Ondřej Ilinčev: Konkrétne tipy pre zlepšenie zákazníckej skúsenosti a zvýšenie miery konverzie
01:23:07

Ondřej Ilinčev: Konkrétne tipy pre zlepšenie zákazníckej skúsenosti a zvýšenie miery konverzie

15.07.2025

V čase rastúcich cien reklamy je pre ziskovosť e-shopu kľúčové vyťažiť z každej návštevy maximum. Miera konverzie a priemerná hodnota objednávky zásadne ovplyvňujú ekonomiku e-shopu a preto treba týmto metrikám venovať maximálnu pozornosť a kontinuálne pracovať na ich zlepšovaní.User Experience čiže zákaznícka skúsenosť má na tieto metriky obrovský vplyv a preto by sa mal tejto oblasti venovať každý majiteľ či manažér e-shopu.

V rozhovore som na diaľku vyspovedal Ondru Ilinčeva, ktorému za 25 rokov prešli rukami aj top hráči ako Alza či Notino. Ondra si pripravil aj konkrétne ukážky z optimalizácie e-shopu Trenýrkárna, s ktorým sa mu podarilo za 6 rokov spolupráce zdvojnásobiť mieru konverzie a tým pádom aj výnos e-shopu na jednu návštevu.

V rozhovore sa dozvieš:0:00 Úvod2:20 Ako vie e-shop vyčísliť návratnosť investície do UX? Máš konkrétny príklad, kde sa kvalitné UX premietlo do rastu obratu či konverzií?4:18 Prečo je dôležité testovať veľa a často – a ako pristupovať k A/B testom, aby boli reálne prínosné, nielen “zaujímavé”?11:56 Vždy bude viac nápadov než kapacít. Ako odporúčaš prioritizovať UX úpravy a zmeny v e-shope? Máš na to nejaký framework?22:44 Prečo je podľa teba výber odberného miesta najväčšou bariérou v nákupnom procese a čo s tým môžu e-shopy urobiť?25:28 Na mobile bývajú nižšie konverzie než na desktope – čo sú podľa teba hlavné príčiny a ako to môže UX dizajn zmeniť?38:28 Ako ste prišli s nápadom úplne odstrániť stránku so súhrnom objednávky a prečo táto zmena priniesla +14 % v obratoch?45:46 Ako ste rozhodovali, ktoré vlastnosti filtrov (napr. veľkosť pred cenou) sú pre Trenýrkarna.cz najdôležitejšie a aké metriky ste pritom sledovali?50:34 Aké prekvapivé zistenia prinieslo použitie farebných bodiek namiesto textu pri filtri farieb?58:14 Zavedenie tretej ceny s kódom zvýšilo konverzie o +23,5 % – čo hovorí tento príklad o psychológii cenovej stratégie?1:04:14 Dve dlaždice vedľa seba na mobile zvýšili konverzie o +8 % – aké technické alebo vizuálne úpravy bolo potrebné spraviť, aby to fungovalo hladko?1:07:54 Tlačidlo „kúpiť priamo z dlaždice“ zvýšilo pridanie do košíka o +57 % a obrat o +20 %. Ako ste riešili správny výber veľkosti bez zvyšovania chybovosti objednávok?1:09:44 Čo bolo podľa teba kľúčom k tomu, že ste za 6 rokov dosiahli dvojnásobný konverzný pomer a štvoritý nárast obratu?1:20:50 Spomínaš, že ideálny partner pracuje dlhodobo – čo je podľa teba hlavná výhoda kontinuálnej spolupráce oproti jednorazovým zásahom?👑 Ak ťa tento rozhovor zaujal, pridaj sa do komunity e-shopárov na https://www.eshopovykral.sk a čerpaj know-how pre dlhodobé zvýšenie ziskovosti tvojho e-shopu. 🚀Projekt Eshopový kráľ podporujú:BluewebCorlonezTatrapay+Sleduj nás na sociálnych sieťach:LinkedInInstagramTikTok----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Ja som Mišo Král a vo svete e-shopov som už viac ako 17 rokov. Od roku 2007 som budoval porovnávač cien Pricemania, ktorý už po 3 rokoch fungovania dosiahol 1 mil. návštev mesačne. Od roku 2013 pomáham e-shopom pri zvyšovaní ziskovosti, formou konzultácií, workshopov a tohto podcastu. Ak potrebuješ pomôcť s tvojim e-shopom, ozvi sa mi na kontakt@michalkral.sk a dohodni si bezplatnú úvodnú konzultáciu.

Podcast Eshopový kráľ je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.

Kategórie: Biznis
Táto webová stránka používa súbory cookies, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie a skvalitňovanie webovej stránky. Ďalšie informácie o tom, ako používame súbory cookies, nájdete tu.
Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov ako aj o súboroch cookies nájdete tu.

Technické cookies

Vždy aktívne cookies sú nevyhnutne potrebné na základné fungovanie. Bez týchto súborov by sme nemohli poskytovať služby, ktoré umožňujú tejto stránke fungovať.

Funkčné cookies

Funkčné cookies vylepšujú fungovanie webových stránok, nakoľko si môžu pamätať napríklad informácie ako používateľské meno, jazyk alebo preferovanú polohu. Vďaka zapamätaniu si Vašich volieb môže stránka poskytovať vylepšené a osobnejšie služby.

Analytické cookies

Tieto cookies zhromažďujú anonymné informácie o tom, ako používatelia využívajú webové stránky. Z týchto dát sa dozvieme, ako používatelia reagujú na stránku poskytnutím informácií o tom, aké oblasti navštívili, aký čas na našej stránke strávili, a či sa pri tom vyskytli nejaké problémy, napríklad chybové hlásenia, čo nám pomáha vylepšovať webovú stránku.

Marketingové cookies

Marketingové cookies pomáhajú sledovať Vaše online návštevy a aktivitu na našich webových stránkach. Uvedené pomáha poskytovať a zobrazovať Vám relevantnejšie reklamy alebo obmedzujú počet zobrazení reklamy. Tieto súbory cookie môžu zdieľať tieto informácie s inými organizáciami alebo inzerentmi. Ide o trvalé súbory cookie a takmer vždy pochádzajú od tretích strán.