27:52
Podcast: Paralelný Ateliér
Rozhovor ║ Maroš Brojo ║ Téma: Prečo sú digitálne hry...
26.06.2020
Dobré? Zlé? Digitálne hry sú predmetom mnohých polemík. Hry sú vášeň, hry sú hobby. Hry sú únikom, hry sú často násilné a podporujú rodové stereotypy, ale mnohé hry podporujú pozornosť, kritické myslenie, či spoluprácu alebo napríklad pomáhajú pri učení. Najnovšie sú hry dokonca terapeutickým nástrojom. Hry sú návykové, ale aj obohacujúce a inšpiratívne. Keď sa bavíme o problémoch hier, rozhodne je z čoho vyberať, ale treba taktiež zdôrazniť, že pozitíva nezaostávajú. Hry sú jeden z dominantných spôsobov trávenia voľného času generácie X, o tých mladších generáciách ani nehovoriac. Hry reflektujú mnohé problematické spoločenské fenomény a sú fenoménom samé o sebe.
A hry sú biznis.
Herný priemysel má za posledné roky medziročný nárast na úrovni 10 percent a predpokladaný zisk v roku 2021 je 180 miliárd dolárov. Na Slovensku zarobí herný priemysel, podľa slov môjho hosťa, v tomto roku minimálne 55 miliónov eur a má medziročný nárast medzi 20-25 percent. Herný priemysel je jeden z mála priemyslov, ktoré neutrpeli súčasnou pandémiou. Dokonca hry sú vždy najväčšia téma v období kríz a v niečom možno paradoxne, sú ľudia vždy ochotní investovať do hier, aj keď je svet okolo neistý. Alebo práve vtedy.
S mojim hosťom, Marošom Brojom, sa rozprávam o tom, aké metódy využívajú hry a herný priemysel na to, aby mali hráčovu pozornosť a aby na ňom zarábali. Pretože mnohé z týchto techník, obzvlášť tie, ktoré sa vyvinuli v poslednom desaťročí, sú z mnohých pohľadov veľmi problematické. A čiastočnú úlohu v tom zohráva aj dizajn.
Dlhú dobu bol v hernom priemysle zaužívaný jeden monetizačný model, ktorý spočíval v tom, že hra bola uvedená do predaja za určenú jednorázovo uhradenú cenu. V posledných rokoch sa však medzi najziskovejšie modely zaradil takzvaný free-to-play model, ktorého monetizácia spočíva na mikrotranzakciách. Prijmy z mikrotransakcii tvoria u veľkých vydavateľov približne polovicu z celkových výnosov a ako sa vyjadrila Senátorka Maggie Hassan (USA): "Častý výskyt mikrotransakcii v herných mechanikách, často označované ako Loot boxes, vyvoláva určité obavy týkajúce sa zneužívania psychologických princípov a mechaník založených na lákaní, ktoré možno často nájsť v kasínach a hazardných hrách." V súvislosti s mikrotransakciami sa hovorí o tzv. predátorskej monetizácii, či o vykorisťovaní pozornosti. S mojim hosťom sa rozprávam o týchto mechanikách ale taktiež o tom, ako dizajnovať etickejšie hry a akým ďalším etickým výzvam čelí herný priemysel?
Viac na: www.paralelnyatelier.sk
Podcast Paralelný Ateliér je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.
Autor: Paralelný ateliér
Kategórie: Kultúra, Marketing a reklama, Vzdelávanie