DSKE21 | Deň 5: Transformácia automobilového priemyslu
Slovensko vyrobí najviac áut na počet obyvateľov na svete. V blízkej budúcnosti však automobilový priemysel bude musieť prejsť hlbokou transformáciou. Preklenutie výroby smerom k elektromobilom či batériám urýchlia okrem súbežných procesov dekarbonizácie a automatizácie aj nové návrhy Európskej komisie. Napriek nespochybniteľným trendom na Slovensku chýbajú konkrétne plány a predstavy, ako tunajší automobilový priemysel transformovať. Rovnako chýbajú aj plány transformácie regiónov s vysokou závislosťou na výrobe áut.
- Ako sa s transformáciou vyrovnávajú iné európskej krajiny so silným automobilovým priemyslom?
- Aké by mali byť princípy transformácie a akým chybám sa vyvarovať?
- V akom stave je slovenská diskusia o budúcnosti výroby automobilov?
- Čo môžu pri transformácii urobiť národné vlády? Ako môžu brzdiť negatívne dôsledky transformácie a podporiť tie pozitívne?
Rečníci:
- Petr Dolejší, riaditeľ pre mobilitu a udržateľnú dopravu Európskeho združenia výrobcov automobilov (ACEA)
- Alexander Matušek, prezident Zväzu automobilového priemyslu na Slovensku
- Milan Jurky, riaditeľ, Schaeffler Kysuce
- Monika Sitárová, viceprezidentka Poradnej komisie pre priemyselné zmeny, Európsky hospodársky a sociálny výbor
- Monika Martišková, výskumníčka Stredoeurópskeho inštitútu pre výskum práce
Moderuje Michal Hudec, editor EURACTIV Slovensko.
Podcast EURACTIV: Správy z Európskej únie je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.