Martin Mitošinka (isklad): Pre väčšinu e-shopov je fulfillment výhodnejší, prečo je to tak?
38:33

Martin Mitošinka (isklad): Pre väčšinu e-shopov je fulfillment výhodnejší, prečo je to tak?

11.06.2025

Fulfillment v e-commerce je proces, ktorý začína prijatím objednávky a končí doručením tovaru zákazníkovi. Ak to robí e-shop sám, musí riešiť skladovanie, balenie, expedíciu aj prípadné vrátenie tovaru. Ak to zaňho robí externá firma (tzv. fulfillment provider), e-shop len posiela tovar do ich skladu a všetko ostatné rieši partner.Pre e-shopy to znamená:- menej starostí s logistikou,- úsporu času a nákladov,- možnosť rýchlo škálovať predaj aj do zahraničiaNapriek týmto výhodám len 2 % e-shopov na SK/CZ trhu využíva fulfillment, čo je oproti západu veľmi malé číslo.V rozhovore som vyspovedal Martina Mitošinku, CEO isklad, ktorý prezradil, ako funguje fulfillment a pre aké typy e-shopov je vhodný. Isklad dnes disponuje plochou 23 000 m2 a kapacitou 20 000 zásielok denne, pričom obsluhuje aktuálne viac ako 150 klientov.Ak si chceš otestovať službu fulfillmentu, stačí vyplniť formulár na tejto stránke: https://egon.isklad.com/inquiry?lang=sk, zadať do poznámky promo kód „eshopovykral“ a získaš 3 mesiace bezplatnej služby na strane isklad-u.V rozhovore sa dozvieš:0.00 Úvod0.29 Martin, na úvod prosím predstav teba a isklad. Čo presne robíte a v čom je to zaujímavé pre majiteľov e-shopov?2:03 Poďme si ešte krátko vysvetliť, čo je to fulfillment a ako sa zmenilo toto odvetie, od kedy ste začali?4:24 Aký je aktuálny stav na trhu, koľko e-shopov využíva fulfillment a aký je dlhodobý trend?10:42 Ktoré krajiny pokrývate vašimi službami a koľko prepravcov máte integrovaných?11:35 Zachytil som, že ste v roku 2020 raisovali kapitál cez Crowdberry a neskôr pribudli aj ďalší investori. Prečo si sa rozhodol pribrať do firmy investorov a podľa čoho si vyberal konkrétnych partnerov?12:28 Na aké technológie ste použili získanú investíciu a aký vplyv mali na vašu dennú kapacitu spracovania objednávok?15:10 Aké konkrétne konkurenčné výhody prípadne nevýhody, vám prinieslo to, že ste vyvinuli vlastný softvér a automatizačné riešenia namiesto štandardných technológií? Spomínaš dva „výpadky“ v prevádzke. Čo ste sa z týchto situácií naučili a ako ste ich riešili?19:46 Aké boli najväčšie výzvy pri integrácii a zlepšovaní moderného automatizačného hardvéru počas posledných dvoch rokov?Ktoré e-commerce platformy sa vám integrujú najjednoduchšie a čo všetko obnáša proces integrácie od A po Z?22:41 V čom vidíš najväčšie výzvy pri plánovanom rýchlom raste firmy?23:36 Akú úlohu budú mať noví interim manažéri vo vašej firme a čo od nich očakávaš?24:59 Ako ty vidíš posledný 1-2 roky situáciu u vašich klientov? Ktorým sa darí nadštandardne? Majú nejaké spoločné znaky? 27:32 V čom je váš softvér unikátny v porovnaní s konkurenciou na trhu fulfillmentu v strednej Európe?28:53 Poslednou dobou zažívajú veľké mená v e-commerce ťažké obdobie ako Dedoles, Faktcool alebo Andreshop. Ako ty vidíš túto situáciu?31:36 Aká je tvoja dlhodobá vízia s firmou a tvoja osobná?👑 Ak ťa tento rozhovor zaujal, pridaj sa do komunity e-shopárov na https://www.eshopovykral.sk a čerpaj know-how pre dlhodobé zvýšenie ziskovosti tvojho e-shopu. 🚀Projekt Eshopový kráľ podporujú:BluewebCorlonezTatrapay+Sleduj nás na sociálnych sieťach:LinkedInInstagramTikTok----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Ja som Mišo Král a vo svete e-shopov som už viac ako 17 rokov. Od roku 2007 som budoval porovnávač cien Pricemania, ktorý už po 3 rokoch fungovania dosiahol 1 mil. návštev mesačne. Od roku 2013 pomáham e-shopom pri zvyšovaní ziskovosti, formou konzultácií, workshopov a tohto podcastu. Ak potrebuješ pomôcť s tvojim e-shopom, ozvi sa mi na kontakt@michalkral.sk a dohodni si bezplatnú úvodnú konzultáciu.

Podcast Eshopový kráľ je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.

Kategórie: Biznis
Táto webová stránka používa súbory cookies, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie a skvalitňovanie webovej stránky. Ďalšie informácie o tom, ako používame súbory cookies, nájdete tu.
Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov ako aj o súboroch cookies nájdete tu.

Technické cookies

Vždy aktívne cookies sú nevyhnutne potrebné na základné fungovanie. Bez týchto súborov by sme nemohli poskytovať služby, ktoré umožňujú tejto stránke fungovať.

Funkčné cookies

Funkčné cookies vylepšujú fungovanie webových stránok, nakoľko si môžu pamätať napríklad informácie ako používateľské meno, jazyk alebo preferovanú polohu. Vďaka zapamätaniu si Vašich volieb môže stránka poskytovať vylepšené a osobnejšie služby.

Analytické cookies

Tieto cookies zhromažďujú anonymné informácie o tom, ako používatelia využívajú webové stránky. Z týchto dát sa dozvieme, ako používatelia reagujú na stránku poskytnutím informácií o tom, aké oblasti navštívili, aký čas na našej stránke strávili, a či sa pri tom vyskytli nejaké problémy, napríklad chybové hlásenia, čo nám pomáha vylepšovať webovú stránku.

Marketingové cookies

Marketingové cookies pomáhajú sledovať Vaše online návštevy a aktivitu na našich webových stránkach. Uvedené pomáha poskytovať a zobrazovať Vám relevantnejšie reklamy alebo obmedzujú počet zobrazení reklamy. Tieto súbory cookie môžu zdieľať tieto informácie s inými organizáciami alebo inzerentmi. Ide o trvalé súbory cookie a takmer vždy pochádzajú od tretích strán.