👑 J. Cifra (Dedoles): Ako prebieha záchrana škrečkov alias krízové riadenie e-shopu v praxi
01:14:02

👑 J. Cifra (Dedoles): Ako prebieha záchrana škrečkov alias krízové riadenie e-shopu v praxi

22.05.2024

👑 Dedoles ešte pár rokov späť patril medzi top hráčov na SK e-commerce trhu z pohľadu sily značky, obratu, ale aj ukazovateľ ziskovosti sa vyvíjal správnym smerom. Potom však prišla séria zásadných zmien na trhu, ktoré zásadne zamávali celým biznisom Dedoles-u a ten sa následne prepadol do hlbokej krízy, ktorá vyústila až do procesu reštrukturalizácie s cieľom zachrániť firmu a aspoň z časti uspokojiť záväzky investorov, ktoré sa počas krízového obdobia vyšplhali do miliónových výšok. Pred cca 1,5 rokom prijal výzvu firmu zachrániť a vytiahnuť "z blata" Jano Cifra ako nový CEO, ktorý mi v rozhovore prezradil kvantum zaujímavých a užitočných informácií, ktoré by mohli slúžiť ako príručka pre krízové riadenie e-shopu alebo ešte lepšie ako návod, ako sa do podobných problémov nedostať. V rozhovore sa dozvieš: 00:42 Aktuálne je to vyše 1,5 roka, kedy Ján prijal funkciu CEO v jednom z najväčších SK e-commerce projektov Dedoles. Ako sa udial vstup do Dedoles-u a v akom stave bola firma, keď sa ujal kormidla? 05:19 Čo ho presvedčilo, aby vstúpil do projektu, ktorý bol po období fantastického rastu obratu vo veľmi komplikovanej situácii? 09:38 Ako by zosumarizoval najväčšie chyby, ktoré viedli k tomu, že sa firma dostala do problémov? 13:58 Ak by sme sa na tie chyby pozreli z hľadiska 4P, ako by ich Ján definoval na úrovni produktu, ceny, distribúcie a komunikácie? 28:58 Pred "krízou" boli čisto D2C firma, neskôr rozbehli aj B2B biznis model, ako Ján hodnotí spätne toto rozhodnutie? Koľko % obratu aktuálne tvorí B2B? 34:10 Ako Ján pristúpil k personálnym otázkam po jeho nástupe, aké zmeny urobil a aké priority nastavil manažmentu? 42:06 Ako sa rozhodovali zo strategického hľadiska ohľadom jednotlivých krajín, že ktorým sa budú venovať v akom detaile? Aké cca % obratu a/alebo zisku aktuálne tvoria jednotlivé trhy? 47:31 Ako zoptimalizovali jednotlivé marketingové kanály a ktoré aktuálne generujú najväčší podiel na obrate? 51:11 V apríli 2023 Forbes ohlásil, že sa dohodli s Crowdberry na investícii v max. objeme do 12 mil. EUR s cieľom zachrániť a znovu naštartovať firmu. Aký je mechanizmus tohto dealu, ako koľko a akým spôsobom z týchto financií využili? 56:47 Ako veľmi ovplyvňuje strategické rozhodnutia práve účasť Crowdberry v štruktúre? 1:01:32 Ako dopadol rok 2023 z finančného hľadiska? 1:09:04 Akým spôsobom sa Ján vzdeláva, vie poradiť nejaké dobré zdroje (ľudí, eventy, podcasty, knihy) pre majiteľov/manažérov e-shopov? 1:11:46 Ako Ján prežíva celý príbeh osobne, akým spôsobom sa udržiava v dobrej psychickej aj fyzickej kondícii? 👑 Ak ťa tento rozhovor zaujal, pridaj sa do komunity e-shopárov na https://www.eshopovykral.sk a čerpaj know-how pre dlhodobé zvýšenie ziskovosti projektu. 🚀 Projekt Eshopový kráľ podporujú: ExpandecoPacketaBluewebvshosting Strih: Filip Duffala @filip.duffala_videography

Podcast Eshopový kráľ je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.

Táto webová stránka používa súbory cookies, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie a skvalitňovanie webovej stránky. Ďalšie informácie o tom, ako používame súbory cookies, nájdete tu.
Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov ako aj o súboroch cookies nájdete tu.

Technické cookies

Vždy aktívne cookies sú nevyhnutne potrebné na základné fungovanie. Bez týchto súborov by sme nemohli poskytovať služby, ktoré umožňujú tejto stránke fungovať.

Funkčné cookies

Funkčné cookies vylepšujú fungovanie webových stránok, nakoľko si môžu pamätať napríklad informácie ako používateľské meno, jazyk alebo preferovanú polohu. Vďaka zapamätaniu si Vašich volieb môže stránka poskytovať vylepšené a osobnejšie služby.

Analytické cookies

Tieto cookies zhromažďujú anonymné informácie o tom, ako používatelia využívajú webové stránky. Z týchto dát sa dozvieme, ako používatelia reagujú na stránku poskytnutím informácií o tom, aké oblasti navštívili, aký čas na našej stránke strávili, a či sa pri tom vyskytli nejaké problémy, napríklad chybové hlásenia, čo nám pomáha vylepšovať webovú stránku.

Marketingové cookies

Marketingové cookies pomáhajú sledovať Vaše online návštevy a aktivitu na našich webových stránkach. Uvedené pomáha poskytovať a zobrazovať Vám relevantnejšie reklamy alebo obmedzujú počet zobrazení reklamy. Tieto súbory cookie môžu zdieľať tieto informácie s inými organizáciami alebo inzerentmi. Ide o trvalé súbory cookie a takmer vždy pochádzajú od tretích strán.