mediPRÁVNIK Podcast

mediPRÁVNIK Podcast

Právne rady pre ambulancie a lekárne, ktoré sa oplatí počuť

Podcast mediPRÁVNIK Podcast je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.

Zoznam epizód (100 epizód)

10:10
  
pred 3 dňami

Môže mať lekár provízie od lekárne za odporúčanie pacienta?

Predpísané lieky, zdravotnícke pomôcky alebo dietetické potraviny si môže pacient vybrať v akejkoľvek lekárni alebo výdajni. Rozhodnutie je na ňom. Môže sa však stať, že mu lekár odporučí, do ktorej lekárne by mal ísť, keďže od nej má, ale i nemusí mať, províziu. O téme odporúčania výberu lekárne sa...
14:42
  
28.10.2024

Dvakrát meraj a raz rež: Vulgárneho pacienta môžete poslať..., proste domov :-)

Čo robiť, keď sa pacient správa neprimerane? Môže lekár jednoducho ukončiť starostlivosť? V našom podcaste sa pozrieme na to, kde sú hranice správania pacienta a či/kedy môže lekár pacientovi povedať "dosť!". Nie sú to iba teoretické otázky – na konkrétnom súdnom prípade z Česka ukážeme, ako sa s po...
41:05
  
21.10.2024

Sťažuje sa pacient, ak ste ho nestihli ošetriť?

Lekári v ordináciách určite poznajú situáciu, keď po skončení ordinačných hodín do čakárne ešte príde pacient. Dožaduje sa, aby ste ho ako lekár ošetrili. Snaha ošetriť počas ordinačných hodín všetkých pacientov sa občas nenaplní a dochádza tak k sťažnosti zo strany pacienta. Adresátom je buď Úrad p...
07:23
  
14.10.2024

Povinnosti lekára pri ospravedlňovaní neprítomnosti žiaka v škole?

Ak dieťa nenastúpi do materskej alebo základnej školy na vyučovací deň, rodičia sú povinní oznámiť jeho neprítomnosť. Môže ísť o rodinné dôvody alebo i zdravotné. Do tohto procesu v prípade choroby vstupuje i lekár. Predloženie potvrdenia škole o neprítomnosti dieťaťa má svoje pravidlá. Od 1. júna 2...
12:42
  
07.10.2024

Ako stanoviť cenu za ambulanciu pri jej predaji?

Pri predaji alebo kúpe ambulancie je dôležitá jej cena. Viacerí lekári, ktorí vlastnia ambulanciu sa stretli s tým, že ju chceli predať a premýšľali nad tým, akú sumu si môžu za ňu pýtať. Stanovenie ceny nie je jednoduchá záležitosť, keďže na ňu vplývajú viaceré faktory. Paradoxne, nie vždy je drahš...
13:01
  
23.09.2024

Zmena zdravotnej poisťovne v roku 2024 – všetko, čo potrebujete vedieť

Zmenou zdravotnej poisťovne môžete ako poistenec ovplyvniť kvalitu a dostupnosť zdravotnej starostlivosti, ktorá je vám poskytovaná. Takéto rozhodnutie však môžete urobiť iba raz ročne, konkrétne do 30. septembra. V podcaste, ktorý sme si pre vás pripravili sa budeme venovať tomu, čo je zdravotná po...
09:36
  
16.09.2024

Dvakrát meraj a raz rež: Rozpor námietky premlčania s dobrými mravmi

Pri poškodení zdravia sa pacient môže obrátiť so sťažnosťou na Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou a následne na súd. Často sa môže domnievať, že to má vyhraté. Avšak, nemôže tak urobiť kedykoľvek. V zákone je totiž definovaná doba premlčania, čiže uplynutie času, kedy sa právo pacienta n...
17:41
  
09.09.2024

Všeobecný lekár vs. pacient po prepustení z hospitalizácie v nemocnici

Pacient by sa po prepustení z hospitalizácie v nemocnici mal dostaviť k svojmu všeobecnému alebo „obvodnému lekárovi“. Mal by,... čo však, ak tak neurobí? Ďalšou otázkou je predpis liekov pacientovi po hospitalizácii. Zvyčajne ich v nemocnici dostane na pár dní a potom mu ich má predpísať jeho všeob...
11:50
  
19.08.2024

Premlčacia doba pri náhrade škody za nemajetkovú ujmu a ujmu na zdraví

Pacient, u ktorého došlo následkom zdravotníckeho výkonu  k poškodeniu jeho zdravia sa môže obrátiť na súd a domáhať náhrady škody za nemajetkovú ujmu alebo ujmu na zdraví. Nemôže tak urobiť, kedykoľvek ale v určitom čase. Právna úprava totiž rieši premlčacie doby. Sú rôzne pri nároku na náhradu fin...
13:33
  
12.08.2024

Môže lekár pečiatkovať nález pečiatkou svojho kolegu?

V praxi sa stáva, že neatestovaný lekár zaradený v špecializačnom štúdiu ošetruje pacientov a lekársku správu opečiatkuje pečiatkou lekára - svojho garanta, ktorý má ukončené špecializačné štúdium, avšak nie je pri ošetrení pacienta prítomný. V dnešnom podcaste sa nebudeme venovať tomu, či môže neat...
11:11
  
05.08.2024

Legislatívny júlový sumár - čo by vám nemalo ujsť, ak ste lekár alebo lekárnik

Určené meradlá, ktoré sa používajú pri poskytovaní zdravotnej starostlivosti sú jednou tém, o ktorej budeme hovoriť v júlovom legislatívnom sumári. Zameriame sa na nich z pohľadu ich spojitosti so systémom bezpečnosti pacienta. Povieme si aj o kontrolách zo strany Úradu pre dohľad nad zdravotnou sta...
17:43
  
22.07.2024

Budú lekári môcť opäť vyberať poplatky za termín prednostného vyšetrenia?

