
Rišo Mareček: Prečo padajú niektoré e-shopy a ako nastaviť zdravý a dlhodobo udržateľný biznis model
Od začiatku roka sme bohužiaľ svedkami toho, že sa viaceré slovenské e-commerce firmy dostali do finančných problémov. E-shopy Dedoles, Factcool či Andreashop mali obraty v desiatkach miliónov EUR a napriek tomu aktuálne čelia reštrukturalizáciám.
Rišo Mareček je marketingový a brandový stratég a bývalý šéf brandu v Dedolese. Rozoberali sme spolu, čo môže byť za týmito problémami, ako funguje jednotková ekonomika v e-shopoch a prečo je dôležité jej dokonale rozumieť a mať ju pod kontrolou.
Tiež sme sa bavili o tom, či a ako pracovať so zľavami, aby sme si nezničili biznis a prečo je dôležité v e-commerce investovať aj do značky, nielen do výkonnostného marketingu.
Dávam do pozornosti aj Rišov blog Marketing Punk: https://marketingpunk.blog/
V rozhovore sa dozvieš:
V rozhovore sa dozvieš:0:00 Úvod1:34 Rišo, žijeme v časoch, kedy rastú v e-commerce ceny reklamy, ale aj mzdy a ďalšie náklady, čo má negatívny dopad na maržovosť vo viacerých segmentoch. Ktoré segmenty alebo skôr typy firiem sú podľa teba najviac zasiahnuté?14:30 Ktoré slovenské e-shopy alebo značky dnes vnímaš ako perspektívne a prečo?17:39 Aké dáta by mal podľa teba sledovať majiteľ, resp. CFO firmy, aby vôbec zaregistroval včas tento pokles maržovosti?18:25 V e-commerce sa vo finančnom riadení používa výraz jednotková ekonomika. Čo presne to znamená a prečo je to dôležité? Poďme si to vysvetliť detailne na príklade, ktorý si pripravil, aby sme tomu správne porozumeli.21:18 Dôležitá metrika v tabuľke je cenová elasticita. Čo znamená táto metrika a ako ju zistím?Keď e-shopom klesajú obraty, často sa uchyľujú k zľavám. Kedy to podľa teba dáva zmysel a ako s nimi správne pracovať?23:05 Aké je riziko zliav a ako zistím, že či prinášajú dodatočné tržby?33:03 Les Binet vo videu hovorí, že až 84 % akcií je v skutočnosti neprofitabilných. Prečo je to tak?41:24 Ktoré reklamné formáty majú najväčší efekt na vnímanie značky?50:37 Ako sa podľa teba dá dnes presadiť v hyperkonkurencii, ak pracujem s menším budgetom, povedzme rádovo v tisíckach EUR mesačne?53:19 Ktoré marketingové kanály by mali byť podľa teba dnes prioritné, resp. podľa čoho sa rozhodovať, do ktorých kanálov a aké % budgetu investovať? 55:53 Aké najväčšie chyby vidíš u SK e-commerce firiem z marketingového hľadiska?
👑 Ak ťa tento rozhovor zaujal, pridaj sa do komunity e-shopárov na https://www.eshopovykral.sk a čerpaj know-how pre dlhodobé zvýšenie ziskovosti tvojho e-shopu.
🚀Projekt Eshopový kráľ podporujú:
Sleduj nás na sociálnych sieťach:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Ja som Mišo Král a vo svete e-shopov som už viac ako 17 rokov. Od roku 2007 som budoval porovnávač cien Pricemania, ktorý už po 3 rokoch fungovania dosiahol 1 mil. návštev mesačne. Od roku 2013 pomáham e-shopom pri zvyšovaní ziskovosti, formou konzultácií, workshopov a tohto podcastu. Ak potrebuješ pomôcť s tvojim e-shopom, ozvi sa mi na kontakt@michalkral.sk a dohodni si bezplatnú úvodnú konzultáciu.
Podcast Eshopový kráľ je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.