👑 A. Ölvecká (NAY): Prečo sa najväčší SK predajca elektroniky Nay spája s českým majiteľom Datartu
👑 NAY je najväčším špecializovaným maloobchodným predajcom elektroniky na Slovensku s trhovým podielom približne 25 % a obratom na úrovni 400 mil. EUR. Nástup marketplace-ov a celkovo stav konkurencie prispel k tomu, že prichádza historicky k jednej z najväčších transakcií na maloobchodnom trhu v podobe zlúčenia NAY a českej spoločnosti HP Tronic, ktorá vlastní sieť predajní Datart a značku ETA.
Čo sa skrýva za touto transakciou, aké od nej majú očakávania, ale aj veľa zaujímavých informácií zo stratégie NAY, mi prezradila Anička Ölvecká, Head of Marketing Communication. V rozhovore sa dozvieš: 01:09 Prichádza k zlúčeniu popredných SK/CZ retail hráčov Nay a Datart. Aká je myšlienka za touto transakciou a aké efekty sa očakávajú? 04:08 Čo Annu po veľa rokoch na strane agentúr (Triad, Performics, Universal McCann...) presvedčilo prestúpiť na stranu klienta? 07:03 Aké je to riadiť marketingovú komunikáciu firmy s obratom v stovkách miliónov EUR? Čo je na tejto pozícii najťažšie? 08:15 Nay-ka bola historicky silná v retaile (aktuálne 40 predajní v SR a ďalších 40 v ČR pod značkou Electro World), ako sú na tom dnes v e-commerce? Koľko % obratu im generuje e-shop? 10:03 Veľa rokov spolupracujú na e-shope s PeckaDesign z Brna, ktorí im vyvíjajú riešenie na mieru. Ako im funguje táto spolupráca a ako celkovo Anna vníma výhody a nevýhody custom vývoja možno oproti Shopify? 11:27 Čo sú pre nich kľúčové oblasti v samotnom e-shope, na ktoré sa najviac sústreďujú a prečo? 12:33 Čo podľa Anny dnes najviac rozhoduje o tom, kde zákazník nakúpi? 17:21 Majú aj takú "light" mobilnú appku, aké má funkcionality pre zákazníkov a čo ňou primárne sledujú? Koľko užívateľov ju cca využíva? 21:26 Ktoré marketingové kanály im najlepšie performujú a aké vidí Anna trendy v tom, že ktoré kanály dlhodobo rastú a ktoré klesajú? 19:00 Historicky sa vyhýbajú marketplace-om, čo je hlavný dôvod? 28:42 Tiež sa historicky držia na SK/CZ trhu a teda zatiaľ neexpandujú ďalej, ako to robí napr. Alza. Ako celkovo uvažujú o expanzii a za akých okolností by to prichádzalo do úvahy? 30:12 Pri ich veľkosti a trhovej pozícii sa tiež natíska otázka, prečo nemať produkty pod vlastnou značkou, uvažovali o tom? 31:28 Popri tradičnej čiernej a bielej technike dnes majú aj kategórie Dom a hobby a Šport a fitness. Ako sa im darí a plánujú sortiment rozširovať ďalej? 32:19 Vzhľadom na ich veľkosť a návštevnosť webu pracujú na ďalších možnostiach monetizácie, ako len predaj tovaru. 37:21 Ako Anna vidí budúcnosť obchodu na SK/CZ trhu z pohľadu predajných kanálov. Ako veľmi ovplyvní trh nástup marketplaces typu Kaufland, Allegro? 40:28 Aké odporúčania by Anna dala malým a stredným e-shopom, ako sa pripraviť na dobu "marketplace-ovú"? 41:51 Ako sa Anna osobne rozvíja? Aké podcasty/knihy/eventy ju v poslednom čase najviac ovplyvnili? 👑 Ak ťa tento rozhovor zaujal, pridaj sa do komunity e-shopárov na https://www.eshopovykral.sk a čerpaj know-how pre dlhodobé zvýšenie ziskovosti projektu. 🚀 Projekt Eshopový kráľ podporujú: Expandeco: https://www.expandeco.sk Packeta: https://www.packeta.sk Blueweb: https://www.blueweb.sk vshosting: https://www.vshosting.cz Strih: Filip Duffala @filip.duffala_videography
Podcast Eshopový kráľ je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.