Róbert Zymberi (Martinus): Firemná kultúra vs. tvrdé čísla - Ako Martinus balansuje hodnoty a rast
01:20:07

Róbert Zymberi (Martinus): Firemná kultúra vs. tvrdé čísla - Ako Martinus balansuje hodnoty a rast

30.09.2025

📚 Keď sa povie Martinus, väčšina Slovákov si predstaví nielen e-shop či kníhkupectvo, ale aj miesto, kde knihy ožívajú a spájajú komunitu čitateľov. V rozhovore s Robom Zymberim, Head of E-commerce v Martinuse, sme sa pozreli na to, ako sa dá úspešne kombinovať online biznis s offline zážitkom a čo stojí za rastom značky, ktorá siaha na hranicu 40 miliónov EUR v obrate.💡 Martinus dlhodobo dokazuje, že knihy nie sú len o číslach, ale aj o hodnotách. Ako sa prenáša firemná kultúra do každodenných rozhodnutí, čo znamená „neplánovanie“ v praxi a ako sa hľadá balans medzi kreativitou a finančnými výsledkami? Robo odhaľuje zákulisie rozhodnutí, ktoré pomohli Martinusu dostať sa na líderskú pozíciu na trhu a zároveň budovať lojálnu komunitu.🚀 V rozhovore sme sa dostali aj k témam expanzie, marketplaces, umelej inteligencie či výziev, ktorým slovenský e-commerce čelí. Zaujíma vás, aký má Robo názor na marketplace model, ako sa mení správanie čitateľov, alebo či AI dokáže pomôcť knižnému biznisu bez toho, aby sa stratil jeho ľudský rozmer? Toto všetko (a ešte viac) sme rozobrali v otvorenom a inšpiratívnom rozhovore.V rozhovore sa dozvieš:0:00 Úvod0:49 Robo aká bola tvoja cesta v Martinuse za rých deväť rokov čo si vo firme?3:55 Často hovoríte o tom, že knihy sú viac než len biznis. Ako vnímaš hlbší zmysel podnikania v Martinuse?7:26 Martinus je známy tým, že nie vždy stavil na rigidné plány, ale skôr na flexibilitu a adaptáciu. Ako to funguje v praxi?15:14 Martinus je známy svojou silnou firemnou kultúrou. Ako by si ju dnes opísal v pár vetách?17:10 Ako vnímate možnosti rastu mimo Slovenska a Česka?19:10 Aké sú hlavné prekážky expanzie na zahraničné trhy?21:03 Ako sa podľa teba mení čitateľský trh na Slovensku?21:26 Aký vplyv majú e-knihy a audioknihy na klasické predaje?31:35 Ako sa Martinusu darilo z pohľadu finančných výsledkov v roku 2025?44:04 Ktoré marketingové kanály vám dnes fungujú najlepšie a prečo?46:39 Akú rolu hrajú komunity čitateľov, ambasádori a eventy?48:59 Ako kombinujete brandové kampane s výkonnostným marketingom?51:48 Aký podiel dnes predstavuje online vs. kamenné kníhkupectvá?54:59 Ako pristupujete k cenotvorbe v prostredí, kde sa knihy často predávajú s výraznými zľavami?58:17 Aký je váš pohľad na marketplaces ako Amazon alebo Alza z pohľadu kníh?1:02:01 Čo podľa teba aktuálne predstavuje najväčšie výzvy pre slovenský e-commerce trh?1:06:45 Aký potenciál vidíš v AI pre knižný biznis – či už v marketingu, odporúčacích algoritmoch, alebo zákazníckej podpore?1:16:40 Aké knihy, mentori alebo skúsenosti ťa najviac formovali?👑 Ak ťa tento rozhovor zaujal, pridaj sa do komunity e-shopárov na https://www.eshopovykral.sk a čerpaj know-how pre dlhodobé zvýšenie ziskovosti tvojho e-shopu. 🚀Projekt Eshopový kráľ podporujú:BluewebCorlonezTatrapay+E-commerce SlovakiaSleduj nás na sociálnych sieťach:LinkedInInstagramTikTok----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Ja som Mišo Král a vo svete e-shopov som už viac ako 17 rokov. Od roku 2007 som budoval porovnávač cien Pricemania, ktorý už po 3 rokoch fungovania dosiahol 1 mil. návštev mesačne. Od roku 2013 pomáham e-shopom pri zvyšovaní ziskovosti, formou konzultácií, workshopov a tohto podcastu. Ak potrebuješ pomôcť s tvojim e-shopom, ozvi sa mi na kontakt@michalkral.sk a dohodni si bezplatnú úvodnú konzultáciu.

Podcast Eshopový kráľ je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.

Kategórie: Biznis
Táto webová stránka používa súbory cookies, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie a skvalitňovanie webovej stránky. Ďalšie informácie o tom, ako používame súbory cookies, nájdete tu.
Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov ako aj o súboroch cookies nájdete tu.

Technické cookies

Vždy aktívne cookies sú nevyhnutne potrebné na základné fungovanie. Bez týchto súborov by sme nemohli poskytovať služby, ktoré umožňujú tejto stránke fungovať.

Funkčné cookies

Funkčné cookies vylepšujú fungovanie webových stránok, nakoľko si môžu pamätať napríklad informácie ako používateľské meno, jazyk alebo preferovanú polohu. Vďaka zapamätaniu si Vašich volieb môže stránka poskytovať vylepšené a osobnejšie služby.

Analytické cookies

Tieto cookies zhromažďujú anonymné informácie o tom, ako používatelia využívajú webové stránky. Z týchto dát sa dozvieme, ako používatelia reagujú na stránku poskytnutím informácií o tom, aké oblasti navštívili, aký čas na našej stránke strávili, a či sa pri tom vyskytli nejaké problémy, napríklad chybové hlásenia, čo nám pomáha vylepšovať webovú stránku.

Marketingové cookies

Marketingové cookies pomáhajú sledovať Vaše online návštevy a aktivitu na našich webových stránkach. Uvedené pomáha poskytovať a zobrazovať Vám relevantnejšie reklamy alebo obmedzujú počet zobrazení reklamy. Tieto súbory cookie môžu zdieľať tieto informácie s inými organizáciami alebo inzerentmi. Ide o trvalé súbory cookie a takmer vždy pochádzajú od tretích strán.