Vyberanie poplatkov za termín prednostného vyšetrenia je otázkou, nad ktorou premýšľa nie jeden poskytovateľ zdravotnej starostlivosti. Aj keď existujú spoplatnené spôsoby objednávania pacientov na prednostný termín, legislatíva to neumožňuje. V septembri by sa poslanci Národnej rady SR mali zaobera...
16:19
  
15.07.2024

Vedeli ste, že zdravotnícke pomôcky sú určenými meradlami?

Lekári počas ošetrovania pacientov používajú vo svojich ambulanciách rôzne zdravotnícke pomôcky. Patrí medzi ne napríklad tlakomer, lekársky teplomer alebo audiometer. Keďže sú súčasťou správneho poskytovania zdravotnej starostlivosti, musí byť vykonávaná ich kontrola, v niektorých prípadoch to môže...
12:09
  
08.07.2024

Viete aký je rozdiel medzi APS pre deti a APS pre dospelých?

Ambulancie pre deti a dorast majú mať upravené ordinačné hodiny, aby korešpondovali s novelou zákona o poskytovateľoch, ktorá vstúpila 1. júla 2024 do platnosti. Skrátil sa totiž počet hodín pediatrickej ambulantnej pohotovostnej služby (APS). Ordinačné hodiny musia mať nielen upravené, ale i odobre...
11:21
  
01.07.2024

Legislatívny júnový sumár - čo by vám nemalo ujsť, ak ste lekár alebo lekárnik

Zmeny v ordinačných hodinách pediatrov a ambulantnej pohotovostnej služby je téma, ktorej sa budeme venovať v úvode júnového legislatívneho sumára. Povieme si, čo to znamená v praxi a dokedy mali pediatri povinnosť zosúladiť ordinačné hodiny s aktuálnou právnou úpravou. Skupina poslancov Národnej ra...
16:23
  
17.06.2024

Pacient sa na mňa sťažoval! Ako mám ustáť spor s ním?

Nespokojný a sťažujúci sa pacient je asi najväčší postrach každého lekára. Sťažnosť môže poslať svojmu lekárovi alebo ju adresuje Úradu pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou. Dokonca môže rovno podať trestné oznámenie. Ako neeskalovať napätie a vyriešiť konfliktnú situáciu k spokojnosti oboch st...
15:17
  
10.06.2024

Je pacient pánom svojej zdravotnej dokumentácie?

Lekári sú od roku 2019 povinní viesť zdravotnú dokumentáciu pacienta v jeho elektronickej zdravotnej knižke, až na výnimky, ktoré určuje zákon. Vzhľadom na to, že dochádza k elektronizácii zdravotníctva, postupne by zdravotná dokumentácia v papierovej podobe, ktorá sa ešte sporadicky využíva, mala b...
11:38
  
03.06.2024

Legislatívny májový sumár - čo by vám nemalo ujsť, ak ste lekár alebo lekárnik

Povinne zverejňovaným informáciám v ambulanciách a webovým stránkam ambulancií, bude okrem iného venovaný májový legislatívny sumár. Spoločne si pre ambulancie a lekárne pripomenieme tiež kontrolu zo zdravotných poisťovní. Povieme vám, ako taká kontrola prebieha, kto ju vykonáva a akým spôsobom sa m...
Táto webová stránka používa súbory cookies, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie a skvalitňovanie webovej stránky. Ďalšie informácie o tom, ako používame súbory cookies, nájdete tu.
Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov ako aj o súboroch cookies nájdete tu.

Technické cookies

Vždy aktívne cookies sú nevyhnutne potrebné na základné fungovanie. Bez týchto súborov by sme nemohli poskytovať služby, ktoré umožňujú tejto stránke fungovať.

Funkčné cookies

Funkčné cookies vylepšujú fungovanie webových stránok, nakoľko si môžu pamätať napríklad informácie ako používateľské meno, jazyk alebo preferovanú polohu. Vďaka zapamätaniu si Vašich volieb môže stránka poskytovať vylepšené a osobnejšie služby.

Analytické cookies

Tieto cookies zhromažďujú anonymné informácie o tom, ako používatelia využívajú webové stránky. Z týchto dát sa dozvieme, ako používatelia reagujú na stránku poskytnutím informácií o tom, aké oblasti navštívili, aký čas na našej stránke strávili, a či sa pri tom vyskytli nejaké problémy, napríklad chybové hlásenia, čo nám pomáha vylepšovať webovú stránku.

Marketingové cookies

Marketingové cookies pomáhajú sledovať Vaše online návštevy a aktivitu na našich webových stránkach. Uvedené pomáha poskytovať a zobrazovať Vám relevantnejšie reklamy alebo obmedzujú počet zobrazení reklamy. Tieto súbory cookie môžu zdieľať tieto informácie s inými organizáciami alebo inzerentmi. Ide o trvalé súbory cookie a takmer vždy pochádzajú od tretích strán.