
Matěj Kapošváry (Shopsys): Kedy má zmysel e-shop na mieru a ako si vybrať správneho dodávateľa?
Drvivá väčšina e-shopov na trhu dnes beží na krabicovom riešení (ála Shoptet, Shopify, Upgates), prípadne na open-source platformách ako WooCommerce, PrestaShop a podobne. Tieto riešenia sú ideálne pre možno 98 % "bežných" e-shopov a je to pre nich ideálne riešenie. Čo ale v prípade, že máte veľmi špecifické procesy, ktoré neviete "napasovať" na tieto platformy. Do hry v tom momente vstupujú riešenia na mieru, ktoré na slovenskom a českom trhu poskytujú desiatky dodávateľov.
Kedy dáva zmysel ísť do riešenia na mieru, ako si vybrať správneho dodávateľa a ako uchopiť celý proces, aby projekt dopadol úspešne, mi v rozhovore prezradil Matěj Kapošváry, CEO Shopsys, kde vyvíjajú e-shopy na mieru a po novom stavajú aj Shopify e-shopy vďaka akvizícii agentúry Sounds Good.
V rozhovore sa dozvieš: 0:00 Úvod 0:44 Matěji, najskôr si povedzme, pre aké typy e-shopov má vôbec zmysel uvažovať o e-shope na mieru a kedy by to naopak bolo podľa teba chybné rozhodnutie? 2:22 Aký je tvoj aktuálny pohľad na výhody/nevýhody krabicových riešení vs. open-source vs. custom vývoj? 5:25 Keď som sa rozhodol ísť do e-shopu na mieru, prečo je dôležité ísť cestou tendra a podľa čoho si vybrať na trhu vhodných kandidátov? 9:30 Čo by mali byť prvé otázky, keď sa rozprávam s potenciálnym dodávateľom? Na čo dávať dôraz? 14:10 Čo sú za teba red flags z technického pohľadu, ktoré naznačujú, že s danou platformou môžem mať v budúcnosti problémy? 16:56 Aké ďalšie okruhy tém by sme mali riešiť z hľadiska samotného webu, na ktorom ideme pracovať? (funkcie, UX, SEO, performance, search...) 20:58 Pri veľkých projektoch je mega dôležitá komunikácia a projektové riadenie. Ako by to podľa teba malo ideálne vyzerať a ako zistím, či to tak u daného dodávateľa tak aj naozaj funguje? 26:40 Ako dôležité je za teba po spustení prvej verzie e-shopu kontinuálne pokračovať vo vývoji/rozvoji platformy? 28:48 Aký je podľa teba férový finančný model vývoja na mieru pre obe strany z hľadiska fixnej ceny vs. agilný vývoj vs. riešenie bugov atď.? (kedy platí hodiny klient a čo by mala byť záruka zo strany dodávateľa apod.) 30:18 Ako si spočítať celkové náklady na vývoj a prevádzku e-shopu povedzme v horizonte 4-5 rokov? 35:32 Na čo si dať pozor z hľadiska zmluvy, licencií a celkovo z právneho pohľadu na vývoj e-shopu na mieru? 37:20 Ako si vyberáte zákazníkov? 38:50 Priblíž nám tvoju firmu Shopys. Akých máte klientov, obraty a ciele do budúcna? 40:00 Záver
Viac o možnostiach a výhodách custom vývoja sa dozvieš aj na: https://www.shopsys.cz/ 👑 Ak ťa tento rozhovor zaujal, pridaj sa do komunity e-shopárov na https://www.eshopovykral.sk a čerpaj know-how pre dlhodobé zvýšenie ziskovosti tvojho e-shopu. 🚀 Projekt Eshopový kráľ podporujú: Packeta
Besteron Sleduj nás na sociálnych sieťach: LinkedIn
TikTok --- Ja som Mišo Král a vo svete e-shopov som už viac ako 17 rokov. Od roku 2007 som budoval porovnávač cien Pricemania, ktorý už po 3 rokoch fungovania dosiahol 1 mil. návštev mesačne. Od roku 2013 pomáham e-shopom pri zvyšovaní ziskovosti, formou konzultácií, workshopov a tohto podcastu. Ak potrebuješ pomôcť s tvojim e-shopom, ozvi sa mi na kontakt@michalkral.sk a dohodni si bezplatnú úvodnú konzultáciu.
Podcast Eshopový kráľ je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.