15. Peter Marciš: "Právne Rozmery Influencer Marketingu"
Mojím hosťom je Peter Marciš, z advokátskej kancelárie NITSCHNEIDER & PARTNERS. Spolu s Peťom sme pracovali na príprave Kódexu influencer marketingu a preto som si ho aj pozvala, aby sme sa spoločne pozreli nielen na samotný kódex, ale aj na právne regulácie, ktoré súvisia s kampanami s influencermi.
Začneme tým, čo konkrétne prináša Kódex influencer marketingu a prečo je takýto samoregulačný nástroj dôležitý. Následne sa pozrieme na otázku označovania reklamy na platformách ako Instagram a TikTok a ako s tým súvisia relevantné právne predpisy. Potom prejdeme k citlivejším témam, ako sú reštrikcie týkajúce sa obsahu, najmä pre značky, ktoré predávajú produkty ako alkohol, lieky alebo tabak.
Ďalej sa pozrieme na proces vytvárania objednávky alebo zmluvy medzi influencerom a značkou a zvážime, čo by takáto dohoda mala obsahovať a ako je dôležité dodržiavať ju. Okrem toho sa dozviete, aké sú možnosti odstúpenia od zmluvy a čo môže urobiť objednávateľ alebo dodávateľ, ak sa niektoré body dohody porušia.
Na konci sa zameriame na právne aspekty spojené s autorskými právami a využívaním obsahu influencerov, ako aj na situácie, keď niekto ukradne váš obsah alebo keď ste vystavení hejtovaniu a vyhrážkam na sociálnych sieťach.
Podcast Influencer marketing od a po zet je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.