Rozhovor ║ Maroš Brojo ║ Téma: Prečo sú digitálne hry...
27:52

Rozhovor ║ Maroš Brojo ║ Téma: Prečo sú digitálne hry...

26.06.2020
Dobré? Zlé? Digitálne hry sú predmetom mnohých polemík. Hry sú vášeň, hry sú hobby. Hry sú únikom, hry sú často násilné a podporujú rodové stereotypy, ale mnohé hry podporujú pozornosť, kritické myslenie, či spoluprácu alebo napríklad pomáhajú pri učení. Najnovšie sú hry dokonca terapeutickým nástrojom. Hry sú návykové, ale aj obohacujúce a inšpiratívne. Keď sa bavíme o problémoch hier, rozhodne je z čoho vyberať, ale treba taktiež zdôrazniť, že pozitíva nezaostávajú. Hry sú jeden z dominantných spôsobov trávenia voľného času generácie X, o tých mladších generáciách ani nehovoriac. Hry reflektujú mnohé problematické spoločenské fenomény a sú fenoménom samé o sebe.  A hry sú biznis.  Herný priemysel má za posledné roky medziročný nárast na úrovni 10 percent a predpokladaný zisk v roku 2021 je 180 miliárd dolárov. Na Slovensku zarobí herný priemysel, podľa slov môjho hosťa, v tomto roku minimálne 55 miliónov eur a má medziročný nárast medzi 20-25 percent. Herný priemysel je jeden z mála priemyslov, ktoré neutrpeli súčasnou pandémiou. Dokonca hry sú vždy najväčšia téma v období kríz a v niečom možno paradoxne, sú ľudia vždy ochotní investovať do hier, aj keď je svet okolo neistý. Alebo práve vtedy. S mojim hosťom, Marošom Brojom, sa rozprávam o tom, aké metódy využívajú hry a herný priemysel na to, aby mali hráčovu pozornosť a aby na ňom zarábali. Pretože mnohé z týchto techník, obzvlášť tie, ktoré sa vyvinuli v poslednom desaťročí, sú z mnohých pohľadov veľmi problematické. A čiastočnú úlohu v tom zohráva aj dizajn. ​Dlhú dobu bol v hernom priemysle zaužívaný jeden monetizačný model, ktorý spočíval v tom, že hra bola uvedená do predaja za určenú jednorázovo uhradenú cenu. V posledných rokoch sa však medzi najziskovejšie modely zaradil takzvaný free-to-play model, ktorého monetizácia spočíva na mikrotranzakciách. Prijmy z mikrotransakcii tvoria u veľkých vydavateľov približne polovicu z celkových výnosov a ako sa vyjadrila Senátorka Maggie Hassan (USA): "Častý výskyt mikrotransakcii v herných mechanikách, často označované ako Loot boxes, vyvoláva určité obavy týkajúce sa zneužívania psychologických princípov a mechaník založených na lákaní, ktoré možno často nájsť v kasínach a hazardných hrách." V súvislosti s mikrotransakciami sa hovorí o tzv. predátorskej monetizácii, či o vykorisťovaní pozornosti. S mojim hosťom sa rozprávam o týchto mechanikách ale taktiež o tom, ako dizajnovať etickejšie hry a akým ďalším etickým výzvam čelí herný priemysel? Viac na: www.paralelnyatelier.sk ​  

Podcast Paralelný Ateliér je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.

Táto webová stránka používa súbory cookies, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie a skvalitňovanie webovej stránky. Ďalšie informácie o tom, ako používame súbory cookies, nájdete tu.
Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov ako aj o súboroch cookies nájdete tu.

Technické cookies

Vždy aktívne cookies sú nevyhnutne potrebné na základné fungovanie. Bez týchto súborov by sme nemohli poskytovať služby, ktoré umožňujú tejto stránke fungovať.

Funkčné cookies

Funkčné cookies vylepšujú fungovanie webových stránok, nakoľko si môžu pamätať napríklad informácie ako používateľské meno, jazyk alebo preferovanú polohu. Vďaka zapamätaniu si Vašich volieb môže stránka poskytovať vylepšené a osobnejšie služby.

Analytické cookies

Tieto cookies zhromažďujú anonymné informácie o tom, ako používatelia využívajú webové stránky. Z týchto dát sa dozvieme, ako používatelia reagujú na stránku poskytnutím informácií o tom, aké oblasti navštívili, aký čas na našej stránke strávili, a či sa pri tom vyskytli nejaké problémy, napríklad chybové hlásenia, čo nám pomáha vylepšovať webovú stránku.

Marketingové cookies

Marketingové cookies pomáhajú sledovať Vaše online návštevy a aktivitu na našich webových stránkach. Uvedené pomáha poskytovať a zobrazovať Vám relevantnejšie reklamy alebo obmedzujú počet zobrazení reklamy. Tieto súbory cookie môžu zdieľať tieto informácie s inými organizáciami alebo inzerentmi. Ide o trvalé súbory cookie a takmer vždy pochádzajú od tretích strán.