👑 Vlado Karkuš: Ako vytlačiť maximum z vašich Google Ads kampaní v roku 2024? Tipy a triky pre e-shopy
👑 Zvyšujúce sa ceny preklikov v rámci reklamného systému Google Ads a pokles dopytu v niektorých segmentoch. To je po-covidová realita nielen v e-commerce segmente. O to väčší focus a väčšie know-how ohľadom Google Ads platformy potrebujete mať, aby ste dokázali aspoň udržať aktuálnu ziskovosť kampaní, nehovoriac o potenciálnom zvýšení výkonu.
O tom, čo všetko sa v Google Ads za ostatné roky zmenilo a čo je dnes kľúčové pre to, aby bol tento kanál pre vás profitabilný, som sa rozprával s Vladom Karkušom, mega skúseným Online Marketing špecialistom, s ktorým dlhodobo spolupracujem na viacerých projektoch a spravuje napr. aj PPC kampane Pricemanie.
V rozhovore sa dozviete: 00:36 Čo všetko ako agentúra robia a aký je ich prístup? 02:30 V rámci Google Ads sa priebežne dejú zmeny, ako Vlado vníma rok 2023 z pohľadu zmien v rámci celej reklamnej platformy, aké dôležité zmeny/novinky sa tam udiali? 08:32 Ako vníma celkovo úlohu Google Ads v rámci celého MKT mixu u e-commerce klientov voči iným kanálom (SEO, e-mail marketing, porovnávače, affiliate...) 11:25 Veľa e-shopov nemá vôbec urobenú analýzu kľúčových slov. Prečo je táto analýza dôležitá, aké časti by mala obsahovať a ako s ňou pracovať v rámci firmy? 18:40 Ako skontrolovať z pozície majiteľa e-shopu, či markeťák alebo agentúra robí dobrú robotu? Ktoré metriky sú pri PPC-čkach kľúčové? 30:52 Prečo a ako zistiť impression share v rámci Google Ads a o čom vypovedá táto metrika? 36:14 Ktoré formáty a placement-y sú dnes pre e-commerce inzerentov najefektívnejšie? 45:34 Ako by mal vyzerať kvalitný report od správcu PPC kampaní a ako s ním pracovať? 48:30 Posledné roky sa čoraz viac riešia zmeny v rámci trackingu, ktorý zásadne ovplyvňuje efektivitu kampaní. Aké zmeny sa tam udiali/dejú a aké majú inzerenti v tomto smere možnosti a obmedzenia? 53:25 Kam sa bude uberať celý Google Ads ekosystém v ďalších rokoch, na čo by sme sa mali pripraviť? 56:34 Vlado sa venuje aj téme AI, ktoré všetky use case-y mu napadajú pre e-commerce segment a kde to najviac pomáha v praxi? 59:13 Ako strategicky riadiť PPC kampane? Napr. ako vyberať vhodné kanály/formáty pri vstupe na nové trhy? 1:04:52 Aké sú najčastejšie chyby inzerentov, na ktoré narážajú, keď auditujú alebo preberajú účty do správy?
👑 Ak ťa tento rozhovor zaujal, pridaj sa do komunity e-shopárov na https://www.eshopovykral.sk a čerpaj know-how pre dlhodobé zvýšenie ziskovosti projektu. 🚀 Projekt Eshopový kráľ podporujú: Expandeco: https://www.expandeco.sk Packeta: https://www.packeta.sk Blueweb: https://www.blueweb.sk vshosting: https://www.vshosting.cz Strih: Filip Duffala @filip.duffala_videography
Podcast Eshopový kráľ je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.