👑 M. Lazarčík (Corlonez.sk): Ako zvýšiť ziskovosť e-shopu vďaka lepšiemu finančnému riadeniu
36:36

👑 M. Lazarčík (Corlonez.sk): Ako zvýšiť ziskovosť e-shopu vďaka lepšiemu finančnému riadeniu

06.09.2024

👑 Veľkým problémom väčšiny e-shopov na Slovensku je ich nízka profitabilita. Tá často súvisí so slabším finančným riadením e-commerce firiem, čo platí špeciálne u veľa malých a stredných e-shopov.Pritom správne nastavené finačné riadenie a automatizované účtovníctvo vie mať významný vplyv na ziskovosť firmy a umožňuje majiteľovi v krátkom čase reagovať na prípadné výkyvy či problémy.Na tému finančného riadenia a automatizácie účtovníctva som sa rozprával s Martinom Lazarčíkom, CEO Corlonez.sk. Martin sa 11 rokov venuje e-commerce financiám. Vedie účtovnú kanceláriu Corlonez accounting, v ktorej sa zameriavajú na externé riadenie financií a vedenie účtovníctvva pre malé a stredné e-shopy.  V rozhovore sa dozvieš: 00:20 Na SK/CZ trhu je cez 65 000 e-shopov, no len zlomok z nich je skutočne profitabilných. V čom vidí Martin hlavný problém z jeho skúsenosti? 03:38 Do akej miery vníma problém už vo fáze prípravy samotného podnikania (nedostatočná analýza trhu, konkurencie, chýbajúci biznis plán...)? 04:43 Všetci riešia v e-shopoch web a marketing, ale len zlomok e-shopov rieši finančné riadenie a plánovanie. Na ktoré kľúčové metriky sa podľa Martina treba zamerať od prvého dňa pri e-commerce biznise? 07:22 Ďalšia vec je, že e-shopári často sledujú dáta v ich e-commerce platforme (napr. Shoptet), menej už potom účtovné dáta, resp. dáta v ERP. Aké to spôsobuje problémy? 09:46 Ako by mal podľa Martina vyzerať základný finančný dashboard / report majiteľa firmy? 14:15 Keď sa pozrieme na účtovanie a finančné riadenie e-shopov, v čom sú hlavné rozdiely oproti "bežným" firmám? Aké má e-commerce špecifiká? 16:34 Martin povie o rozdiele medzi účtovným stavom e-shopom a reálnym cash-om na účte. Aké situácie bežne nastávajú pri e-shopoch? 19:28 Na Finstate, pomerne často vidno firmy so zápornou maržou. Ako môže reálne nastať takáto situácia? 21:21 Zaujímavou témou pri SW vývoji e-shopov môže byť aj téma aktivácie, resp. zaradenia SW do majetku firmy. Aké sú v tomto smere odporúčané postupy z pohľadu celkovej valuácie firmy? 24:02 Ako môže celkovo kvalita finančného riadenia vplývať na celkovú valuáciu firmy a vnímanie prípadných investorov či kupcov v budúcnosti. 25:55 Čo sa týka konkrétnych ERP systémov, má Martin v tomto smere prehľad a vedel by odporučiť konkrétne riešenie pre rôzne veľkosti, prípadne typy e-shopov? 32:02 Asi všetci e-shopári na SK sledovali kauzu Dedoles a ich vzostupy a pády. Má k tomu Martin nejaké zaujímavé informácie, prípadne ponaučenia, ktoré z tohto prípadu vyplývajú? 34:07 Čo všetko robia pre klientov v Corlonez a pre aké typy e-shopov vedia priniesť najväčšiu pridanú hodnotu? 👑 Ak ťa tento rozhovor zaujal, pridaj sa do komunity e-shopárov na https://www.eshopovykral.sk a čerpaj know-how pre dlhodobé zvýšenie ziskovosti projektu. 🚀 Projekt Eshopový kráľ podporujú: ExpandecoPacketa Bluewebvshosting Strih: Filip Duffala @filip.duffala_videography

Podcast Eshopový kráľ je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.

Táto webová stránka používa súbory cookies, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie a skvalitňovanie webovej stránky. Ďalšie informácie o tom, ako používame súbory cookies, nájdete tu.
Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov ako aj o súboroch cookies nájdete tu.

Technické cookies

Vždy aktívne cookies sú nevyhnutne potrebné na základné fungovanie. Bez týchto súborov by sme nemohli poskytovať služby, ktoré umožňujú tejto stránke fungovať.

Funkčné cookies

Funkčné cookies vylepšujú fungovanie webových stránok, nakoľko si môžu pamätať napríklad informácie ako používateľské meno, jazyk alebo preferovanú polohu. Vďaka zapamätaniu si Vašich volieb môže stránka poskytovať vylepšené a osobnejšie služby.

Analytické cookies

Tieto cookies zhromažďujú anonymné informácie o tom, ako používatelia využívajú webové stránky. Z týchto dát sa dozvieme, ako používatelia reagujú na stránku poskytnutím informácií o tom, aké oblasti navštívili, aký čas na našej stránke strávili, a či sa pri tom vyskytli nejaké problémy, napríklad chybové hlásenia, čo nám pomáha vylepšovať webovú stránku.

Marketingové cookies

Marketingové cookies pomáhajú sledovať Vaše online návštevy a aktivitu na našich webových stránkach. Uvedené pomáha poskytovať a zobrazovať Vám relevantnejšie reklamy alebo obmedzujú počet zobrazení reklamy. Tieto súbory cookie môžu zdieľať tieto informácie s inými organizáciami alebo inzerentmi. Ide o trvalé súbory cookie a takmer vždy pochádzajú od tretích strán.