👑 Marek Varga (CTO Superlove.sk): Ako škálovať e-shopy a úspešne expandovať do zahraničia
01:03:39

👑 Marek Varga (CTO Superlove.sk): Ako škálovať e-shopy a úspešne expandovať do zahraničia

12.12.2023

Marek Varga dlhodobo pôsobí ako CTO popredného e-shopu s erotickým pomôckami Superlove.sk s obratom viac ako 10 mil. EUR a tiež technicky konzultuje eshopy Waragod.sk (obrat 4,3 mil. EUR) a Race-shop.sk (obrat 6,6 mil. EUR). V rozhovore s našim Michalom sa podelil o jeho skúsenosti zo škálovania e-shopov a expanzie a môžete sa tešiť na jeho miestami až brutálnu úprimnosť a priamočiarosť. V rozhovore sa dozviete: 00:25 Marek pracuje konzultačne so shopmi ako Superlove.sk, Race-shop.sk, Waragod a ďalšími, ktorým sa podarilo dosiahnuť miliónové obraty a veľmi peknú ziskovosť. Aké spoločné znaky majú zo skúsenosti úspešné e-shopy, resp. ich majitelia/manažéri? 03:50 Na druhej strane aké sú najväčšie chyby, pri ktorých e-shopy pália peniaze a kde strácajú ziskovosť? 08:47 Marek má teóriu logistických vs. marketingových e-shopov, aké sú rozdiely medzi nimi a ako to ovplyvňuje ich stratégiu? 18:58 Jednou z kľúčových oblastí, ktorá významne ovplyvňuje ziskovosť e-shopu, je sklad a logistika. Ktoré sú tam kľúčové body z hľadiska nákupu, výberu dodávateľov, skladovania a optimalizácie zásob? 30:47 Poďme si povedať nejaké best practices aj k samotnej expedícii a doručeniu. Ako to robiť čo najefektívnejšie a aký prístup/nástroje k tomu Marek odporúča? 37:05 Všetky shopy si postupne v rámci rastu prechádzajú +- rovnakými fázami, aké to sú? 38:31 Jedným z kľúčov k rastu obratu/ziskovosti je expanzia. Ktoré sú tam kľúčové body, na ktoré si dať pozor? 46:30 Ako veľmi ovplyvňuje úspech e-shopu samotný produkt, prípadne aj to, či som len reseller alebo mám vlastný brand? 49:02 Keď sa pozrieme na samotný web e-shopu a teda nejaký UX pohľad zákazníka, ktoré veci najviac ovplyvňujú mieru konverzie a priemernú hodnotu objednávky v e-shope? (search, radenie produktov...) 56:00 Marek je veľmi silný aj v SEO, aké najčastejšie chyby v tejto oblasti vidí v e-shopoch a ako sa im vyvarovať? 57:49 Ako podľa Mareka zmení celý CEE e-commerce trh nástup marketplace-ov (Kaufland, Allegro, ale aj Alza, Mall, Heureka...) a ako sa na to pripraviť? 01:00:39 Aké 3 odporúčania by Marek na záver dal e-shopom, ktoré dlhodobo stagnujú/klesajú z hľadiska obratu/zisku a chcú otočiť tento trend? Ak ťa tento rozhovor zaujal, pridaj sa do komunity e-shopárov na https://www.eshopovykral.sk a čerpaj know-how pre dlhodobé zvýšenie ziskovosti projektu. Projekt Eshopový kráľ podporujú: Expandeco: https://www.expandeco.sk Packeta: https://www.packeta.sk Kamera a strih: Filip Duffala @filip.duffala_videography

Podcast Eshopový kráľ je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.

Táto webová stránka používa súbory cookies, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie a skvalitňovanie webovej stránky. Ďalšie informácie o tom, ako používame súbory cookies, nájdete tu.
Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov ako aj o súboroch cookies nájdete tu.

Technické cookies

Vždy aktívne cookies sú nevyhnutne potrebné na základné fungovanie. Bez týchto súborov by sme nemohli poskytovať služby, ktoré umožňujú tejto stránke fungovať.

Funkčné cookies

Funkčné cookies vylepšujú fungovanie webových stránok, nakoľko si môžu pamätať napríklad informácie ako používateľské meno, jazyk alebo preferovanú polohu. Vďaka zapamätaniu si Vašich volieb môže stránka poskytovať vylepšené a osobnejšie služby.

Analytické cookies

Tieto cookies zhromažďujú anonymné informácie o tom, ako používatelia využívajú webové stránky. Z týchto dát sa dozvieme, ako používatelia reagujú na stránku poskytnutím informácií o tom, aké oblasti navštívili, aký čas na našej stránke strávili, a či sa pri tom vyskytli nejaké problémy, napríklad chybové hlásenia, čo nám pomáha vylepšovať webovú stránku.

Marketingové cookies

Marketingové cookies pomáhajú sledovať Vaše online návštevy a aktivitu na našich webových stránkach. Uvedené pomáha poskytovať a zobrazovať Vám relevantnejšie reklamy alebo obmedzujú počet zobrazení reklamy. Tieto súbory cookie môžu zdieľať tieto informácie s inými organizáciami alebo inzerentmi. Ide o trvalé súbory cookie a takmer vždy pochádzajú od tretích strán.