👑 Jaro Chrapko (Dedoles): Prečo sa Dedoles dostal do problémov a ako sa z toho celého poučiť?
01:09:20

👑 Jaro Chrapko (Dedoles): Prečo sa Dedoles dostal do problémov a ako sa z toho celého poučiť?

27.06.2024

👑 Firma s takmer 100 % medziročným rastom, nábeh na 100 mil. EUR obrat a super ziskovosť. To bol stav Dedolesu ešte v prvej polovici roka 2021. Potom vplyvom zlých rozhodnutí, ale aj externých faktorov na trhu, prichádza zásadná zmena, ktorá dostáva firmu do straty 1 mil. EUR na konci roka 2021. Firma prechádza reštrukturalizačným konaním, priberá investorov (Crowdberry) a vďaka tomu sa darí firmu zachrániť a postupne reštartovať.


Týmto všetkým si prešiel Jaro Chrapko ako zakladateľ firmy a v rozhovore sme spoločne urobili retrospektívu posledných 3-4 rokov z biznisového aj osobného hľadiska, ktorá môže pomôcť iným majiteľom e-shopov vyvarovať sa podobnej ťažkej situácii.


V rozhovore sa dozvieš: 00:20 Ako sa Jarovi darí a na čom teraz aktívne pracuje? 01:00 Skúsme si urobiť retrospektívu posledných 3-4 rokov v Dedolese od vypuknutia krízy. Veľa sa už o tom popísalo, ale spätne ako by Jaro zosumarizoval najväčšie faktory, ktoré prispeli k tomu, že sa firma dostala do problémov? 02:24 Boli to z Jarovho pohľadu viac externé alebo interné faktory? 14:35 Ako to celé Jaro prežíval po osobnej stránke? 17:35 Ako vyzeralo rozhodovanie o tom, či dať firmu do konkurzu alebo sa pustiť do reštrukturalizácie a teda záchrany firmy? 21:10 V čase krízy na záchranu firmy museli siahnuť aj na externé financovanie, ako prebiehali rokovania s potenciálnymi investormi a ako prišlo k dohode s Crowdberry? 24:10 Ako ťažké bolo pre Jara odovzdať kormidlo vo firme pred necelými 2 rokmi a ako padlo rozhodnutie práve na Jana Cifru? 29:13 Čo sa zmenilo v rámci firmy po Janovom nástupe a v akej kondícii je firma dnes? 33:35 Ako funguje firma z manažérskeho hľadiska dnes? Podľa ORSR je Jaro stále 100 % vlastníkom firmy. Aká je dnes jeho úloha a ako vznikajú strategické rozhodnutia v súčasnom set-upe? 40:21 Ako hodnotí rok 2023 zo strategického a finančného hľadiska? 43:34 Aké sú ciele firmy na 2024 a ako sa im darí ich zatiaľ napĺňať? 56:13 V akom rozpoložení je Jaro dnes a aká je jeho vízia a ciele na najbližšie roky? 1:04:57 Zmenil sa nejako jeho pohľad na podnikanie ako také po všetkých tých "zážitkoch"? 👑 Ak ťa tento rozhovor zaujal, pridaj sa do komunity e-shopárov na https://www.eshopovykral.sk a čerpaj know-how pre dlhodobé zvýšenie ziskovosti projektu. 🚀 Projekt Eshopový kráľ podporujú: Expandeco

Packeta

Blueweb

vshosting Strih: Filip Duffala @filip.duffala_videography

Podcast Eshopový kráľ je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.

Táto webová stránka používa súbory cookies, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie a skvalitňovanie webovej stránky. Ďalšie informácie o tom, ako používame súbory cookies, nájdete tu.
Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov ako aj o súboroch cookies nájdete tu.

Technické cookies

Vždy aktívne cookies sú nevyhnutne potrebné na základné fungovanie. Bez týchto súborov by sme nemohli poskytovať služby, ktoré umožňujú tejto stránke fungovať.

Funkčné cookies

Funkčné cookies vylepšujú fungovanie webových stránok, nakoľko si môžu pamätať napríklad informácie ako používateľské meno, jazyk alebo preferovanú polohu. Vďaka zapamätaniu si Vašich volieb môže stránka poskytovať vylepšené a osobnejšie služby.

Analytické cookies

Tieto cookies zhromažďujú anonymné informácie o tom, ako používatelia využívajú webové stránky. Z týchto dát sa dozvieme, ako používatelia reagujú na stránku poskytnutím informácií o tom, aké oblasti navštívili, aký čas na našej stránke strávili, a či sa pri tom vyskytli nejaké problémy, napríklad chybové hlásenia, čo nám pomáha vylepšovať webovú stránku.

Marketingové cookies

Marketingové cookies pomáhajú sledovať Vaše online návštevy a aktivitu na našich webových stránkach. Uvedené pomáha poskytovať a zobrazovať Vám relevantnejšie reklamy alebo obmedzujú počet zobrazení reklamy. Tieto súbory cookie môžu zdieľať tieto informácie s inými organizáciami alebo inzerentmi. Ide o trvalé súbory cookie a takmer vždy pochádzajú od tretích strán.