Rišo Mareček (ex-Dedoles): Ako na budovanie značky v e-commerce od základov až po TV kampane
Geek, ktorý sa už takmer 30 rokov živí marketingom a reklamou. Firmám, ktoré si nemôžu dovoliť byť nudné, pomáha zarobiť viac peňazí vďaka lepšiemu marketingu. Predtým šéf značky Dedoles, marketingový riaditeľ v Ovečkárni, šéf stratégie v reklamných agentúrach MullenLowe GGK alebo Mayer McCann Ericson. Baví ho zisťovať, ako funguje svet. Neznáša bullshit. To je predstavenie Riša Marečka, ktoré ho perfektne vystihuje. V rozhovore sme rozobrali na súčiastky marketingovú stratégiu a zbúrali viacero mýtov o e-commerce marketingu. Zároveň sme si vysvetlili, prečo budovanie značky nie je imidžová vec, ale má reálny dopad na ziskovosť firmy a jej trhovú pozíciu. Rozhovor odporúčam všetkým majiteľom, manažérom a marketérom e-shopov, fakt to stojí za to, Rišo je makač 💪 V rozhovore sa dozvieš: 00:51 Čo je to marketingová stratégia a prečo je dôležité ju mať zadefinovanú? 03:27 Čo všetko by malo predchádzať tvorbe marketingovej stratégie? 16:53 Rišo bol 3,5 roka v Dedolese, v akej fáze prišiel do firmy a čo bolo jeho úlohou? 35:17 Ako sa zmenila rozpoznateľnosť značky Dedoles za tých 3,5 roka? 37:56 Ako Rišo videl vývoj, ktorý predchádzal veľkej kríze a reštrukturalizácii firmy? Kde sa podľa neho stali chyby a čo ho to naučilo? 59:36 Akým spôsobom ovplyvňuje sila značky finančné výsledky firmy? 1:01:20 Ako uvažovať o zvyšovaní market share-u? Čo sú najefektívnejšie cesty? 1:17:33 Aké najväčšie faily Rišo zažil pri plánovaní či realizácii brandových kampaní? Na čo si dať pozor? 1:20:47 Kedy je podľa Riša e-commerce firma pripravená na TV kampaň, koľko to cca stojí a čo sa dá od toho očakávať? 1:26:05 Podľa čoho by mal prebiehať výber mediatypov v rámci kampaní? 1:28:19 Ktoré značky v SK/CZ e-commerce podľa Riša najlepšie pracujú na budovaní značky a čím sa vieme inšpirovať? 1:37:57 Akú ďalšiu literatúru, podcasty alebo blogy by odporúčal majiteľom e-shopov, ktorí majú ambíciu stať sa trhovými lídrami? Ak si chceš spočítať kontribučnú maržu, pozri si zjednodušenú kalkulačku: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1x9cI2t68f2Csi4kSPJY3-QIgYCv8sJqq/edit?gid=1671281071#gid=1671281071 Užitočné odkazy: LinkedIn post o knihách: https://www.linkedin.com/posts/richardmarecek_%C4%8Do-si-pre%C4%8D%C3%ADta%C5%A5-ak-sa-chcete-dosta%C5%A5-do-z%C3%A1kladov-activity-7206986362623770626-Xz6Z?utm_source=share&utm_medium=member_ios Uncensored CMO podcast: https://podcasts.apple.com/sk/podcast/uncensored-cmo/id1486335987?l=sk Gabriel Tóth podcast: https://podcasts.apple.com/sk/podcast/pokec-o-komunik%C3%A1cii/id1568167798?l=sk 👑 Ak ťa tento rozhovor zaujal, pridaj sa do komunity e-shopárov na https://www.eshopovykral.sk a čerpaj know-how pre dlhodobé zvýšenie ziskovosti projektu. 🚀 Projekt Eshopový kráľ podporujú: ExpandecoPacketaBluewebCorlonez Strih: Filip Duffala @filip.duffala_videography
Podcast Eshopový kráľ je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.