
Honza Bartoš: Ako merať, riadiť a optimalizovať Meta kampane pre maximalizáciu zisku v roku 2025
Kampane na Facebooku a Instagrame vedia byť super výkonný škálovateľný marketingový kanál, ale dokážeš tam zároveň spáliť kopec peňazí neefektívne, ak nedodržíš niekoľko základných bodov.Honza Bartoš je v Česku jeden z top špecialistov na Meta reklamu, na ktorej preinvestoval viac ako 1 mld. Kč a so svojim tímom pracuje pre klientov ako ZOOT, Under Armour, Trezor, Alkohol.cz a ďalších.V rozhovore sme rozobrali, ako maximalizovať ziskovosť Meta kampaní, prečo sa o výsledku zďaleka nerozhoduje len na strane kampaní, ako správne vybrať agentúru či freelancera a ako škálovať kampane pri expanzii na viaceré trhy.Rozhovor odporúčam každému majiteľovi a markeťákovi e-shopu, ktorý chce zvýšiť výkon Meta kampaní a chce navnímať, čo všetko je tam dôležité.V rozhovore sa dozvieš:0:00 Úvod 1:07 Honzo, naposledy sme riešili spolu škálovanie Meta kampaní a tzv. Flash dealy. Poďme si zopakovať, pre aké typy e-shopov vie Meta priniesť najlepšie výsledky a kde by si naopak zvážil nasadiť iné marketingové kanály.7:47 Povedzme si tiež, čo sú kľúčové predpoklady na to, aby vaše Meta kampane boli dlhodobo profitabilné a to ideálne pri rastúcom obrate/objeme.18:18 Čo však robiť v prípade, že Meta kampane nám už nosia významnú časť obratu a príde k nejakému výpadku? Aké sú najčastejšie dôvody výpadkov?27:18 Poďme sa pozrieť na praktickú stránku manažovania Meta kampaní. Kedy z tvojho pohľadu je lepšie mať interného človeka a kedy správu kampaní outsourcovať?31:39 Keď už outsourcing, na čo sa pýtať potenciálneho dodávateľa a ako odhadnúť, či bude spolupráca fungovať?36:30 Agentúry a špecialisti niekedy zneužívajú neznalosť klienta a účtujú si nezmyselné poplatky napr. za nastavenie trackingu. Na čo odporúčaš dať si pozor a koľko by mal cca stáť základný set-up celej Meta "infraštruktúry"?43:13 Ako optimálne nastaviť komunikáciu s agentúrou/freelancerom, akú formu/frekvenciu odporúčaš?44:50 Ako by mal vyzerať kvalitný reporting k Meta kampaniam? Ktoré metriky sú kľúčové?48:23 Akú máš skúsenosť pri práci s klientmi? Čo najčastejšie bráni väčšiemu škálovaniu Meta kampaní na strane klienta?54:10 Ako pristupujute ku správe kampaní, ak má e-shop napr. 10 trhov? Je lepšie radšej dať väčší focus na konkrétne trhy alebo k tomu pristupovať globálne?1:00:20 Klienti z mojej skúsenosti niekedy dávajú 100 % zodpovednosti za výsledky agentúry, pritom rovnako veľký vplyv má strana webu z pohľadu miery konverzie, retencie a AOV. Ako pracujete s klientmi na týchto metrikách? Ktoré zmeny na e-shopu z tvojej skúsenosti vedia priniesť najväčšie zlepšenie CR a AOV?1:10:44 Na záver, čo by si odporučil e-shopom, ktoré zvažujú Meta kampane otestovať, ale majú obavy z ich ziskovosti? Je možné nejako dopredu odhadnúť potenciálny výkon u konkrétneho klienta?1:12:03 Aké by si odporučil školenia, eventy či podcasty majiteľom e-shopov, či markeťákom, ktorí sa chcú zlepšiť v Meta reklame, prípadne porozumieť lepšie kľúčovým princípom?👑 Ak ťa tento rozhovor zaujal, pridaj sa do komunity e-shopárov na https://www.eshopovykral.sk a čerpaj know-how pre dlhodobé zvýšenie ziskovosti tvojho e-shopu. 🚀Projekt Eshopový kráľ podporujú:BluewebCorlonezSleduj nás na sociálnych sieťach:LinkedInInstagramTikTok-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Ja som Mišo Král a vo svete e-shopov som už viac ako 17 rokov. Od roku 2007 som budoval porovnávač cien Pricemania, ktorý už po 3 rokoch fungovania dosiahol 1 mil. návštev mesačne. Od roku 2013 pomáham e-shopom pri zvyšovaní ziskovosti, formou konzultácií, workshopov a tohto podcastu. Ak potrebuješ pomôcť s tvojim e-shopom, ozvi sa mi na kontakt@michalkral.sk a dohodni si bezplatnú úvodnú konzultáciu.
Podcast Eshopový kráľ je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.