Rišo Mareček: Prečo padajú niektoré e-shopy a ako nastaviť zdravý a dlhodobo udržateľný biznis model
57:58

Rišo Mareček: Prečo padajú niektoré e-shopy a ako nastaviť zdravý a dlhodobo udržateľný biznis model

27.05.2025

Od začiatku roka sme bohužiaľ svedkami toho, že sa viaceré slovenské e-commerce firmy dostali do finančných problémov. E-shopy Dedoles, Factcool či Andreashop mali obraty v desiatkach miliónov EUR a napriek tomu aktuálne čelia reštrukturalizáciám.

Rišo Mareček je marketingový a brandový stratég a bývalý šéf brandu v Dedolese. Rozoberali sme spolu, čo môže byť za týmito problémami, ako funguje jednotková ekonomika v e-shopoch a prečo je dôležité jej dokonale rozumieť a mať ju pod kontrolou.

Tiež sme sa bavili o tom, či a ako pracovať so zľavami, aby sme si nezničili biznis a prečo je dôležité v e-commerce investovať aj do značky, nielen do výkonnostného marketingu.

Dávam do pozornosti aj Rišov blog Marketing Punk: https://marketingpunk.blog/

V rozhovore sa dozvieš:

V rozhovore sa dozvieš:0:00 Úvod1:34 Rišo, žijeme v časoch, kedy rastú v e-commerce ceny reklamy, ale aj mzdy a ďalšie náklady, čo má negatívny dopad na maržovosť vo viacerých segmentoch. Ktoré segmenty alebo skôr typy firiem sú podľa teba najviac zasiahnuté?14:30 Ktoré slovenské e-shopy alebo značky dnes vnímaš ako perspektívne a prečo?17:39 Aké dáta by mal podľa teba sledovať majiteľ, resp. CFO firmy, aby vôbec zaregistroval včas tento pokles maržovosti?18:25 V e-commerce sa vo finančnom riadení používa výraz jednotková ekonomika. Čo presne to znamená a prečo je to dôležité? Poďme si to vysvetliť detailne na príklade, ktorý si pripravil, aby sme tomu správne porozumeli.21:18 Dôležitá metrika v tabuľke je cenová elasticita. Čo znamená táto metrika a ako ju zistím?Keď e-shopom klesajú obraty, často sa uchyľujú k zľavám. Kedy to podľa teba dáva zmysel a ako s nimi správne pracovať?23:05 Aké je riziko zliav a ako zistím, že či prinášajú dodatočné tržby?33:03 Les Binet vo videu hovorí, že až 84 % akcií je v skutočnosti neprofitabilných. Prečo je to tak?41:24 Ktoré reklamné formáty majú najväčší efekt na vnímanie značky?50:37 Ako sa podľa teba dá dnes presadiť v hyperkonkurencii, ak pracujem s menším budgetom, povedzme rádovo v tisíckach EUR mesačne?53:19 Ktoré marketingové kanály by mali byť podľa teba dnes prioritné, resp. podľa čoho sa rozhodovať, do ktorých kanálov a aké % budgetu investovať? 55:53 Aké najväčšie chyby vidíš u SK e-commerce firiem z marketingového hľadiska?

👑 Ak ťa tento rozhovor zaujal, pridaj sa do komunity e-shopárov na https://www.eshopovykral.sk a čerpaj know-how pre dlhodobé zvýšenie ziskovosti tvojho e-shopu.

🚀Projekt Eshopový kráľ podporujú:

Blueweb

Corlonez

Tatrapay+

Sleduj nás na sociálnych sieťach:

LinkedIn

Instagram

TikTok

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Ja som Mišo Král a vo svete e-shopov som už viac ako 17 rokov. Od roku 2007 som budoval porovnávač cien Pricemania, ktorý už po 3 rokoch fungovania dosiahol 1 mil. návštev mesačne. Od roku 2013 pomáham e-shopom pri zvyšovaní ziskovosti, formou konzultácií, workshopov a tohto podcastu. Ak potrebuješ pomôcť s tvojim e-shopom, ozvi sa mi na kontakt@michalkral.sk a dohodni si bezplatnú úvodnú konzultáciu.

Podcast Eshopový kráľ je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.

Kategórie: Biznis
Táto webová stránka používa súbory cookies, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie a skvalitňovanie webovej stránky. Ďalšie informácie o tom, ako používame súbory cookies, nájdete tu.
Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov ako aj o súboroch cookies nájdete tu.

Technické cookies

Vždy aktívne cookies sú nevyhnutne potrebné na základné fungovanie. Bez týchto súborov by sme nemohli poskytovať služby, ktoré umožňujú tejto stránke fungovať.

Funkčné cookies

Funkčné cookies vylepšujú fungovanie webových stránok, nakoľko si môžu pamätať napríklad informácie ako používateľské meno, jazyk alebo preferovanú polohu. Vďaka zapamätaniu si Vašich volieb môže stránka poskytovať vylepšené a osobnejšie služby.

Analytické cookies

Tieto cookies zhromažďujú anonymné informácie o tom, ako používatelia využívajú webové stránky. Z týchto dát sa dozvieme, ako používatelia reagujú na stránku poskytnutím informácií o tom, aké oblasti navštívili, aký čas na našej stránke strávili, a či sa pri tom vyskytli nejaké problémy, napríklad chybové hlásenia, čo nám pomáha vylepšovať webovú stránku.

Marketingové cookies

Marketingové cookies pomáhajú sledovať Vaše online návštevy a aktivitu na našich webových stránkach. Uvedené pomáha poskytovať a zobrazovať Vám relevantnejšie reklamy alebo obmedzujú počet zobrazení reklamy. Tieto súbory cookie môžu zdieľať tieto informácie s inými organizáciami alebo inzerentmi. Ide o trvalé súbory cookie a takmer vždy pochádzajú od tretích strán.