobrazovať Vám relevantnejšie reklamy alebo obmedzujú počet zobrazení reklamy. Tieto súbory cookie môžu zdieľať tieto informácie s inými organizáciami alebo inzerentmi. Ide o trvalé súbory cookie a takmer vždy pochádzajú od tretích strán.